kriistina Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Denne tråden er ment for å få råd av andre med samme erfaring. De som er helt i mot dette, kan selfølgelig si ble om det. Men jeg ønsker bare konstruktive svar. Jeg har vært på konsultasjon i dag og vurderer å ta fettsuging av mage på grunn av stort volum og at fett har samlet seg opp over år. Er det noen som har gjort dette tidligere og har erfaringer å dele om hvordan resultatet ble på magen og hvordan tiden var de første 2 ukene etter inngrepet? I så tilfelle er jeg veldig interessert i å høre.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Er nysgjerrig på dette selv. Hvor mye skulle de ha for det der du var? Anonymkode: 06f10...e63
Beneviento Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 (endret) Jeg utførte fettsuging + mini bukplastikk for rundt 9-10 år siden. De to første ukene var jeg ganske mørbanket, og det gjorde vondt å få fjernet drenene etter operasjonen. Husker jeg lå og sov mye de første ukene, og de ville helst at jeg skulle sove på ryggen. Jeg slet også med å gå på do da musklene og alt der var ganske ømt, og det tok vel rundt 2 år før jeg fikk tilbake følelsen i huden der de hadde skåret. Resultatet ble veldig bra, og jeg har aldri angret en dag på at jeg gjorde det. Endret 14. mars 2022 av Beneviento 3 1
kriistina Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2022 Jeg vurderer å ta bare fettsuging av mage. Fordi jeg har ikke vært gravid eller hatt fedme. Har kun litt ekstra fett på magen. Håper på at jeg ikke trenger å føle meg mørbanket i mer enn én uke, i og med at jeg ikke har så mange feriedager i år. De skulle ha 39000 ca for kun fettsuging av framside mage. Hvis jeg ville ta bakside, rygg (love handelsene) i tillegg, ble det 17000kr ekstra, så tok de det i samme slengen. Jeg vurderer å bare ta framside. Er der største problemet ligger. Plastisk kirurgi har blitt dyrere fra 2021, på grunn av merverdiavgift.
FunnyBoy123 Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Hvorfor fettsuge når du kan dra til treningssenteret? 2
kriistina Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2022 Beneviento skrev (39 minutter siden): Jeg utførte fettsuging + mini bukplastikk for rundt 9-10 år siden. De to første ukene var jeg ganske mørbanket, og det gjorde vondt å få fjernet drenene etter operasjonen. Husker jeg lå og sov mye de første ukene, og de ville helst at jeg skulle sove på ryggen. Jeg slet også med å gå på do da musklene og alt der var ganske ømt, og det tok vel rundt 2 år før jeg fikk tilbake følelsen i huden der de hadde skåret. Resultatet ble veldig bra, og jeg har aldri angret en dag på at jeg gjorde det. Hadde du vært gravid eller hadde fedme?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Har tenkt å dra til Litauen etterhvert å ta der, mye billigere og man kan betale ekstra for hjelp av sykepleiere til mat og stell i uke, lenger sikkert også hvis man trenger. Anonymkode: 41fc4...5f0
Beneviento Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 kriistina skrev (8 minutter siden): Hadde du vært gravid eller hadde fedme? Overvektig den gangen ihvertfall. Med mye fett på magen etter å ha gått ned nærmere 20 kilo først Hadde endel løshud også som jeg ville ha bort.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 Gjorde det for 11 år siden. Fikk det dekket, så slapp å betale noe. Smertene var ikke noe å snakke om, men var øm en stund etterpå. Resultatet ble helt greit, men da jeg la på meg etter noen år, la fettet seg på et merkelig sted (visstnok en risiko for at det kan skje). Anonymkode: 46ac7...630
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Gjorde det for 11 år siden. Fikk det dekket, så slapp å betale noe. Smertene var ikke noe å snakke om, men var øm en stund etterpå. Resultatet ble helt greit, men da jeg la på meg etter noen år, la fettet seg på et merkelig sted (visstnok en risiko for at det kan skje). Anonymkode: 46ac7...630 Jeg er slank men har en bulk som henger over et keisersnitt arr så spurte ang fettsuging og nedre mageplastikk. Hun sa det var fare for at man kunne bli bulkete om man gikk opp eller ned i vekt. De fettsuger i kanaler og det er ingen garanti for at det blir helt jevnt. Anonymkode: f38e7...aa6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er slank men har en bulk som henger over et keisersnitt arr så spurte ang fettsuging og nedre mageplastikk. Hun sa det var fare for at man kunne bli bulkete om man gikk opp eller ned i vekt. De fettsuger i kanaler og det er ingen garanti for at det blir helt jevnt. Anonymkode: f38e7...aa6 Her la deg seg under armen, så har en fettkul like ved siden av brystet, ser ut som en tredje pupp. Anonymkode: 46ac7...630
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Jeg er en kvinne på 34 år, ingen barn, naturlig slank, veldig slanke ankler/ben og armer. Er 172 høy og veier 55-57kg. Bruker str.S/XS. Små bryst (75b) og tynn, men har alltid plagdes med at jeg kun legger på meg på magen. Har prøvd å trent og spist sunt og gikk ned til 52 kg en periode, men hadde fortsatt en fettklatt nederst på magen som ikke ville bort. Den var ikke veldig stor, men til min kropp og mine proposjoner så det veldig rart ut når alt annet var så tynt. Venner kommenterte tilogmed at jeg hadde stor mage ift. resten av kroppen. Dette er genetisk og søsteren min og moren min er helt lik. Søsteren min som har helt lik kroppsfasong og vekt som meg tok fettsuging i mars og hun har fått bort den kulen helt nederst og er nå kjempefornøyd med resultatet, helt fin og jevn hud og hun angrer ikke et sekund. Hun fikk 5 snitt foran og 6 bak. Jeg valgte å følge i hennes fotspor, men var på 4 ulike konsultasjoner og valgte legen som var villig til å ta mest, samtidig som jeg fikk minst mulig arr. Den ene legen ville ikke ta valker, da hun mente jeg ikke hadde noe å ta der. To andre mente de kun kunne fjerne ca 1 cm, mens den siste legen sa at jeg hadde mye valker og at det var mye å ta av. Var denne legen jeg valgte. Hun var også den eneste som ville ta opp mot bh-valker/rygg. Hun var også billigst av alle jeg var på konsultasjon hos. Betalte 49.000 for hele magen, flanker og opp mot rygg. Får 50% rabatt på område nr.2 når man tar det samtidig. Var hos Anne Elisabeth Isern på Volvat Stokkan i Trondheim. Jeg har 3 arr foran, to på hver side av bikinitrusen og en på siden av øvre mage, har to arr bak. Legen sa etter operasjon at hun var litt sjokkert over hvor mye fett jeg hadde som de hadde fjernet da jeg var så tynn ellers, men at jeg hadde endel på magen. Det ble fjernet 1000ml på hele magen, samt 900ml bak på hver side (valker og opp mot ryggvalker, dette til tross for at de 3 andre legene mente de max kunne da 1cm fett og at det ikke var noe å ta opp mot bh-valker) Totalt 2800ml fett fjernet. Merket ingenting til narkose, våknet 10-15min etter operasjonen og følte meg helt fin, kvikk og rask. Ingen kvalme, uvel, svimmel, hodepine, smerte eller noe som helst. Søsteren min fikk tramadol etter operasjonen og hun følte seg veldig kvalm og svimmel, hodepine, sløv og fjern, sov mye og var dårlig, så hun sluttet på tramadol etter to dager og følte seg da helt fin. Jeg fikk Arxocia av lege da hun sa de ikke anbefalte tramadol og skulle være forsiktig med dette. Med arxocia så føler jeg meg helt som normalt, ingen bivirkninger eller ubehag. Arxocia er også betennelsedempende og virker mot helvelse, samtidig som det er smertestillende. Jeg har heller ingen smerter. Jeg er litt øm/støl på mage, men merker ikke særlig til det. Derimot er jeg veldig øm/støl i ryggen siden det ble fjernet mye der. Har ikke noe smerte, men når jeg skal reise eller sette meg, bøye eller strekke meg, bruke hender/dra i ting, kle på meg, gå opp av sengen og slikt så føles det veldig ømt/vondt og som at hele huden er i strekk og skal revne, men dette er kun i disse situasjonene, ellers når jeg sitter/ligger i ro er det ingen ubehag og formen er på topp. Jeg var tilogmed på apoteket og handlet og innom noen butikker rett etter operasjonen. Så tror det går helt fint om du kun skal ta litt foran på magen. Går nå med kompresjonsplagg som skal være på i 4uker, så får se resultatet etterhvert. Anonymkode: d3277...ea8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Jeg gjorde det for ca 3 år siden. Ble fornøyd med resultatet. Fettet har holdt seg borte selvom jeg har gått opp et pr kilo nå i nyere tid (legger seg på hoftene i stedet nå). Hadde ingen smerter. Tok Paracet samme kveld, etter det trengte jeg ikke noe. Var litt ømt å bøye seg, våkne opp og trene de første dagene bare Anonymkode: f7294...e18
Maskinfører Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 Bare ikke pumpa henger seg opp så er det sikkert i orden
SF81 Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 Hei! Tok fettsuging av hele magen for litt over en uke siden. Jeg har hatt en del smerter og mye hevelse. Går greit når jeg sitter/ligger, men vondt å bevege seg. Fjernet nesten 2 kg fett. Bruker fortsatt sterke smertestillende, men mindre enn første dagene. Forsøkte meg på jobb etter en uke, men det gikk dårlig. Synes operasjonen var mye mer smertefull enn jeg hadde forventet. Bruker kompresjon, skal bruke denne i 6 uker. 3 uker dag/natt, deretter på dagtid. Magen er betydelig flatere enn før operasjon, men fortsatt hevelse som gjør det vanskelig å se endelig resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå