Gå til innhold

Hvorfor liker folk samme kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 22.39):

Jeg tror alle mennesker egentlig kan tiltrekkes av både kvinner og menn, men oppvekst og samfunnets normer og holdninger stopper enkelte fra å innrømme det. De tiltrekkes jo allerede av det som er "vanlig" i samfunnet, så da trenger de jo ikke date samme kjønn hvis det ikke blir akseptert av de rundt. Men igjen, dette er jo bare min tanke:) 

Anonymkode: 94224...700

👏 Det er dette jeg også mener, dvs. i gitte situasjoner og med riktig person tror jeg svært mange kan føle tiltrekning også til samme kjønn. Noen få er 100 % homofil, noen flere er 100 % heterofil, men det stor flertallet befinner seg et eller annet sted mellom dette. De færreste vil nok innrømme dette og det behøver jo ikke føre til noen seksuell kontakt.

AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 22.53):

Gratulerer med å være bifil!

Men ja, noen abre er homofile, sånn er det bare

Anonymkode: 92d00...1e4

Panfil er vel den korrekte betegnelsen uten at det betyr så mye.

• Liker 1
Skrevet
Anocopy skrev (På 15.3.2022 den 0.05):

Ingenting av dette svarer på ABs påstander

Eh.. det er da svar på påstander som at "noen" mannlige dyr har homosex.. og at det er relativt sjeldent. Alle studier på området viser jo at stort sett alle dyr har homosex, og at det er veldig vanlig. Og det er ikke slik at alle dyr kun er i heterofile forhold. det finnes individer fra mange dyrearter, spesielt hos monogame fugler, som har livslange homofile forhold. Så jo, dette var svar/kommentarer til ABs påstander.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte - bare motsatt. Så det er sånn jeg også forstår det. Jeg tenker på hvor naturlig det er for meg å like andre kvinner. Hvor mye det å være forelska i, tiltrekkes av og like kvinner føles like naturlig som å sove, spise og bevege meg. Og så tenker jeg at sånn er det for heterofile også. For dem (deg) er det like naturlig og selvsagt å like motsatt kjønn.

Er ikke mer mystisk enn det. Det er det som kjennes naturlig.

K41

Anonymkode: 80a01...408

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 20.53):

Men da må du være homofil/lesbisk da. For det å falle for kun personlighet skjønner jeg virkelig ikke. Jeg har snakket med flere venner om det der, og INGEN av jentene kunne falt for en annen jente basert bare på personlighet.  Klart, det er jo mange fler mennesker man også burde spørre, men. 

alle skal få elske den de vil, men når personlighet teller mer enn kjønn da sliter jeg med å forstå hva som skjer. 

Anonymkode: 3b3c2...8a5

det må du gjerne la være og skjønne,men slik er det

Anonymkode: 34432...11d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som tenner på begge kjønn, men aldri vært med en annen mann. I hodet mitt blir det feil.

For meg er det kun seksuell tiltrekning, men for egen del kan det forklares med at jeg får et sinnssykt begjær når jeg ser naken mann med erigert penis.

Estetisk sett syns jeg kvinner er vakrere, men jeg blir kåtere av å fantasere om menn. Det er noe rått og dyrisk ved det som tenner meg.

Blir litt skremt over hvor kåt jeg blir av tanken, og føler det litt som en besettelse og at det egentlig er feil og skittent. Derfor har jeg aldri prøvd det ut.

Anonymkode: c7756...71a

Skrevet

Like naturlig som å like motsatt kjønn.

Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 21.11):

ok. Pingviner, de ender ofte i et homofil forhold der de fostre opp en baby og har sex. ( pingviner holder sammen for livet)
hjort har masse bifil og homofil sex + trekant. 

Storker har også blitt observert ha både sex og prøvd å stjele egg fra andre.

Anonymkode: f294a...afd

Men likevel er det vel ikke vanlig i dyreriket.

Når du først nevner pingviner er de blant de mest perverse dyrene, gar blitt observert gjengvoldtekt,pedofil og nekrofili blant de

Gjest lurven
Skrevet
Pappadrømmen skrev (15 minutter siden):

Like naturlig som å like motsatt kjønn.

Det er ikke like naturlig. Da det finnes flest heterofile. Men vil likevel ikke si at det er unaturlig

AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (Akkurat nå):

Det er ikke like naturlig. Da det finnes flest heterofile. Men vil likevel ikke si at det er unaturlig

Du blander ordene naturlig og vanlig. Det er like naturlig, men ikke like vanlig. 

Anonymkode: 1834c...5e0

• Liker 1
Skrevet
Kålfrid skrev (På 14.3.2022 den 22.51):

Hvorfor forelsker man seg i motsatt kjønn? Man kan ikke forklare det heller. Jeg aner ikke hvorfor jeg er heterofil, jeg bare er det...

Det er lett å forklare:

Vi er alle etterkommere etter de som har hatt heterofil sex. Dermed har de fleste en nedarvet preferanse for motsatt kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bifil og forelsker meg i både kvinner og menn, men det betyr ikke at jeg bare faller for personligheten deres. Vi er jo også våre kropper, og ikke bare vår personlighet, så jeg faller for en kvinne på en annen måte enn jeg faller for en mann. 

Når jeg blir forelsket i en mann, liker jeg jo også kroppen hans og jeg liker sexen vi har. Jeg tenner på hans maskulinitet, den mørke stemmen og hans fysiske styrke. Det samme gjelder når jeg faller for en kvinne, da tenner jeg på hennes mykhet og bløte former, jeg tenner på brystene hennes og på kvinneligheten. Dermed oppleves det annerledes for meg å være i et forhold med en kvinne enn med en mann.

Det er ikke overfladisk å "se" kjønn. Sånn er det for både heterofile og homofile, og derfor er det selvfølgelig også sånn for mange bifile.

Seksualiteten er jo nedlagt i oss for at vi skal forplante oss, samtidig som sex også er så ufattelig mye mer enn det. Sex gir oss nytelse og bringer oss sammen, og den samhørigheten opplever jeg altså også med kvinner selv om jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 05fb7...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...