AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Del Skrevet 14. mars 2022 Hva synes dere? Anonymkode: 76c33...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 14. mars 2022 #2 Del Skrevet 14. mars 2022 Laderen min fra Biltema har fungert fint i mange år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Del Skrevet 14. mars 2022 cleangal skrev (43 minutter siden): Laderen min fra Biltema har fungert fint i mange år. Har du link? 🙂 Anonymkode: 76c33...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg har brukt ledninger fra alt fra Clas Ohlson til Rusta, Normal og TGR. De billige blir fortere dårlige. Anonymkode: 75162...49b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 14. mars 2022 #5 Del Skrevet 14. mars 2022 jalla-ladere ladere er brannfeller. Her er det kun Apple ladere som blir brukt, selv om produktet ikke er Apple. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Del Skrevet 14. mars 2022 De er testet og møter visse standarder når det kommer til brannsikkerhet osv, og er helt fine. Pass på at du får en som har minst like mye watt som du hadde på forrige lader, hvis ikke kan du oppleve at det går tregt. Anonymkode: 2138d...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Del Skrevet 14. mars 2022 prt90 skrev (1 time siden): jalla-ladere ladere er brannfeller. Her er det kun Apple ladere som blir brukt, selv om produktet ikke er Apple. Nå skal man ikke lade om natten uansett. Man bør ikke lade uten at man er våken og til stede. Batteriet kan bli ødelagt under lading og det kan bli varmeutvikling. Ligger den da på brennbart materiale kan det bli farlig, "jalla lader" eller ei. Anonymkode: 20085...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Del Skrevet 15. mars 2022 prt90 skrev (12 timer siden): jalla-ladere ladere er brannfeller. Her er det kun Apple ladere som blir brukt, selv om produktet ikke er Apple. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå skal man ikke lade om natten uansett. Man bør ikke lade uten at man er våken og til stede. Batteriet kan bli ødelagt under lading og det kan bli varmeutvikling. Ligger den da på brennbart materiale kan det bli farlig, "jalla lader" eller ei. Anonymkode: 20085...e6f Dere snakker jo om to forskjellige ting Anonymkode: 76c33...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 15. mars 2022 #9 Del Skrevet 15. mars 2022 IKEA har bra kabler og ladere til ok pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Del Skrevet 15. mars 2022 spinner skrev (4 timer siden): IKEA har bra kabler og ladere til ok pris Er de trygge? Anonymkode: 76c33...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har brukt ledninger fra alt fra Clas Ohlson til Rusta, Normal og TGR. De billige blir fortere dårlige. Anonymkode: 75162...49b Ts har ikke spurt om ledninger! Ts spurte om ladere. Anonymkode: 3e780...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 15. mars 2022 #12 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er de trygge? Anonymkode: 76c33...d47 Har brukt dem 3 forskjellige steder i flere år uten brann. Alvorlig ; IKEA er så store at feil og tilbakekallinger skjer fort hvis noe er galt. I tillegg er den flettede strømpa på ledningene mye mer slitesterk enn glatt plast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Del Skrevet 15. mars 2022 2 minutter siden, spinner said: Har brukt dem 3 forskjellige steder i flere år uten brann. Alvorlig ; IKEA er så store at feil og tilbakekallinger skjer fort hvis noe er galt. I tillegg er den flettede strømpa på ledningene mye mer slitesterk enn glatt plast Det er godt poeng. Anonymkode: 7c6c8...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 16.28): Hva synes dere? Anonymkode: 76c33...d47 Har minst 7-8 iphone-ladere spredt rundt i huset. Alle er kjøpt inn på clas, europris, elkjøp osv, altså ikke originale, men heller ikke det billugste rælet fra kina. Ser ikke problemet, jeg lader aldri uten å være våken og tilstede uansett. Gidder ikke betale en formue for en original lader som slutter å virke etter max 1-2 år uansett. Selv om billigladere statistisk sett blir varmere så ser jeg ikke problemet så lenge man er våken og tilstede ved lading og bruker sunn fornuft. Ladere til 29kr fra kina benytter jeg forøvrig aldri. Anonymkode: ced45...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Del Skrevet 15. mars 2022 Så lenge CE-merket ikke er "China Export" (google.it) så er du på den trygg(ere) siden. Bare å lade, men som med alle ladere - ha "ladevett". Anonymkode: 2138d...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #16 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har minst 7-8 iphone-ladere spredt rundt i huset. Alle er kjøpt inn på clas, europris, elkjøp osv, altså ikke originale, men heller ikke det billugste rælet fra kina. Ser ikke problemet, jeg lader aldri uten å være våken og tilstede uansett. Gidder ikke betale en formue for en original lader som slutter å virke etter max 1-2 år uansett. Selv om billigladere statistisk sett blir varmere så ser jeg ikke problemet så lenge man er våken og tilstede ved lading og bruker sunn fornuft. Ladere til 29kr fra kina benytter jeg forøvrig aldri. Anonymkode: ced45...cdb Min originale iPad lader ble alltid varm 😕 sluttet å virke etter bare 1 år, ja Anonymkode: 76c33...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 15. mars 2022 #17 Del Skrevet 15. mars 2022 prt90 skrev (På 14.3.2022 den 18.41): jalla-ladere ladere er brannfeller. Her er det kun Apple ladere som blir brukt, selv om produktet ikke er Apple. Apple ladere er jo verstingene! De blir alltid varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 15. mars 2022 #18 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 16.28): Hva synes dere? Anonymkode: 76c33...d47 du kan ladde den på macen, som regel. men skal du ladde den i kontakt må du ha en sånn klosse som er kraftig nok. De til telefoner blir overopphetet. Har smelta mange jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Del Skrevet 16. mars 2022 Du kan bruke en hvilken som helst lader du ønsker. Trenger ikke være Apple. Kjøp i en en norsk kjent butikk så er du ganske sikker på å få en lader som er trygg. Altså ikke kjøp fra en jalla nettbutikk som videreselger billig kina-ræl. For Ipad anbefaler jeg en lader på minst 1,5-2 ampere. Ladingen tar lang tid med en lader på 1 ampere. Anonymkode: 9af60...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Del Skrevet 16. mars 2022 Mange av jalla laderne er rett og slett livsfarlige, skjønner ikke at folk tør bruke dem. Manglende isolering, dårlige transformatorer, kort avstand mellom 230v og 5v på kretskortet, løse ledninger , livsfarlige PCB design og dårlig byggekvalitet. Slike ladere kan selvantenne, plutselig sende 220v ut lade ledningen eller gå i oppløsning og eksponere 220v fra innmaten. Strømmen de leverer er ofte av dårlig kvalitet (støy), feil spenning og/eller klarer ikke å levere spesifisert strøm. I tillegg inneholder mange av dem ulovlige tungmetaller og miljøgifter Anonymkode: 4011c...a15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå