Gå til innhold

Må man egentlig ha overgangssko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt det hvert år, men syns de blir så lite brukt. Vurderer å droppe det i år, og bare gå for joggesko. Må man ha overgangssko? 

Anonymkode: 65b39...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hva man legger i overgangssko.

Jeg vil si at man trenger goretex-joggesko, for eksempel, i tillegg til vanlige joggesko. Men de må ikke være høye, det kan være vanlige sko. Vi brukte alltid goretexsko mye, sanda er ofte fuktig selv om det er tørt i været vår og høst. Barna i vanlige joggesko blir da ofte våt på sokkene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare joggesko. Så lenge det er tørt går det helt fint. 

Anonymkode: 06ce9...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan våren blir. Hos meg er det tidlig vår, og da kan det være fint med overgangssko, de blir nesten brukt opp/fravokst før joggeskotiden begynner. Hvis du bor et sted med lengre cherroxperiode og brå overgang til sommeren passer det kanskje bedre å bare kjøpe joggesko.

Anonymkode: 12a8c...bf6

Skrevet

Vi bruker bare støvler på vår/høst :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Bor sentralt på østlandet. Har alltid kjøpt halvhøye gore-tex overgangssko, men plutselig er det for varmt og skoen er knapt brukt. Men lave gore-tex sko kan jo være en fin løsning. Så kan vi supplere med lettere joggesko til sommeren. 

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at du ikke har hatt behov for overgangssko men du har behov for å spørre om det riktig å la være å kjøpe noe du ikke ser behov for.

Eller misforsto jeg noe?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo selv vurdere hva man har bruk for. Det avhenger av hvor man bor, hvor gammelt barnet er, og hva man driver med. Vi er mye på tur, f.eks., og gore-tex sko blir mye brukt fordi det ofte er for vått til joggesko.

Anonymkode: 5cf73...97e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva man trenger avhenger veldig av hvor man bor og hvilken alder ungene er. Min yngste er 12 og lave goretex sko brukes kun på turer i helgene og på skoleturer, lite på skolen fordi hun ikke leker lenger. Støvler har hun ikke brukt på flere år på skolen, men bruker de på turer og på hytta.

Dess mer lek, dess høyere goretex ville jeg gått for

15-åringen har brukt sine Nikejoggesko hele vinteren. Vintersko har han brukt kun på hytta og på skoleturer, så overgangssko eksisterer ikke her i huset. Goretexskoene brukes fra når snøen smelter til den kommer igjen på tur. Har alltid ullsokker i goretexskoene.

Anonymkode: bb41e...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Du må ingenting. Hvis du føler for å kjøpe bare joggesko så gjør du det.

Anonymkode: a2525...c56

AnonymBruker
Skrevet

Går i lave Converse året rundt jeg

Anonymkode: ccf76...6db

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine bruker stort sett bare Goretex-sko, ofte om sommeren også. 4 og 6 år

Anonymkode: 977db...488

AnonymBruker
Skrevet

Overgangssko?? 😳

Høres ut som noe man får på Hjelpemiddelsentralen.

Anonymkode: a2960...ae6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har kjøpt det hvert år, men syns de blir så lite brukt. Vurderer å droppe det i år, og bare gå for joggesko. Må man ha overgangssko? 

Kjøper du nye sko hvert år? Og bruker dem lite? Da har du vel en hel rekke sko i skapet fra tidligere år som du kan bruke!

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her.

Bor sentralt på østlandet. Har alltid kjøpt halvhøye gore-tex overgangssko, men plutselig er det for varmt og skoen er knapt brukt. Men lave gore-tex sko kan jo være en fin løsning. Så kan vi supplere med lettere joggesko til sommeren. 

Østlandet trenger man ikke overgang sko er min erfaring men Vestlandet; Trøndelag ja absolutt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Hulderen said:

Kjøper du nye sko hvert år? Og bruker dem lite? Da har du vel en hel rekke sko i skapet fra tidligere år som du kan bruke!

Du skjønner det er snakk om til barn sant?

Anonymkode: e5fc2...84b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte ikke i år. Dvs jeg sendte mann og barn i butikken for overgangsko og de kom hjem med joggesko...

Anonymkode: e5fc2...84b

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (15 minutter siden):

Regner med dette er til barn 😅

Men som andre sier, kjøp det du har behov for, ikke hva "alle" andre har. Der jeg jobber går noen barn i vintersko til de får joggesko, noen går raskt over til joggesko, noen har støvler og noen har "overgangssko". 

Anonymkode: 1b35e...4d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Overgangssko?? 😳

Høres ut som noe man får på Hjelpemiddelsentralen.

Anonymkode: a2960...ae6

Må du gi deg

Anonymkode: efd40...171

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (37 minutter siden):

Men kjære deg, det er snakk om barn

Anonymkode: efd40...171

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...