Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte studiespesialisering på en vanlig, offentlig videregående i Oslo. 

Angret, men søknaden var jo ikke til å endre, siden fristen allerede har passert. Ønsket egentlig å gå Naturbruk, og sendte inn en søknad nå nettopp via Natur VGS sine nettsider.

Har med andre ord to søknader, hvor den ene er over fristen (men de har opptak til 1.september). Hvor stor sjanse er det for at jeg kommer inn? 

Og, de spurte meg ikke om karakterutskrift. Gjorde jeg noe feil nå?

Anonymkode: 6f678...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta kontakt med rådgiveren din på skolen. 
Er vel det beste du kan gjøre nå. 

Studiespesialisering åpner mye mer dører enn naturbruk, bare så det er sagt.
Jeg hadde uansett gått for studiespesialisering, plutselig våkner du en dag og tenker "dæven, jeg har lyst å bli advokat". Du er enda ung og ambisjonene dine kommer til å forandre seg gjennom årene. 

Endret av FunnyBoy123
AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (19 minutter siden):

Ta kontakt med rådgiveren din på skolen. 
Er vel det beste du kan gjøre nå. 

Studiespesialisering åpner mye mer dører enn naturbruk, bare så det er sagt.
Jeg hadde uansett gått for studiespesialisering, plutselig våkner du en dag og tenker "dæven, jeg har lyst å bli advokat". Du er enda ung og ambisjonene dine kommer til å forandre seg gjennom årene. 

Jeg kan alltids ta påbygg. Karrieren jeg vil velge er det aldersgrense på, så har to år etter vgs å slå i hjel. Der passer det godt inn med nettklasser (påbygg), om jeg ønsker det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk epost hvor de skrev at jeg bør sende inn karakterer fra ungdomsskolen så fort jeg får dem - mener de da 1.termin, eller sluttkarakterer?

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ta kontakt med rådgiveren din. Da kan dere kanskje sende i en endringssøknad. Er rådgiver selv, og har gjort det for noen elever. 

Anonymkode: 39611...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...