Gå til innhold

Så 40 dager er det magiske tallet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som heter sukkeravhengighet. 

Anonymkode: 58df1...856

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ingenting som heter sukkeravhengighet. 

Anonymkode: 58df1...856

Jo. Noen blir faktisk avhengig av sukker slik som andre blir av rusmidler. 

___

Min erfaring er at det tar 2-3 uker å bli kvitt det fysiske suget. Det psykiske kan ta lenger tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Antall dager er nok individuelt, og det kommer nok også an på hva slags forhold du har til sukker. Personlig tar det ca 3-4 uker for meg å stabilisere bort sukkersug etter en periode med trøstespising. Da skal det veldig mye til før jeg kommer meg på bunn igjen for da vil ikke kroppen ha noe særlig sukker.  Unntakene er særlig tunge perioder med dødsfall eller lignende kriser. 

Anonymkode: da741...e7b

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (15 minutter siden):

Jo. Noen blir faktisk avhengig av sukker slik som andre blir av rusmidler. 

___

Min erfaring er at det tar 2-3 uker å bli kvitt det fysiske suget. Det psykiske kan ta lenger tid. 

Det er fortsatt ingenting som heter sukkeravhengighet. Matavhengighet eller overspisingslidelse derimot.

Det psykiske forholdet må jobbes med. Det vil ikke gå over av seg selv uansett tid så lenge man ikke aktivt jobber med det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er fortsatt ingenting som heter sukkeravhengighet. Matavhengighet eller overspisingslidelse derimot.

Det psykiske forholdet må jobbes med. Det vil ikke gå over av seg selv uansett tid så lenge man ikke aktivt jobber med det. 

Jo, det er noe som heter sukkeravhengighet. Ta deg en tur på Google 

Anonymkode: 3f241...91a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kroppen kan bli fysisk avhengig av sukker ja, med abstinenser når man slutter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/sukkeravhengighet-finnes-ikke-ifolge-helsekontrollen-jeg-vet-det-er-reelt/s/12-95-3423949648#:~:text=«Helsekontrollen» på TV 2 torsdag,så er du ikke det. Jeg tok meg en tur på google. Sukkeravhengighet finnes ikke. 

Anonymkode: bdde3...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta deg en tur innom seriøs forskning du. Google er ikke en kilde. 

AnonymBruker
Skrevet

Egen erfaring etter år hvor jeg spiste sjokolade og annet søtt daglig, på det verste rundt 200-300 gram per dag: Den første uka var pyton. Irritabel, sykt sug, holdt på å sprekke flere ganger hver dag. Andre uken hadde jeg fremdeles sug, men mindre abstinenser, begynte å kjenne de positive effektene av å ha et stabilt blodsukker. 

Etter en måned var jeg så godt som avvent. Og etter flere måneder tenkte ikke jeg på at jeg hadde lyst på søtt en gang. Nå har jeg vært sukkerfri i snart ett år, og tanken på å handle inn noe er helt fremmed. Har overhodet ikke lyst på lenger. Spiser litt om det er i bursdag eller jeg får det servert. Vil ikke være uhøflig. Men kaker og sånn gir meg ingen kick lenger. Blir kvalm og uggen av veldig lite. Et eple feks smaker kjempesøtt for meg nå.

Har gått ned 12 kg på ett år, uten å telle kalorier eller begrense maten på noen annen måte. Kun kuttet godteri. 

Beste jeg har gjort. 

Anonymkode: 9dad1...7dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...