Gå til innhold

Litt hjelp på veien - slankemedisin som virker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg følger Grete Roede og har gått ned fem kilo. Kuttet ut alt godteri som dessverre var fast innslag om kvelden. Men jeg synes det går litt treigt. Er det noen som vet om noen helsekostprodukter eller reseptfrie legemidler man kan kjøpe som hjelper for vektnedgang? 

Anonymkode: 32739...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg følger Grete Roede og har gått ned fem kilo. Kuttet ut alt godteri som dessverre var fast innslag om kvelden. Men jeg synes det går litt treigt. Er det noen som vet om noen helsekostprodukter eller reseptfrie legemidler man kan kjøpe som hjelper for vektnedgang? 

For meg hjalp det å gå på lavkarbo. Altså, kutte ut alt med gluten og raske karbohydrater som potet og ris og pasta. Jeg spiste mye frukt og salat med fisk eller kylling. Drakk vann. Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd. 

Anonymkode: c6a71...e81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reseptfrie greier fungerer ikke. Det må bare ta den tiden det tar, evt øk aktivitetsnivået. 

Anonymkode: 19130...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Saxenda fungerer godt på meg. Sjekk det ut! Har gått ned 17 kilo siden august. 

Anonymkode: c6257...cf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes metoder, og midler. Men problemet er at du gjør det til en nærmest umulig oppgave å holde vekten nede. For nedgangen blir for brå på kroppen. Det beste er slik du er i gang nå. 1) kutt usunne vaner. 2) små grep i kostholdet ellers. Da rekker kroppen din å venne seg til ny vekt. 

Anonymkode: 7e04f...5a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye går du ned i uken i snitt? Og hvor stort er kaloriunderskuddet ditt? 

Anonymkode: e6543...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts spurte etter reseptfritt.. 

Ts, lavkarbo er ganske effektivt. En mellomting mellom GR og lavkarbo er ganske greit. Bytt for eks pasta med brokkoli, Blomkål ris. Dropp vanlig brød og knekkebrød og bruk enten lavkarbo produkter eller snacks paprika som skive. 

Med lavkarbo så vil du få metthetsfølelse mye enklere. 

Anonymkode: 33674...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke reseptbelagte midler siden BMI’en min er for lav. Jeg går nå på noen medisiner (for noe annet) som gjør at jeg mister matlysten fullstendig, men det er jo heller ingen løsning. Jeg har en kronisk sykdom og får nå beveget meg minimalt og har ikke energi til noe som helst. Så jeg må slutte på denne medisinen. Er redd for at jeg kommer til å bli kjempesulten når medisineffekten gir seg og at jeg vil miste alle hemninger! (Jeg skal trappe ned på den i samråd med lege). 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...