AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Har av diverse grunner behov for å ha med advokat på et møte jeg skal på i morgen. Tok kontakt med advokat da jeg fikk beskjed om dette møtet, for nesten to uker siden. Forstod samtalen vår da som at han ville bistå. Vi snakket kort om møtelokalets beliggenhet, så jeg trodde han tok oppdraget. Jeg har betalt det forskuddet advokaten ba om, og har oversendt nødvendige papirer. Siden har jeg ikke hørt noe. Sendte ham mail i dag for å bekrefte møtet i morgen og spurte samtidig om vi kan møtes i P-huset 5 min før møtet, slik at vi har hilst før vi går opp til møtet. Fikk svar nå at dato og klokkeslett ikke passer for ham. Jeg ble ganske paff. Jeg trodde vi hadde en avtale. Burde han ikke sagt fra om dette da vi snakket sammen for nesten to uker siden, eller sendt meg mail med en gang noe annet dukket opp? Nå er jeg nødt til å gå på møtet alene, for jeg rekker ikke engasjere en ny advokat nå i kveld. Synes dette var ganske useriøst. Hva har jeg da betalt for? Når han ikke bistår på møtet, ikke har kommunisert med motparten og heller ikke har kommunisert med meg utover den første telefonsamtalen. Anonymkode: 7cdae...42b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Sånne avtaler bekrefter man selv. Her har han sett på saken din og ikke tatt noe annet ansvar. Du må selv sørge for å få et ja fra advokaten. Anonymkode: e3e61...706 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Kjip situasjon. Høres ut som dere snakket forbi hverandre. Lurt å få avtaler skriftlig og få skriftlig bekreftelse. Har advokaten satt seg inn i saken og kan evt gi deg veiledning på tlf i forkant? Anonymkode: 26359...795
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Takk for svar! AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Sånne avtaler bekrefter man selv. Her har han sett på saken din og ikke tatt noe annet ansvar. Du må selv sørge for å få et ja fra advokaten. Anonymkode: e3e61...706 Hvordan skulle jeg ha bekreftet avtalen? Han sa ikke noe om at han bare skulle se på saken, og siden vi snakket om hvor og når møtet er, antok jeg at han ville komme på møtet. Hvorfor bruke tid på å snakke om det hvis han ikke hadde bestemt seg enda? AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kjip situasjon. Høres ut som dere snakket forbi hverandre. Lurt å få avtaler skriftlig og få skriftlig bekreftelse. Har advokaten satt seg inn i saken og kan evt gi deg veiledning på tlf i forkant? Anonymkode: 26359...795 Ja, tydeligvis en slags misforståelse. Jeg vet ikke om han har sett på saken min, men alt avgjøres i morgen så når han ikke deltar på møtet er det heller ingen vits for ham å se på saken. Anonymkode: 7cdae...42b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har av diverse grunner behov for å ha med advokat på et møte jeg skal på i morgen. Tok kontakt med advokat da jeg fikk beskjed om dette møtet, for nesten to uker siden. Forstod samtalen vår da som at han ville bistå. Vi snakket kort om møtelokalets beliggenhet, så jeg trodde han tok oppdraget. Jeg har betalt det forskuddet advokaten ba om, og har oversendt nødvendige papirer. Siden har jeg ikke hørt noe. Sendte ham mail i dag for å bekrefte møtet i morgen og spurte samtidig om vi kan møtes i P-huset 5 min før møtet, slik at vi har hilst før vi går opp til møtet. Fikk svar nå at dato og klokkeslett ikke passer for ham. Jeg ble ganske paff. Jeg trodde vi hadde en avtale. Burde han ikke sagt fra om dette da vi snakket sammen for nesten to uker siden, eller sendt meg mail med en gang noe annet dukket opp? Nå er jeg nødt til å gå på møtet alene, for jeg rekker ikke engasjere en ny advokat nå i kveld. Synes dette var ganske useriøst. Hva har jeg da betalt for? Når han ikke bistår på møtet, ikke har kommunisert med motparten og heller ikke har kommunisert med meg utover den første telefonsamtalen. Anonymkode: 7cdae...42b Forstår jeg deg rett her nå? Han ba om å få forskudd, som du har betalt, før han valgte å ikke representere deg, og han sa ikke engang i fra om det? Da må du jo i det minste få tilbakebetalt forskuddet. Jeg har ikke benyttet meg mye av advokat, men de to gangene jeg har benyttet meg av det har jeg da ikke blitt avkrevd forskudd uten å ha en avtale om representasjon. (Da hadde jeg betalt for konsultasjon i etterkant av samtalen, men ikke noe mer) Jeg ville trodd at et krav om forskudd var en avtale om representasjon. Anonymkode: 1f780...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Noe skurrer her. Har hatt advokat ved et par anledninger og har aldri betalt på forskudd. Fikk en halv time gratis så advokaten kunne se om de kunne representerer meg, så hadde jeg fysisk møte der jeg fikk vite timepris. Alt må jo gjøres i god tid. Det er rart at alt er foregått over telefon. Har du sjekka advokaten i forkant? Man må jo få alt skriftlig når man skal avtale noe spesielt hvis advokaten skal være med på møte. Nytter ikke og komme dagen i forveien. Virker jo ikke som han har bekrefta noenting i denne saken. Anonymkode: 11f0b...bcd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noe skurrer her. Har hatt advokat ved et par anledninger og har aldri betalt på forskudd. Fikk en halv time gratis så advokaten kunne se om de kunne representerer meg, så hadde jeg fysisk møte der jeg fikk vite timepris. Alt må jo gjøres i god tid. Det er rart at alt er foregått over telefon. Har du sjekka advokaten i forkant? Man må jo få alt skriftlig når man skal avtale noe spesielt hvis advokaten skal være med på møte. Nytter ikke og komme dagen i forveien. Virker jo ikke som han har bekrefta noenting i denne saken. Anonymkode: 11f0b...bcd Der er vi uenige. Jeg mener han bekreftet at han tok saken i det øyeblikket han ba om forskudd. For hvorfor skulle han ha forskudd om han ikke skulle representere henne? TS har mest sannsynlig ikke brukt advokat tidligere, og da er det vanskelig å vite hva som er vanlig å gjøre mtp henvendelser og skriflige avtaler. Når jeg henvender meg til en profesjonell forventer jeg at de står for den nødvendige kontakten, og setter opp møter hvis de ser at det er nødvendig. Jeg er kanskje naiv, men jeg ville i alle fall hatt tillit til at advokaten ville sagt i fra dersom han behøvde å møte meg for å få mer informasjon enn de papirene jeg hadde oversendt ga ham, eller ringt hvis han ville snakke med meg. Og jeg ville hatt tillit til at han ville sagt i fra hvis han ikke tok saken likevel, etter å ha bedt meg om forskudd, og etter å ha sett på dokumentene jeg hadde sendt til ham på hans oppfordring. Hadde jeg ikke hørt noe hadde jeg trodd at alt var i orden. Anonymkode: 1f780...0e0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå