AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 For fire år tilbake var jeg og min venninne på en hotellweekend i Norge. Hun er singel og jeg er gift. To menn dukket opp og jeg ble hengende med min venninne som en wing woman. En av mennene var veldig på å snakke med meg, mens min venninne snakket med den andre mannen. Sammen fortsatte praten på suiten til en av gutta og da ville han jeg snakket med vise meg utsikten på sin suite rett ved siden og jeg tenkte de andre kunne få litt tid alene. Døren var åpen. Jeg var i suiten et minutt, han spurte om å få kysse meg og jeg takket høflig nei. Da kom venninnen min inn og vi dro. Nå får jeg høre fra felles venner at hun har fortalt jeg ble med en mann på rommet og har vært utro. Har lenge tenkt å kutte henne som venn, og dette er vel siste dråpen. Hvordan ville dere ha håndtert denne situasjonen? Anonymkode: 1f95a...6b1
anonymbruker2312 Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Jeg hadde aldri taklet å fortsette vennskapet med en slik fake person, har hun noen gang spurt deg om hva som skjedde på rommet før hun åpnet munnen sin til andre mennesker som ikke har noe med dette å gjøre? Går jo ikke an å stole på slike folk. For meg personlig er tillit ekstremt viktig i et vennskap, noe vi ser ganske sjeldent til den dag i dag dessverre. Jeg hadde tatt meg en prat med henne og satt ned foten. Sagt at det var rett og slett spydig gjort uten å forhøre seg med meg først, det å «tråkke» meg ned på den måten til andre folk når jeg er gift er totalt uakseptabelt. Poengtert at hun må spørre før hun dømmer. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (5 timer siden): Jeg hadde aldri taklet å fortsette vennskapet med en slik fake person, har hun noen gang spurt deg om hva som skjedde på rommet før hun åpnet munnen sin til andre mennesker som ikke har noe med dette å gjøre? Går jo ikke an å stole på slike folk. For meg personlig er tillit ekstremt viktig i et vennskap, noe vi ser ganske sjeldent til den dag i dag dessverre. Jeg hadde tatt meg en prat med henne og satt ned foten. Sagt at det var rett og slett spydig gjort uten å forhøre seg med meg først, det å «tråkke» meg ned på den måten til andre folk når jeg er gift er totalt uakseptabelt. Poengtert at hun må spørre før hun dømmer. Takk, er veldig enig med deg og hun har uansett aldri mer min tillit. Er usikker på om jeg bare skal fade bort eller ta konfrontasjonen. Hun snakker dritt om alle rundt seg og har i årevis fortalt lignende historier om andre venninner, som jeg har trodd på til nå. Synes det bare er skikkelig ukomfortabelt å sette henne til veggs og jeg vet det blir veldig drama. Anonymkode: 1f95a...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Jeg hadde sagt tydelig i fra til henne om at slikt er uakseptabelt. Det kunne fått store følger for ditt liv dersom mannen din hadde valgt å lytte til henne. Så når hun lyver slik betyr det at hun ikke respekterer deg og egentlig driter i deg. Hun er i hvert fall ingen venn. Anonymkode: 5ff10...0b8 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Ah, drama ... er så glad for at jeg ikke har sånt rundt meg. Anonymkode: 474a9...e9e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Jeg hadde sagt klart i fra om at dette er ikke greit. Og St hun kan jaggu meg fortelle til de hun har sagt au du har ført utro. Ikke har vært det. Så hadde jeg tatt en alvors prat med henne, og kuttet henne ut som venn. Blokker henne overalt. Livet er for kort til å forholde seg med drittfolk. Anonymkode: 68f85...34e 1
anonymbruker2312 Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk, er veldig enig med deg og hun har uansett aldri mer min tillit. Er usikker på om jeg bare skal fade bort eller ta konfrontasjonen. Hun snakker dritt om alle rundt seg og har i årevis fortalt lignende historier om andre venninner, som jeg har trodd på til nå. Synes det bare er skikkelig ukomfortabelt å sette henne til veggs og jeg vet det blir veldig drama. Anonymkode: 1f95a...6b1 Du kan gjøre en av to ting: 1) faktisk konfrontere henne med det, for å sette en grense og vise henne hvor idiotisk teit hun er og at du ikke er dum. 2) uten å si noe bare avslutt vennskapet, ved å aldri møte henne, svare vagt og ikke ta initiativ på noe som helst. En ting lover jeg deg, og det er at du absolutt ikke vil ha en slik "venninne" i livet ditt. Det er et rent helvete. Jeg har vært gjennom det selv. En ting er jo at det for eksempel er veldig vanlig at vennegjenger o.l. kan baksnakke ut ifra frustrasjon, de har noe på hjertet. Ikke "brutalt" baksnakking, men du skjønner poenget mitt. Men når det er i såpass tilstander, som hun her har gjort mot deg, så er det forferdelig respektløst. Jeg selv har vært venninne med ei før som ikke gjorde noe annet enn å baksnakke. Det var ikke nok for henne å bare baksnakke folk hun kjente, hun måtte til og med baksnakke randome folk på skolen også, folk som gikk forbi og folk hun aldri hadde noe kjennskap til heller. Når du ser at noen baksnakker stadig om andre folk, så ikke glem at disse baksnakker deg også til andre. Dette er noe de legger mye energi på, da de ikke har noe annet å gjøre i livet sitt. Vedkommende er fylt med negativitet, de har det dårlig med seg selv og prøver stadig å få seg selv opp ved å trekke andre ned. Ikke vær en del av det, og gå sakte unna. Vil du unngå drama, og du vet at det blir drama om du konfronterer, så avslutt det ved å bare totalt unngå henne. Ikke si noe, men bare slutt med å ha kontakt med henne. Hun har allerede vist hvem hun er som person, og av slike vil du aldri få respekt fra. De kommer bare til å bli flinkere til å "skjule" sitt sanne jeg om du sier ifra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå