AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Hva syns dere om det? De går i 8.klasse. Her er det mange eksperter og psykologer som sier at vi skal trygge barna og ikke skremme de. Og så sier lærerer klart og tydlig helt alvorlig at det kommer til å bli 3. verdenskrig. Hva syns dere om det? Anonymkode: dd1fe...6d1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Hvis det er tilfelle at lærer faktisk sa det så synes jeg det er hårreisende . At lærer kan ha tatt opp at noen er redde for at det blir det er en ting men å si til elevene at det kommer til å skje ? På skolen der jeg jobber har vi ansatte fått tydelig informasjon om hvordan vi snakker med elevene om krigen . Anonymkode: 84088...892 15
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det er tilfelle at lærer faktisk sa det så synes jeg det er hårreisende . At lærer kan ha tatt opp at noen er redde for at det blir det er en ting men å si til elevene at det kommer til å skje ? På skolen der jeg jobber har vi ansatte fått tydelig informasjon om hvordan vi snakker med elevene om krigen . Anonymkode: 84088...892 Ja syns dette var veldig hårreisende selv! Har brukt vinterferien på å snakke om og trygge barna på dette. Og så kommer læreren og sier noe sånt. Det er ikke snakk om kanskje, men det kommer til å bli 3.verdenskrig. Anonymkode: dd1fe...6d1
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 8. klasse.., ser de ikke nyheter? Hvordan skal du unngå at de får dette med seg? Trodde du snakket om barnehagebarn.. kjenner ikke til disse ekspertene og psykologene, men da jeg var « barn» / ungdom hadde vi samfunnskunnskap på skolen og ble oppfordret til og lese aviser. Synes dagens oppdragelse er rar, og tror det og gjøre ungdommen mest mulig uvitende vil føre til det motsatte av trygghet. Hva var settingen ? Hva ble det undervist i?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Ikke greit, dette hadde jeg tatt opp med ledelsen. Alle lærere har fått klare innstrukser på hvordan vi skal snakke om krigen, og at vår viktigste oppgave som lærer her er å roe ned situasjonen og trygge barna. Det denne læreren gjør er stikk motsatt og hårreisende. Ville tatt det opp med ledelsen på skolen. Hilsen lærer. Anonymkode: c1f23...e22 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva syns dere om det? De går i 8.klasse. Her er det mange eksperter og psykologer som sier at vi skal trygge barna og ikke skremme de. Og så sier lærerer klart og tydlig helt alvorlig at det kommer til å bli 3. verdenskrig. Hva syns dere om det? Anonymkode: dd1fe...6d1 heldigvis er ikke min opptatt av dette og vi snakker ikke om det. lar barna leve sine egen liv og ikke gå rundt og være redde. Bare 14åringer vet og de snakker jeg med når de små sover, de er ikke redde,men lurer på diverse,men skjermer 8 og 9 åring og minsten er uansett for liten til og skjønne noe Anonymkode: 2c26d...d11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): heldigvis er ikke min opptatt av dette og vi snakker ikke om det. lar barna leve sine egen liv og ikke gå rundt og være redde. Bare 14åringer vet og de snakker jeg med når de små sover, de er ikke redde,men lurer på diverse,men skjermer 8 og 9 åring og minsten er uansett for liten til og skjønne noe Anonymkode: 2c26d...d11 Hvordan i alle dager får ikke 8- og niåringen din med seg at det er krig i Europa? Anonymkode: 26b13...74d 9
MorTil2 Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 Jeg tenker at når man går i 8-klasse (14/15 år gammel), bør man begynne å takle at livet ikke alltid er trygt. At det skjer ille ting, og at det må man forholde seg til. Så tenker jeg videre at ord lett kan vries på når de gjengis, og at jeg hadde heller snakket med læreren og kanskje skoleledelsen om hvordan krigen mellom Ukraina og Russland omtales. Om det ikke er 3. verdenskrig, så er det tross alt en ganske omfattende krig, som i aller høyeste grad involverer store deler av verden. 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): heldigvis er ikke min opptatt av dette og vi snakker ikke om det. lar barna leve sine egen liv og ikke gå rundt og være redde. Bare 14åringer vet og de snakker jeg med når de små sover, de er ikke redde,men lurer på diverse,men skjermer 8 og 9 åring og minsten er uansett for liten til og skjønne noe Anonymkode: 2c26d...d11 Nå er det supernytt og mange skoler har dette som en del av undervisningen. At du ikke prater med barna er bare tull. De veit. Anonymkode: 969ee...65c 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Læreren har garantert ikke sagt dette. Anonymkode: d4b93...bde 10
Trilili Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva syns dere om det? De går i 8.klasse. Her er det mange eksperter og psykologer som sier at vi skal trygge barna og ikke skremme de. Og så sier lærerer klart og tydlig helt alvorlig at det kommer til å bli 3. verdenskrig. Hva syns dere om det? Anonymkode: dd1fe...6d1 Da tar man en telefon til læreren og hvis det ikke hjelper, til rektor... 1
Gjest theTitanic Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva syns dere om det? De går i 8.klasse. Her er det mange eksperter og psykologer som sier at vi skal trygge barna og ikke skremme de. Og så sier lærerer klart og tydlig helt alvorlig at det kommer til å bli 3. verdenskrig. Hva syns dere om det? Anonymkode: dd1fe...6d1 Da hadde jeg ringt læreren evnt rektor og sagt at det er helt uholdbart å skremme barn på grunn av lærerens angst. Vedkommende lærer er ikke kompetent til å ha en slik jobb og bør få reprimande eller sparken. Det er ikke et faktum at 3 verdenskrig bryter ut. Vi skremmer ikke barn med kanskje- historier.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #13 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan i alle dager får ikke 8- og niåringen din med seg at det er krig i Europa? Anonymkode: 26b13...74d fordi de snakker ikke om det på skolen eller hjemme, de fleste foreldrene stemte imot når vi fikk lapp med hjem, var kun 6 av 23 elever i klassen til 8 åring og 7 av 30 foreldre av 9åringene, så da snakker de ikke om det på skolen og det snakkes ikke om hjemme Anonymkode: 2c26d...d11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #14 Skrevet 14. mars 2022 De er 13-14år. Og jo jeg snakker til de i den alderen de er ikke til barnehagebarn. Men det er vår plikt som foreldre og trygge barn OG ungdom i forhold til krig og andre ting de er redd for. Å skjerme de for alt går ikke. Men å fortelle barn/ungdom at det blir krig her er å gå vel langt, ihvertfall for en lærer! De ble ikke redde, men satt ut av det læreren sa. Det var måten det ble sagt på. Og ja noen av ungdommene ble faktisk redde og snakket om det i friminuttene. Supernytt er ikke det samme som dette. Og si at jeg ikke prater med barna , hvor fikk du det fra? Jeg skrev jo at jeg har snakket om det og trygget de. FØR de skulle tilbake til skolen og får mange forvridde skumle historier fra alle andre! Dette skal være trygge voksne de stoler på. Og det er ikke greit å si dette! Anonymkode: dd1fe...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #15 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fordi de snakker ikke om det på skolen eller hjemme, de fleste foreldrene stemte imot når vi fikk lapp med hjem, var kun 6 av 23 elever i klassen til 8 åring og 7 av 30 foreldre av 9åringene, så da snakker de ikke om det på skolen og det snakkes ikke om hjemme Anonymkode: 2c26d...d11 Jeg snakker om det hjemme, jeg har selvfølgelig snakket med barna mine om dette. Dette vil de høre overalt no. Se det på avisforsiden i butikk kassen, supernytt, venner, voksne som ikke tror at det er ungdommer som får med seg samtalene. Selvfølgelig snakker jeg med barna! Hva har det med at læreren sier noe sånt? Anonymkode: dd1fe...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #16 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): fordi de snakker ikke om det på skolen eller hjemme, de fleste foreldrene stemte imot når vi fikk lapp med hjem, var kun 6 av 23 elever i klassen til 8 åring og 7 av 30 foreldre av 9åringene, så da snakker de ikke om det på skolen og det snakkes ikke om hjemme Anonymkode: 2c26d...d11 Beklager var ett annet innlegg jeg svarte på. De vil få vite det på en eller annen måte. Så er viktig å være ærlig men på barnas nivå. Men de skal trygges, ikke skremmes. Anonymkode: dd1fe...6d1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager var ett annet innlegg jeg svarte på. De vil få vite det på en eller annen måte. Så er viktig å være ærlig men på barnas nivå. Men de skal trygges, ikke skremmes. Anonymkode: dd1fe...6d1 hvis de spør svarer jeg så klart,men de har ikke spurt Anonymkode: 2c26d...d11
Havspeil Skrevet 14. mars 2022 #18 Skrevet 14. mars 2022 Læreren gikk utenfor sin profesjonelle rolle. Han bør få refs ifra rektor . Dessuten er det pr nå ingen verdenskrig. Dommedagsprofeter bør ikke informere eller trygge barn . 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #19 Skrevet 14. mars 2022 Sikker på at ikke tenåringene overdriver? Nekter å tro at en lærer har sagt det der, men vet derimot at mange tenåringer er ekstremt dramatiske av seg. Anonymkode: 1c421...7f0 9
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2022 #20 Skrevet 14. mars 2022 Det høres ut som en vettskremt lærer som overfører sin angst på elevene. Ikke greit. Lærere skal være trygghetspersoner, ikke skremme. De har heller ikke alltid helt oversikt over hva de ulike elevene har opplevd av utrygghet tidligere i livet, så med en slik kommentar kan de risikere å gjøre det veldig mye verre for et sensitivt og utrygt barn. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå