AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Drømmer om litt sol i april, og har sett på snitttemperaturen for ulike reisemål. For å være ganske sikre på god temperatur og samtidig slippe å fly over åtte timer, driver vi og vurderer en reise til én av Kanariøyene. Jeg har egentlig alltid tenkt at er det et sted jeg ALDRI skal reise så er det dit, for jeg er rimelig allergisk mot charterturisme med norske menyer og bamseklubber. Men hvor forutinntatt er jeg egentlig? Hvor harry er egentlig Kanariøyene? Er det én øy som er mindre turistifisert enn andre? Hvilken har finest strender? Anonymkode: 4aea4...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Kanariøyene er akkurat som du ser for deg. Norske menyer og bamseklubb. Det er også stabil temperatur på litt over 20 grader. På de store hotellområdet et det frodig og fint, samt trygt for barna. Alt er lett tilgjengelig. Vi reiser hvert eneste år. Anonymkode: 524e8...a86
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Alle øyene har charterfeller og bedre steder. Det har blitt litt mindre bilde av maten i menyene og mulighet for mer luksus, men da må du også være beredt på å betale for det. Puerto Rico og Playa des Ingles er mest harry, på Gran Canaria. Anonymkode: 46e3f...2aa 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Jeg opplevde ikke Gran Canaria som harry i deg hele tatt, men det kommer sikkert an på hvor man bor og hva man legger merke til. Bodde i leilighet og spiste deilig, spansk mat. Anonymkode: 8d240...07e 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvor forutinntatt er jeg egentlig? På et realistisk nivå Hvor harry er egentlig Kanariøyene? Blod Er det én øy som er mindre turistifisert enn andre? Nei Hvilken har finest strender? F.eks stranden i Playa del Ingles Anonymkode: a35ce...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Drømmer om litt sol i april, og har sett på snitttemperaturen for ulike reisemål. For å være ganske sikre på god temperatur og samtidig slippe å fly over åtte timer, driver vi og vurderer en reise til én av Kanariøyene. Jeg har egentlig alltid tenkt at er det et sted jeg ALDRI skal reise så er det dit, for jeg er rimelig allergisk mot charterturisme med norske menyer og bamseklubber. Men hvor forutinntatt er jeg egentlig? Hvor harry er egentlig Kanariøyene? Er det én øy som er mindre turistifisert enn andre? Hvilken har finest strender? Anonymkode: 4aea4...6d4 Granka er døds harry. Kun pensjonister og drita 40+ kjærringer. Dra til Tenerife i stedet. Anonymkode: 9714c...f70 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Det er masse steder som ikke er harry, men er du allergisk mot britiske barer, bamseklubb og stygge shopping-sentre må du sette deg litt inn i øyene. Ville unngått playa del ingles og puerto rico på GC og las americas på Tenerife som en start. Ellers kan du få byferie i las palmas og strandferie på mange andre steder. Men de fineste strendene er vel gjerne på de største turiststedene. Anonymkode: 7cbf7...b13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Drømmer om litt sol i april, og har sett på snitttemperaturen for ulike reisemål. For å være ganske sikre på god temperatur og samtidig slippe å fly over åtte timer, driver vi og vurderer en reise til én av Kanariøyene. Jeg har egentlig alltid tenkt at er det et sted jeg ALDRI skal reise så er det dit, for jeg er rimelig allergisk mot charterturisme med norske menyer og bamseklubber. Men hvor forutinntatt er jeg egentlig? Hvor harry er egentlig Kanariøyene? Er det én øy som er mindre turistifisert enn andre? Hvilken har finest strender? Anonymkode: 4aea4...6d4 Tja, sånn tenkte vi også. Men tilslutt dro de samme aspektene du nevner oss nedover dit en tur da. Vi hadde nettopp forlovet oss, booket oss inn på en fint golf-hotell oppi åsen et sted, der var det nesten barnefritt, definitivt ingen bamseklubb og biler så dyre at vi aldri hadde hatt råd til de, haha! Veldig lite Harry egentlig. Så leide vi bil og kjørte øya rundt en ukes tid, fant masse bortgjemte steder men virret også innom chartersteder for å se oss omkring. En helt fantastisk flott tur faktisk, det må jeg si. Så det finnes mye på øya som ikke er charter og bamseklubb!! Anbefales! Nå reiser vi nedover igjen på søndag. Denne gangen med 4 og 6-åring og besteforeldre på deres årlige tur til playa del ingles. Litt tidlig for bamseklubb men redd vi ryker på den snart også, hehe. Mange år siden den første turen der vi så de andre tingene på øya. Tredje turen for 6-åringen, fjerde turen vår mao. Og fortsatt HELT PERFEKT i klima og avstand. Så gran canaria er for alle og er hva du gjør det til Anonymkode: ee678...fd5 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle øyene har charterfeller og bedre steder. Det har blitt litt mindre bilde av maten i menyene og mulighet for mer luksus, men da må du også være beredt på å betale for det. Puerto Rico og Playa des Ingles er mest harry, på Gran Canaria. Anonymkode: 46e3f...2aa Det har du helt rett i. Årsaken er først og fremst at de er de eldste feriestedene. Og de er eldst fordi turismen starter alltid der klimaet er aller best. Det finnes knapt et bedre og mer stabilt klima på jordkloden enn akkurat her. Alltid sol, alltid fin temperatur, litt vind, og ingen insekter. Harrystempelet skyldes derfor først og fremst at omtrent alle har vært der. Det er mange fine luksuriøse og palasslignende hoteller i Maspalomas feks, som ligger midt mellom de mest harry stedene Puerto Rico og Playa Del Ingles. Anonymkode: 8ca7c...542 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Granka er døds harry. Kun pensjonister og drita 40+ kjærringer. Dra til Tenerife i stedet. Anonymkode: 9714c...f70 Playa de las americas på Tenerife er det mest harry stedet jeg har vært på. Anonymkode: 7cbf7...b13 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 Amadoresstranden er den fineste på Gran Canaria, men området er veldig turistifisert og ikke særlig pent. Lanzarote og Fuerteventura har mange fine strender. Tenerife har ok strender. La Gomera er den øya som er minst turistpreget, men du må ta båt fra Tenerife for å komme dit. Anonymkode: a3b12...4e6
moho Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Drømmer om litt sol i april, og har sett på snitttemperaturen for ulike reisemål. For å være ganske sikre på god temperatur og samtidig slippe å fly over åtte timer, driver vi og vurderer en reise til én av Kanariøyene. Jeg har egentlig alltid tenkt at er det et sted jeg ALDRI skal reise så er det dit, for jeg er rimelig allergisk mot charterturisme med norske menyer og bamseklubber. Men hvor forutinntatt er jeg egentlig? Hvor harry er egentlig Kanariøyene? Er det én øy som er mindre turistifisert enn andre? Hvilken har finest strender? Anonymkode: 4aea4...6d4 Det er bare å prøve. Tror ikke du vil hate det, for det er sol og fint landskap. Vi har bodd i playa Mogan de siste gangene. Syns det er rolig og fint der, og et fint utgangspunkt for en rundtur rundt øya. Det finnes områder som er lite turistifiserte, da gjerne på vest og nordkysten, men de er også ganske kjedelige. Vi har også vært litt oppover i høyden, det var nesten i overkant spennende med dårlige veier, men vi fant god mat! Ikke avskriv det før du har prøvd, se på kartet og reis litt rundt. Det finnes små strender på sørkysten som ikke blir brukt fordi de har grå sand, og ikke den turistvennlige hvite.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 Hva er galt med harry? Det viktigste er solen og varmen. Anonymkode: 7c518...c2d 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 Jeg liker best Fuerteventura. Men der bør man ha leiebil. Der er det mange fantastiske strender, milelange, hvor man er nesten helt alene. Anonymkode: d248f...c48
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 Kanariøyene er så mye mer enn turistfellene på Gran Canaria og Tenerife, se på øyer som La Gomera, El Hierro og La Palma. Der er det ingen innkastere og det er ingen kriminalitet å snakke om, det er heller ingen norske utesteder eller utesteder fra andre land for den saks skyld. Turistene som kommer til disse øyene er helst den typen som kommer for å gå i fjellene eller kunstnere som kommer for å slappe av, veldig lite bråkete uteliv utover nettene og prisene er mye lavere enn i turistfellene. Anonymkode: 1ee4b...428 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 Dra til fastlandet, øyene er harry! Anonymkode: 7099a...3a6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dra til fastlandet, øyene er harry! Anonymkode: 7099a...3a6 Er en god del steder på fastlandet, som er ganske harry og. Er jo en del norske kolonier der, eller britiske og andre nasjonaliteter. Anonymkode: d248f...c48
RC Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 Uansett hvor man drar kan man unnslippe turistfellene ved å gjøre litt research på forhånd. Som nevnt over er her øyer som La Gomera, El Hierro og La Palma de beste å dra til dersom du vil oppleve "det autentiske" på Kanariøyene. Nord- og østkysten av Gran Canaria er dessuten som en helt annen verden enn turistresortene på sør- og vestkysten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 Omtrent like harry som å opprette en tråd på KG for å spørre om hvor harry et sted er 🤷♀️ Anonymkode: 37ee5...50e 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Tusen takk for veldig mange gode tips, både fra den ene og andre siden! Ser ut som at man med litt research kan unngå de typiske turistfellene med utelukkende all-inclusive. Til dere som ble litt fornærma over denne tråden var det virkelig ikke meninga å trakke noen på tærne! Folk har forskjellige preferanser når de skal feriere. Noen har hovedfokus på at det skal være enkelt, praktisk, trygt og forutsigbart, mens andre reiser mer for å oppleve nye kulturer, inkludert mat, språk osv. Selv om mitt værste feriemareritt involverer forhåndsbooka busstransport fra flyplassen til hotellet og en uke med all-inclusive på hotell med andre skandinavere, betyr ikke det at det er noe feil med de som synes det er feriedrømmen. TS Anonymkode: 4aea4...6d4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå