Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Levde i et forhold hvor jeg følte at han ikke viste så mye interesse for meg.

Lite spørsmål om hvordan det gikk med meg, hva jeg tenkte på, hva jeg hadde gjort i løpet av dagen osv. Han spurte mer i starten, men var aldri så flink til å spørre meg spørsmål/spørre tilbake om personlige ting. Han var veldig dårlig til å gi komplimenter, og ble bare dårligere og dårligere...

Nå har jeg begynt å date en, og han spør hvordan dagen min har vært og viser omtanke. Men jeg spør han mange spørsmål for å bli bedre kjent med han, men han er ikke akkurat alltid så flink til å spørre tilbake. Gir heller ikke komplimenter tilbake.

Jeg liker han godt og liker å tilbringe tid med han. Men jeg er litt bekymret for at jeg holder på å falle for noen som er litt for lik eksen min på det området.

Eller er det bare sånn menn er?

Og jeg må bare bli vant til det?

Anonymkode: 44abc...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du snakker så mye så det er overflødig å spørre? Jeg liker ikke folk som skal grave og spørre så mye selv. Liker bedre å bli kjent gjennom helt normale samtalere.

Anonymkode: 8b77e...8a4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er ikke "sånn menn er"! Det er sånn noen mennesker er, kvinner som menn. Du trivdes ikke med det før, så når du merker at han her er likedan, må du snakke med han om det, og om han ikke skjønner hva du mener eller ikke vil endre seg, bør du gå videre før du forelsker deg. 

Endret av McMary
  • Liker 3
Skrevet

Vi alle er forskjellige og har dermed forskjellige preferanser og needs når det gjelder dating/forhold. Et av dine needs er for eksempel at du trenger noen som er nysgjerrig på deg fordi det viser at de bryr seg. Jeg trenger også en som er slik. 

Når en fyr ikke gir deg det, så må du avslutte og gå videre. Mange par som har gjort det slutt fordi de har "vokst" i fra hverandre - nettopp fordi deres preferanser ikke blir møtt videre på veien. De vokser i fra i den forstand at begge har andre veier å gå, og at dette ikke samsvarer i deres hverdag. (Dette er et eksempel, kan være mange andre faktorer også). 

Jeg selv har avsluttet dating-fasen med gutter som ikke har vært det jeg ser etter. En av grunnene var faktisk at jeg følte han ikke brydde seg så mye om meg, nettopp fordi han viste så lite interesse i mitt liv. Det var på en måte jeg som spurte mye hele tiden. Jeg krever jo at vedkommende skal bry seg fordi jeg selv bryr meg når jeg blir interessert i noen. 

Så. Jeg anbefaler deg til å faktisk prøve andre plasser. Du kan ikke be denne personen du prater med om at han skal bry seg mer om deg. Det blir på en måte "fake" oppførsel det også, hvis han nå plutselig skal starte å bli mer interessert i livet ditt bare fordi du ber han om det. Om han ikke viser interesse tidlig i starten, vil han i alle fall ikke gjøre det lenger ut i forholdet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg er veldig nysgjerrige av oss og snakker hele tiden, han nesten mer enn meg. Han vet alltid hva jeg skal i løpet av dagen og lurer på hvordan det har gått. Han stiller mange spørsmål om ting jeg har opplevd tidligere i livet, hva jeg tenker (han kan spørre om jeg vil lese en artikkel han har lest så vi kan snakke om den). Det er sånn han er, og han er langt fra den eneste mannen som er sånn. Hvis man trives med kommunikasjon på dette planet bør man ikke gi seg før man får det. En stille og lite nysgjerrig type vil bare bli frustrerende i lengden.

Anonymkode: 18b7c...1d4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 18.31):

Eller er det bare sånn menn er?

Og jeg må bare bli vant til det?

Kjenner du virkelig ingen menn?

Hvis ikke, hva skal du da med en?

Anonymkode: 81094...a09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 18.36):

Kanskje du snakker så mye så det er overflødig å spørre? Jeg liker ikke folk som skal grave og spørre så mye selv. Liker bedre å bli kjent gjennom helt normale samtalere.

Anonymkode: 8b77e...8a4

Enig. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå for en som ikke kan la være med å spør om deg. 
Er man interessert, så spør man. 

Anonymkode: a1c0f...164

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå for en som ikke kan la være med å spør om deg. 
Er man interessert, så spør man. 

Anonymkode: a1c0f...164

Har man sosial funksjonsevne, så lytter man.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...