Gå til innhold

Innstilt til stilling, bedkjed før eller etter ansettelsesrådet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet innstillingen skal opp i et råd. Er det vanlig å få vite noe før eller etter innstillingen er tatt opp der? 

Vet mine referanser ble ringt for over en uke siden. Så venter i spenning. 

Anonymkode: 6d03a...446

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter. Men hvis du ringer å spør så kan du sikkert få noe hint.

Anonymkode: 9a511...09d

Skrevet

Jeg tror det er etter at det har vært opp i ansettelsesrådet hos oss.

AnonymBruker
Skrevet

Ansettelsesrådet pleier å gå kjapt. Det gjør det iallefall på min arbeidsplass. Og jeg sitter i ansettelsesrådet der. 

Anonymkode: 6c3c1...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ansettelsesrådet pleier å gå kjapt. Det gjør det iallefall på min arbeidsplass. Og jeg sitter i ansettelsesrådet der. 

Anonymkode: 6c3c1...071

Hvor kjapt? 
Får alle som har vært på intervju vite noe da?

Ringer dere referanser til de som ikke blir innstilt? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass kan prosessen i ansettelsesrådet ta 1-4 uker. Vi har ikke lokale råd. Vi pleier å ringe referanser på alle som blir innstilt. Vi pleier å ringe nr. 1-2 og kanskje 3 for å informere om innstillingsrekkefølge, men dette praktiseres ikke som en fast regel.

Anonymkode: e125c...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed en ukes tid før, om at arbeidsgiver ønsket innstille meg.

Anonymkode: 30a00...3c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg fikk beskjed en ukes tid før, om at arbeidsgiver ønsket innstille meg.

Anonymkode: 30a00...3c6

Fikk du vite hvordan plass du var innstilt på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk du vite hvordan plass du var innstilt på? 

Om man er innstilt så er det selvsagt snakk om førsteplass 

Anonymkode: 6014b...084

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til, ts! Det er forskjellig praksis på forskjellige steder. Er det snakk om statlig eller privat? Dersom du ikke er innstilt som nr 1, så kan det jo hende at personen foran takker nei, uansett. Du er i hvert fall høyst aktuell når de har ringt referansene dine. I staten så kan det ta lang tid.

Anonymkode: 6835f...2c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt i staten. Var innstilt som nummer 2, fikk ikke vite det før jeg fikk tilbud om stillingen, men jeg visste de hadde ringt referansene mine. Det tok kanskje 2-3 uker etter intervjuet, men det var noen helligdager der også. Den som var innstilt som nummer 1 takket nei og da fikk jeg tilbud om stillingen.

Anonymkode: 34550...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får vite innstillingen etter ansettelsesrådet. Innstillingen før det er mer en "kladd", og har ingenting å gjøre i offentligheten. Det skaper bare falske forhåpninger/sorger. 

Et ansettelsesråd kan bruke alt fra 1 - 8 uker i det offentlige, alt etter hvor godt innstillingskladden treffer opp mot oppsatte datoer eller ikke. 

Anonymkode: a6ba9...af7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får vite innstillingen etter ansettelsesrådet. Innstillingen før det er mer en "kladd", og har ingenting å gjøre i offentligheten. Det skaper bare falske forhåpninger/sorger. 

Et ansettelsesråd kan bruke alt fra 1 - 8 uker i det offentlige, alt etter hvor godt innstillingskladden treffer opp mot oppsatte datoer eller ikke. 

Anonymkode: a6ba9...af7

Så når jeg vet de ringte referanser for ei uke siden kan det enda gå flere uker før jeg hører noe. Er så spent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...