AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har en baby som fullammes, som legen på helsestasjonen mistenker at kan ha melkeproteinallergi. Jeg har derfor hatt et kosthold heltid fritt for melk og soya i fem dager. I dag spiste jeg imidlertid pannekaker stekt i vita flytende margarin (de var kun stekt i dette, røra hadde ikke dette oppi). Denne inneholder melk og soya. Jeg vil anta at det ble stekt i rikelig med margarin. Nå sitter jeg derfor her med masse spørsmål og bekymring. Hvor mye har vi nå ødelagt for utredningen? Starter vi fra scratch igjen mtp babyens problemer (mageknip, luft, refluks, gråt, søvnproblemer ol)? Jeg skal i første omgang gå to uker nelkefritt, begynner denne perioden å løpe på nytt nå? Hvor lang tid tar det før vi eventuelt merker reaksjonen på babyen? Jeg skal forhøre meg med legen på helsestasjonen også, men han er ikke tilgjengelig igjen før på fredag, så håper noen erfarne her inne kan gi noen svar. Anonymkode: 22c5e...b6f
Myml1 Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en baby som fullammes, som legen på helsestasjonen mistenker at kan ha melkeproteinallergi. Jeg har derfor hatt et kosthold heltid fritt for melk og soya i fem dager. I dag spiste jeg imidlertid pannekaker stekt i vita flytende margarin (de var kun stekt i dette, røra hadde ikke dette oppi). Denne inneholder melk og soya. Jeg vil anta at det ble stekt i rikelig med margarin. Nå sitter jeg derfor her med masse spørsmål og bekymring. Hvor mye har vi nå ødelagt for utredningen? Starter vi fra scratch igjen mtp babyens problemer (mageknip, luft, refluks, gråt, søvnproblemer ol)? Jeg skal i første omgang gå to uker nelkefritt, begynner denne perioden å løpe på nytt nå? Hvor lang tid tar det før vi eventuelt merker reaksjonen på babyen? Jeg skal forhøre meg med legen på helsestasjonen også, men han er ikke tilgjengelig igjen før på fredag, så håper noen erfarne her inne kan gi noen svar. Anonymkode: 22c5e...b6f Ja det er å begynne på nytt. Derfor kan det være utfordrende med amming og allergi. Du må være nøye og streng med deg selv hele veien.
Myml1 Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Og så er ikke 2 uker nokk. Det kan ta mange flere uker før melkeproteinene er ut av din kropp/morsmelken. Om dere har store vansker med babyen kunne det vært en ide å prøve mme som er melkefri et par uker mens du pumper deg 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Det kan ta 6-8 uker før melkeproteinet er ute av melken din og kroppen til lille. 2 uker er langt fra nok. Ja, du begynner nå på dag 0 igjen. Anbefaler deg facebookgruppen som heter noe sånt som «barn med melkeallergi» Anonymkode: ba38b...da1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Først bare for å presisere, de to ukene er kun i første omgang for å se om vi ser noe tegn til bedring. Dersom vi ikke gjør det innen to uker må vi til spesialist til undersøkelser, derfor det er snakk om to uker nå først (jeg er klar over at det tar lenger tid enn det før alt er ute). Pumping er ikke er alternativ, jeg får ikke noe ut ved å pumpe. Er som at puppen mine ikke aksepterer det. Har prøvd tre ulike pumper, men ser meste jeg har fått ut er 20 ml til sammen på begge sider. Og jeg har ikke lyst til å miste melka ved bruk av erstatning. Hjemme klarer jeg det med null problem, men var på besøk hos noen som tok det for gitt at plantemargarin var melkefritt. Har lært nå at jeg ikke kan stole på at andre sjekker like grundig som mer og mannen. Anonymkode: 22c5e...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå