AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har nettopp kommet ut av en lang depresjon og 2 års sykemelding. Nå jobber jeg, trener og er mer sosial enn isolert. Merker at jeg blir fort lei meg eller såret når folk er frekke uten grunn. Som feks kan jeg begynne å overtenke når kollegaer ikke smiler når de sier hei, eller at de ikke sier hade når jeg drar hjem. I tillegg har jeg vært svært uheldig med en sjef på en jobb som jeg måtte bare si opp pga helsa. Han var manipulerende og snakket ned på meg. I dag når jeg var på trening kom det en frekk eldre dame som ropte på meg om at jeg måtte rydde etter meg. Kunne hun ikke bare si i fra På en vennlig måte? er det mer normalt enn det jeg trodde at folk er frekke og jævlige? Gjerne uten noe som helst grunn? Anonymkode: 36301...9e5 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Her høres det ikke ut som folk er frekke, her høres det ut som du er ekstremt hårsår. Prøv å ikke legg så mye i ting, andre blir heller ikke i så godt humør av å bli antydet som frekke. Anonymkode: 1de2b...369 17 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Folk kan være frekke og uhøflige. Viktig at du ikke tar deg nær av alt, også viktig at du ikke lar deg tråkke på. Enkelte ting må du bare ignorere og ikke overtenke, andre ganger må du stå opp for deg selv. Jørgen Anonymkode: 51831...391 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Det virker mer som at du kanskje er litt for fintfølende, og oppfatter folk som frekke selv om de ikke er det. Anonymkode: 935ff...162 2
Her Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Ja, jeg opplever veldig ofte at folk er frekke, gjerne uten grunn. Men jeg vet også at jeg kan være ganske nærtagende/er følsom. Jeg vil for all del unngå konflikter, frekke kommentarer, kjefting og generelt sure mennesker, hater det! 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Enkelte er frekke, og noen er bare veldig direkte. Men det er lurt å reflektere litt over hvorvidt man er veldig nærtakende og tolker ting i verste mening. Anonymkode: 42e8d...944 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Selvsagt kan noen være frekke, men det er ikke vanlig å møte på så mange av dem i hverdagen. Men det høres mer ut som om at du veldig lett opplever noe som frekt, og jeg skjønner at det må oppleves sårt og vanskelig for deg. Jeg hadde det sånn tidligere, på et tidspunkt jeg hadde veldig dårlig selvtillit. Kan det tenkes at du også sliter med selvtilliten? Anonymkode: 90f68...00e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 Ja, og jeg kan gå å irritere meg over det lenge. Ikke fordi jeg blir lei meg eller tar meg særlig nært, men jeg skjønner liksom ikke hvorfor de skal være sånn mot andre og hvorfor akkurat meg.. De kan gå og slenge seg. Anonymkode: f0698...dcb 1
Mezzosoprena Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): kan jeg begynne å overtenke Her er svaret ditt! Så mange folk er ikke frekke, men du takler direkte tilbakemeldinger for dårlig. Noe som ikke er unormalt med din sykdomshistorikk, men voksne mennesker må jo tåle å bli snakket till 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Jeg opplever svært sjeldent frekke folk, mulig du overtenker.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her høres det ikke ut som folk er frekke, her høres det ut som du er ekstremt hårsår. Prøv å ikke legg så mye i ting, andre blir heller ikke i så godt humør av å bli antydet som frekke. Anonymkode: 1de2b...369 Nei, nordmenn er frekke og utålmodige. Man hyler ikke etter fremmede i offentlighet. Anonymkode: 0cd12...e86 3
Gjest MuggenKanari Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 Møter veldig sjeldent frekke folk. Møter trøtte folk, og slitne folk, og folk som ikke er veldig trivelige. Men frekke folk møter jeg ikke ofte.
Mezzosoprena Skrevet 14. mars 2022 #13 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, nordmenn er frekke og utålmodige. Man hyler ikke etter fremmede i offentlighet. Anonymkode: 0cd12...e86 Hyler?? Er dette noe som har skjedd deg ofte?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #14 Skrevet 14. mars 2022 Har møtt frekke mennesker helt siden barnehagetiden. Det er helt vanlig. Anonymkode: 7711e...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #15 Skrevet 14. mars 2022 Jeg møter svært sjeldent frekke folk. Trøtte folk, folk som er opptatt med noe annet, folk som har hatt en dårlig dag, folk med sosial angst, folk med dårlige sosiale antenner, adhd, autisme, folk med depresjon osv osv. Det er folk som kan virke frekke om man er nærtagen, men som ikke er frekke. TS, du kan jo fokusere litt mer på deg selv enn andre? Du kan være den som sier hei eller hade til dine kollegaer. Du kan gi et ekstra smil til butikkansatte. Du kan si "Takk, glemte det helt!" når personen på treningssenteret ber deg rydde opp etter deg selv, som du absolutt burde. Vær den som smiler og sier hei, og om du ikke får noe tilbake, ikke ta det i verste mening. Anonymkode: ef20a...e0c 4 1 1
Gjest Skrevet 14. mars 2022 #16 Skrevet 14. mars 2022 Jeg møter svært sjelden frekke folk. Jeg tolker ikke kollegaer som ikke smiler når de hilser som frekke, men trøtte eller konsentrert om noe annet.
Mezzosoprena Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg møter svært sjeldent frekke folk. Trøtte folk, folk som er opptatt med noe annet, folk som har hatt en dårlig dag, folk med sosial angst, folk med dårlige sosiale antenner, adhd, autisme, folk med depresjon osv osv. Det er folk som kan virke frekke om man er nærtagen, men som ikke er frekke. TS, du kan jo fokusere litt mer på deg selv enn andre? Du kan være den som sier hei eller hade til dine kollegaer. Du kan gi et ekstra smil til butikkansatte. Du kan si "Takk, glemte det helt!" når personen på treningssenteret ber deg rydde opp etter deg selv, som du absolutt burde. Vær den som smiler og sier hei, og om du ikke får noe tilbake, ikke ta det i verste mening. Anonymkode: ef20a...e0c Så utrolig bra skrevet !!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 Ja, folk kan være frekke. Eller, det spørs litt hvordan man tar det. Noen mennesker tåler negative kommentarer, kroppspråk osv og bryr seg lite om det, andre tar det til seg og tenker mye på det. Jeg er engstelig av meg, og tar egentlig mye personlig. Men ofte er det bare tankene mine som stresser over det, hvis du skjønner. Og det vet jeg. Jeg har en sjef som kan være litt krass og komme med unødvendige kommentarer. I starten da jeg begynte på jobben husker jeg at jeg gråt noen ganger når sjefen hadde "vært sinna". Men nå bryr jeg meg ikke. Det er ikke noe vits i å bruke tid og krefter på å tenke og stresse over det. Her om dagen spurte jeg om jeg kunne få noe materialer til avdelingen, da jeg ikke hadde. Da fikk jeg en kommentar på at "dette fikk avdelingen for 4 år siden, man får bare én gang!" Men jeg jobba ikke der for 4 år siden, jeg vet ikke hvem som har tulla det bort eller hvor det er. Jeg sa bare "ok, det visste jeg ikke", tok materialene og gikk. Unødvendig kommentar og manglende forståelse for min situasjon, men man må bare gi litt blaffen og stå opp for seg selv. Husker også da jeg jobbet på bensinstasjon under studiene. MYE trafikk da den ligger rett ved E6 på vei mot et hytteområde og en familiepark. Masse stressa og sure folk. Og da jeg jobba på bar. Fulle og sure folk. Slåsskamper innimellom, folk som kasta shotteglass over bardisken og mye mer. 😅 Har alltid bare forholdt meg rolig og ikke gått inn i noe diskusjon. Og har jeg ikke gjort noe galt, så vet jeg jo at det er de andre som har en dårlig dag. Mye handler om hvordan man selv tar det. Og viktig å tenke at det ikke alltid handler om deg. Jeg har også klart å lire av meg unødvendige kommentarer eller blitt frustrert for ingenting hvis jeg har hatt en dårlig dag. Fks hvis jeg er på jobb og er ganske stresset, også kommer en kollega og "maser" om noe jeg syns er helt uviktig der og da. Da kan jeg være kort og avvisende. Ikke at det skjer så ofte, men det har skjedd. Da håper jeg de forstår at det ikke handler om dem. Anonymkode: 07f4d...82d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: I dag når jeg var på trening kom det en frekk eldre dame som ropte på meg om at jeg måtte rydde etter meg. Kunne hun ikke bare si i fra På en vennlig måte? Anonymkode: 36301...9e5 Det er velfortjent at du får kjeft når du ikke kan rydde etter deg. Det er frekt, faktisk, å ikke rydde etter seg. Anonymkode: da479...f19 1
totti_1 Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Det er dessverre normalt. Den beste kuren er å ha noen jern i ilden. Sånn at man blir mindre selvopptatt og hårsår. Klarer du ikke det selv må du be om ekstern hjelp. En venn du kan snakke med om psykiske problemer eller en fastlege som henviser til psykolog. Lykke til 💛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå