AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har datet en kjernekar i 5 mnd. Jeg er stormende forelsket. Foreldrene hans bor ni timer unna og i vinterferien ble jeg med på besøk for første gang. Jeg fikk sjokk. De er i slutten av 60 årene og er nylig blitt pensjonister. Vi var hos de tre overnattinger og det var grusomt. Moren røykte inne (under kjøkkenvifta), var vaksineskeptikere (greit nok) og snakket masse om forskjellige konspirasjonsteorier. Det var så ubehagelig, spesielt svigerfar ble så engasjert at han nesten var skremmende. Jeg har en jobb som gjør at jeg burde taklet sånne mennesker greit, men jeg ble helt satt ut. Jeg synes det er rart at daten ikke "advarte" meg om dette, så jeg ikke ble tatt så på sengen. Merker at mine følelser har kjølnet noe og jeg føler meg så overfladisk som tenker dette. Han burde ha sagt noe ihvertfall. Han bare lo det bort når jeg prøvde å ta det opp i bilen på vei hjem. Moren har lagt meg til på Facebook. De siste årene har hun delt innlegg typ - Hvit stripe bak fly er myndighetene som "forgifter" oss. - Alle politikere er kjøpt av Anon (tror det het det) og kontrollere verdens befolkning. - Alle vaksiner er tilført psyideliske stoffer for å lamme befolkningen osv. Altså! Dette er ikke mennesker jeg vil ha i mitt liv. Anonymkode: 45e7f...3ef 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette er ikke mennesker jeg vil ha i mitt liv. Anonymkode: 45e7f...3ef Men da slår du opp. Du bestemmer helt selv hvem du skal ha i ditt liv. Anonymkode: 36f70...761 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Hjelpes, rett og slett! Forstår deg godt. Det blinker «løp i motsatt retning» her 😳 Anonymkode: 94f7a...7a1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Litt tidlig å kalle de svigers etter 5 mnd? 🤷♀️ de bor jo heldigvis langt unna da.. Men ja kanskje like greit å slå opp viss dette ikke er noe du kan leve med. At typen ikke har nevnt det heller sier jo litt Anonymkode: d5dc1...d20 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Er det mannen eller svigers du skal være sammen med?? Min svigermor er alkoholiker og pillemisbruker. Det er da ikke mannen min sin feil. Er bare å holde seg borte fra slike folk, men ikke kast bort et fint forhold grunnet foreldrene hans! Anonymkode: d69ce...3d3 12 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Det at mannen ikke fortalte deg dette synes jeg er rødt flagg. Helt greit at svigers er annerledes en den utkårede. Vi må ikke dømme folk for familiene sine. Men det at han ikke nevnte dette for deg synes jeg er spesielt. Det får meg til å tenke på om han tror litt på det han også? Men kanskje han synes det er vanskelig og vet ikke hvordan han kan snakke med deg om det og derfor bare ler det vekk og tenker at du vet jo at han ikke er sånn? 🤷♀️ Du må nesten bare snakke med han før du dømmer han. Anonymkode: 37aa6...40c 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Han har jo hatt de hele livet, og er jo vant til at de er slik. Hvorfor skulle han reagere på at de er slik? Kanskje han synes dine foreldre er kjedelige og intetsigende? Anonymkode: b82e7...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 Rødt flagg my ass. Så lenge han ikke deler de forskrudde meningene og dere bor 9 timer unna, går det vel greit? Kjedelig hvis alle var A4, men jeg hadde ikke orket å date en med sånne meninger. Det finnes forresten tinderbios med «Kun uvaksinerte» også. Anonymkode: e6e8b...6af 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Håper ikke mine barn sine fremtidige partnere tenker som deg TS. Her har barna en far som har bipolar diagnose og har sluttet å medisinere seg. Det fører til at han er veldig manisk på konspirasjonsteorier. Men det er jo ikke barna sin feil? Anonymkode: ccbb3...d77 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Hvor stort problem er dette egentlig, når de bor 9 timer unna...? Svigerformoren min er også litt sånn. Hun er vaksinemotstander, tror på Snåsamannen, og ja.. Men hun bor så langt vekke at vi kun treffes en uke om sommeren. Den uken tærer på psyken, men det er én uke. Har helt fint levd med det i ti år nå Anonymkode: 849cc...764 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Jeg er ikke som mine foreldre og mener ikke det samme som de. Det bør ikke ha noe å si. Anonymkode: 02b27...12e
Hippogriff Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Snakk med mannen og finn ut om dere kan bli enige om å takle dem på en ålreit måte. Hvis han er fornuftig og skjønner at lojaliteten hans må ligge hos hans partner hvis de lager konflikter eller dere må sette grenser for dem, behøver ikke dette være et problem (typ f eks «proppe femåringens hode fullt av konspirasjonsteorier). Men hvis han IKKE skjønner det, er ikke 9 timers avstand nok, etter min erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 Haha, kjente meg igjen litt i dette. Fikk også sjokk første gang jeg møtte foreldrene til min snille, kloke mann. Vi snakker kvinnehat og åpenlys rasisme, voldsom nedsnakking av folk fra byen( jeg er fra byen, de fra landet😊), massivt selvskryt av noe helt grusomt håndarbeide. Et helt forferdelig besøk, men vi kan jo ikke laste folk for hvem som har født dem. Er meget godt gift med samme mann i dag, vært i mange år. Forholdet til svigers har derimot vært til tider uutholdelig, løser det ved å ha lite kontakt med de rett og slett. Anonymkode: edd18...7c7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har ett noen i familien som er slik.. ordentlig konspirasjonsteoretiker som virkelig tror på alle de teoriene du nevner og flere... Men hva så? Deres liv... mange ganger er de tingene de tror på helt latterlig for meg. Men faen heller... det finnes da en liten sjanse, selv om dene er mikroskopisk, at de har rett? Så lenge det ikke påvirker deg i hverdagen, så skal de da kunne gå fint.. Anonymkode: e1dec...872 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 Det er ganske synd at andre mennesker skal ødelegge et velfungerende forhold. Husk det, at for mannen din, har dette vært normalt i alle år han har vokst opp med dem og han har nok bare tenkt at det får være som det er. Det å skulle rope rødt flagg på grunnlag om at han ikke varslet om ditt og datt sier vel mer om hvor jævla dømmende folk kan være. Hvis dette gjør noe med følelsene dine ovenfor typen, så er han kanskje ikke den riktige for deg. For hvis andre folk har den påvirkningskraften ovenfor følelsene dine for typen, så er det bedre for han å ha noen rundt seg som faktisk gir en lang faen i hvem familien osv er. Det er HAN du er sammen med. Anonymkode: 335c2...a16 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 Syntes det var rart at han ikke advarte deg litt på forhånd, og at han deretter ler det bort når du forsøker å ta det opp. Kanskje han egentlig er litt som dem, men skjuler/demper det nå så tidlig i forholdet? Har selv utfordrende foreldre og advarte min kjære på forhånd, og forsikret ham om at jeg ikke var som dem. Anonymkode: 179ef...9af 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 De bor 9 timer unna, og du vil maks se dem 3-4-5 ganger i året. Vet du hva, det klarer du faktisk å leve med. Det er slettes ikke sikkert at andre svigerforeldre treffer deg bedre. Du lærer deg å overse ting bedre etterhvert. Og du lærer deg å bli kjent med de bedre etterhvert. Ingen krise. Anonymkode: 6d18e...37a 1
Gjest loveli Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har datet en kjernekar i 5 mnd. Jeg er stormende forelsket. Foreldrene hans bor ni timer unna og i vinterferien ble jeg med på besøk for første gang. Jeg fikk sjokk. De er i slutten av 60 årene og er nylig blitt pensjonister. Vi var hos de tre overnattinger og det var grusomt. Moren røykte inne (under kjøkkenvifta), var vaksineskeptikere (greit nok) og snakket masse om forskjellige konspirasjonsteorier. Det var så ubehagelig, spesielt svigerfar ble så engasjert at han nesten var skremmende. Jeg har en jobb som gjør at jeg burde taklet sånne mennesker greit, men jeg ble helt satt ut. Jeg synes det er rart at daten ikke "advarte" meg om dette, så jeg ikke ble tatt så på sengen. Merker at mine følelser har kjølnet noe og jeg føler meg så overfladisk som tenker dette. Han burde ha sagt noe ihvertfall. Han bare lo det bort når jeg prøvde å ta det opp i bilen på vei hjem. Moren har lagt meg til på Facebook. De siste årene har hun delt innlegg typ - Hvit stripe bak fly er myndighetene som "forgifter" oss. - Alle politikere er kjøpt av Anon (tror det het det) og kontrollere verdens befolkning. - Alle vaksiner er tilført psyideliske stoffer for å lamme befolkningen osv. Altså! Dette er ikke mennesker jeg vil ha i mitt liv. Anonymkode: 45e7f...3ef Hvis din kjæreste ikke er sånn så synes jeg det er dumt å la en bra mann gå bare fordi foreldrene er dritt. Her er det faktisk du som er dømmende og mistroisk, ironisk nok. Jeg har dårlige foreldre som både er rasister, homofobe, paranoide og ganske håpløse, men jeg har aktivt tatt avstand fra det og føler jeg er mer åpen enn veldig mange andre. Vi er helt på ulike sider av skalaen altså, for jeg ser hva hat og skepsis fører til, et veldig begrenset og kjipt liv. Så du må nesten bare se hvordan han forholder seg til det foreldrene mener. Endret 15. mars 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 Deler han du dater noen av disse meningene? Hvis han ikke gjør det syns jeg ikke du har noen grunn til å avslutte forholdet. De bor 9 timer unna og kommer knapt til å være i livet ditt Anonymkode: 23523...84d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Eh står du inne for alt dine foreldre representerer ?!?! Jeg kan med sikkerhet si at jeg IKKE gjør det med mine foreldre- uten at de er veldig spesielle. Men daten din kan jo ikke belastes for sine foreldre vel?! Så fint egentlig at han er trygg nok på seg selv til at han ikke er flau over dem og skjemmes. Han høres ut som en fin fyr syns jeg! Så må du finne ut om du kan leve med perifere svigerforeldre med andre holdninger enn deg... Anonymkode: 1ab52...633 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå