AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #21 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Mange av jalla laderne er rett og slett livsfarlige, skjønner ikke at folk tør bruke dem. Manglende isolering, dårlige transformatorer, kort avstand mellom 230v og 5v på kretskortet, løse ledninger , livsfarlige PCB design og dårlig byggekvalitet. Slike ladere kan selvantenne, plutselig sende 220v ut lade ledningen eller gå i oppløsning og eksponere 220v fra innmaten. Strømmen de leverer er ofte av dårlig kvalitet (støy), feil spenning og/eller klarer ikke å levere spesifisert strøm. I tillegg inneholder mange av dem ulovlige tungmetaller og miljøgifter Anonymkode: 4011c...a15 Jalla kjøper jeg ikke. Er Clas Ohlson ok? Anonymkode: 76c33...d47
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #22 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jalla kjøper jeg ikke. Er Clas Ohlson ok? Anonymkode: 76c33...d47 Vet faktisk ikke, bedre enn ebay, men mye rart de selger også.. tror faktisk jeg hadde gått for Ikea om jeg ikke hadde hatt råd til Apple. (Ikea er så store at at man hadde hørt om det om de hadde brent ned (mange) hus) Anonymkode: 4011c...a15
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #23 Skrevet 16. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Vet faktisk ikke, bedre enn ebay, men mye rart de selger også.. tror faktisk jeg hadde gått for Ikea om jeg ikke hadde hatt råd til Apple. (Ikea er så store at at man hadde hørt om det om de hadde brent ned (mange) hus) Anonymkode: 4011c...a15 Norge er så lite, at hadde det vært en lader som skapte (mange) branner, så hadde vi hørt om det. Uansett om det kommer fra Ikea, Clas Ohlson eller Elkjøp/Apple. Apple hadde faktisk nettopp dette, en brannfarlig lader, som svært mange hadde. Den ble trukket tilbake, som med alle slike produkter som har svakheter/er farlige. Ikke kjøp jalla fra eBay, helt enig der, men du kan trygt kjøpe produkter i butikker i Norge, på generell basis. PT. er det etter hva jeg vet historisk sett langt mer farlig å ha en Apple-lader, enn en fra Clas Ohlson. Anonymkode: 2138d...59f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #24 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Norge er så lite, at hadde det vært en lader som skapte (mange) branner, så hadde vi hørt om det. Uansett om det kommer fra Ikea, Clas Ohlson eller Elkjøp/Apple. Apple hadde faktisk nettopp dette, en brannfarlig lader, som svært mange hadde. Den ble trukket tilbake, som med alle slike produkter som har svakheter/er farlige. Ikke kjøp jalla fra eBay, helt enig der, men du kan trygt kjøpe produkter i butikker i Norge, på generell basis. PT. er det etter hva jeg vet historisk sett langt mer farlig å ha en Apple-lader, enn en fra Clas Ohlson. Anonymkode: 2138d...59f Takk 😊 Anonymkode: 76c33...d47
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #25 Skrevet 20. mars 2022 Er det ikke garanti på ladere også? Min originale lader ble ødelagt etter kun 1 års bruk Anonymkode: 76c33...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå