Gå til innhold

Forhold med en dame som har barn - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har møtt en herlig dame med 2 barn. Har aldri datet noen med barn og har heller ingen erfaring med barn men nå har vi møtt hverandre i 2 måneder og snakket om at det er på tide å gå inn i forhold sammen. Hun vil at jeg skal flytte inn snart og vi er veldig forelsket. 

Jeg har møtt barna hennes noen få ganger men som en venn av henne og det har gått bra. Jeg er 28 og hun er 25, barna er 2 og 5 år gamle. Ble slutt med barnefaren i fjor og slik jeg forstår har de en bra tone uten noe drama. vil gjerne høre erfaringer om hvordan det er å være i forhold med noen med barn da jeg har null erfaring. Vil gjerne at dette skal fungere da jeg føler hun er drømmedama. 

Anonymkode: 48e97...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn selv, og jeg personlig syns det virker umodent å vurdere å flytte sammen så raskt. Om dette er drømmeforholdet for dere begge skader det ingen å vente. Det blir tungt for både barna og deg om dere flytter sammen for raskt for så å finne ut at dere ikke funker sammen 🙂 Slik det er nå har dere masse tid til å bli kjent og bare være kjærester når barna er hos faren sin 🙂

• Liker 27
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt sammen ennå. Hverken for din del eller barnas del, dere kjenner ikke hverandre. 

Anonymkode: c5bc2...6e4

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han skriver jo gå inn i forhold med, ikke flytte inn med. To forskjellige ting det. 

Anonymkode: 48d74...dc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han skriver jo gå inn i forhold med, ikke flytte inn med. To forskjellige ting det. 

Anonymkode: 48d74...dc8

Han skriver at hun vil at han skal flytte inn snart. 

• Liker 4
Gjest Anonymus51
Skrevet

Det virker altfor tidlig å flytte sammen.

vent minst et år, er mitt råd.

Skrevet

Hun er lik alle andre damer bare litt billigere da barna vil gjøre henne litt uattraktiv. Du vil være nr. 2 for barna går først og du vil bli byttet ut når hun finner en "bedre". 

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (7 timer siden):

Hun er lik alle andre damer bare litt billigere da barna vil gjøre henne litt uattraktiv. Du vil være nr. 2 for barna går først og du vil bli byttet ut når hun finner en "bedre". 

OMG, er det mulig å være så bitter? Jeg har aldri hatt problemer med å tiltrekke seriøse, ordentlige menn, selv om jeg har barn fra før. Og jeg har aldri byttet ut en mann fordi jeg fant noen "bedre". Et annet spørsmål - hvis du hele tiden blir byttet ut for noe "bedre", hvorfor ikke bli bedre selv? Det må jo være et signal om at du har noen egenskaper som anses som "no go" blant kvinner flest?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Å, kutt ut med det oppgulp ditt! 

Anonymkode: 55d90...ae1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bli kjent med barna først, det hvor dere ikke er kjærester men du kommer inn som venn. Vær heller litt ofte på besøk en stund før dere flytter sammen. Så finner du jo ut om du vil inn i det eller ikke. Som bonus far, så blir du en ekstra far som bør stille opp for barna og bli med dem på aktiviteter osv. Viktig for familie dynamikken. Forhold der bonus far ikke tar familie ansvar for de som ikke er hans, vil etterhvert dø ut. Fordi det blir for mye for mor med dårlig familie funksjon og evnt friksjonen som kommer ut av det. Går det fint med deg og barna og de liker deg, er jo den jobben mye lettere. Supert at det er godt forhold mellom mor og far til barna. Konflikt mellom de to er et forhold jeg hadde droppet. Er stemor selv der mora til tider er svært krevende og lager mye krøll for barnet. Og det er til tider vanskelig å stå i. Og en helt annen sak enn der jeg var i forhold med godt forhold til mor. Der tok jeg barna for mor da hun hadde noen arb vakter, som ikke passet ned barn og far jobbet iht pendling og ikke var hjemme hele uka. Og vi spiste av og til middag sammen ved henting og levering om noen av oss var litt travle. Og da fikk vi en bra og fin flyt rundt barna. Dessuten var det også fint for de å ha alle de var glade i rundt samme bord av og til. Men ikke alle vil ha like nært forhold til ex. Men man bør iallefall være litt raus begge veier og respekt for når den ene parten sier nei til å stille opp, på tidspunkt de egentlig skal være barnefri. 

Anonymkode: 804fa...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Fint om du da velger noen uten barn. Men kan fort ende opp som deltids pappa selv i fremtiden, med de holdningene der.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det er da flere år til det bør være aktuelt for dere å flytte sammen! 

Anonymkode: 55c4d...9cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (49 minutter siden):

OMG, er det mulig å være så bitter? Jeg har aldri hatt problemer med å tiltrekke seriøse, ordentlige menn, selv om jeg har barn fra før. Og jeg har aldri byttet ut en mann fordi jeg fant noen "bedre". Et annet spørsmål - hvis du hele tiden blir byttet ut for noe "bedre", hvorfor ikke bli bedre selv? Det må jo være et signal om at du har noen egenskaper som anses som "no go" blant kvinner flest?

Jeg tenker det handler mye om å aksetere den partneren man blir sammen med og ikke forvente at den forandrer seg. Kansje du burde gå litt i deg selv når du forventer det?

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, vent med å flytte inn! Eksen min flyttet fort sammen med ei ny jente etter veldig kort tid. Var selvsagt veldig glad på hans vegne og håpte det skulle vare.. men etter 2 mnd ble det slutt og ble veldig urolig for barna. 

FVK anbefaler ofte å vente 1 år etter de nye partene blir sammen. Usikker om dette er en regel, men det ble nå nevnt når vi var på fvk etter bruddet mellom min eks og hans nåværende ekskjæreste. 

Anonymkode: c8756...828

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fint om du da velger noen uten barn. Men kan fort ende opp som deltids pappa selv i fremtiden, med de holdningene der.... 

Deltids? Jeg er like mye verdt i barnets liv som det mor er. Hun har ikke noe enerett på barna og far skal være deltidspappa. Hvis du har slike tanker så foreslår jeg at du ikke får barn. Husk det er barna dette går utover og ikke far. Barna mister god kvalitetstid med en like viktig person i livet deres som det du skal og bør være. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vær så snill, vent med å flytte inn! Eksen min flyttet fort sammen med ei ny jente etter veldig kort tid. Var selvsagt veldig glad på hans vegne og håpte det skulle vare.. men etter 2 mnd ble det slutt og ble veldig urolig for barna. 

FVK anbefaler ofte å vente 1 år etter de nye partene blir sammen. Usikker om dette er en regel, men det ble nå nevnt når vi var på fvk etter bruddet mellom min eks og hans nåværende ekskjæreste. 

Anonymkode: c8756...828

Er nok en anbefaling, ikke en regel. Ikke forbudt å være utro heller, selv om det ikke er anbefalt. 

Jeg syns ikke det er noe i veien med at dere blir sammen/går inn i et forpliktende forhold nå ts, men jeg hadde nok ventet med å flytte sammen til dere kjenner hverandre bedre. Både samboer og jeg er barnløse, men vi ventet ca et år før vi flyttet sammen (altså at en av oss solgte boligen, og flyttet til den andre). Det blir enda tyngre for alle parter inkludert barna, dersom det blir brudd.

Hvordan det er å være sammen med noen med barn, kommer veldig an på den med barna. Man må jo regne med at man ofte kommer i andre rekke, da barna er viktigst, og skal prioriteres over det meste. Og en del av spontaniteten man har som barnløse i forholdet, forsvinner jo. Det er ikke like lett å bare pakke en sekk å reise vekk fra fredag til søndag når en har barn, eller ha spontan sex på sofaen kl 17 på en tirsdags ettermiddag. 

Dog får man jo ta del i det å være en familie, og på mange måter blir man nok knyttet enda bedre sammen, da man har et fellesskap i hverdagen. Så får man jo velge selv hva som passer en. 

Ønsker du barn med tiden, og har dere i så fall snakket om det? Det også bør jo være avklart på forhånd. Veldig dumt om det er uaktuelt for henne med flere barn, dersom du ønsker barn. 

Anonymkode: ed474...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 4c5b1...d01

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker det handler mye om å aksetere den partneren man blir sammen med og ikke forvente at den forandrer seg. Kansje du burde gå litt i deg selv når du forventer det?

Jeg forventer vel ikke at partneren forandrer seg. Har vært lykkelig gift i flere år, og selvfølgelig aksepterer jeg mannen min slik han er. Det er utrolig idiotisk å gå inn i et forhold med noen som egentlig ikke svarer til ens standard og så prøve å endre vedkommende for å tilpasse seg standarden. 

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (24 minutter siden):

Deltids? Jeg er like mye verdt i barnets liv som det mor er. Hun har ikke noe enerett på barna og far skal være deltidspappa. Hvis du har slike tanker så foreslår jeg at du ikke får barn. Husk det er barna dette går utover og ikke far. Barna mister god kvalitetstid med en like viktig person i livet deres som det du skal og bør være. 

Hvor mye ser du dine egne barn? 50 prosent av tiden eller mer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har datet i to mnd og du har allerede møtt barna?

🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 9c439...b7f

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...