Gå til innhold

Noen som har blødd i kort tid etter abort? Tar det alltid ukesvis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et foster som har sluttet å vokse, og skal ta medisinsk abort denne eller neste uke, uke 11 eller 12 vil fosterets alder være da.

Bekymrer meg når jeg leser om de som har blødd i ukesvis, kanskje et par måneder etter aborten. Er det noe jeg må forvente? At det da kan ta flere måneder før vi kan prøve på nytt?

Anonymkode: 99d94...f54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig, så det finnes dessverre ingen fasit. Men du må ringe sykehuset hvis du blør i fire uker. Jeg ble gravid igjen fire måneder etter MA og medisinsk abort i uke 9, blødde ordentlig i to uker og spottet i to uker til. Fikk ikke eggløsning de første to månedene etter

Anonymkode: 5b45d...743

Skrevet

Varierer veldig, men nei - fasiten er ikke at man blør lenge. Jeg har opplevd 4 aborter, og sjeldent blødd mer enn 1 uke. Var vel nesten to den gangen jeg hadde abort i uke 14.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd flere, men etter den der jeg måtte ta medisinsk abort (men jeg var bare 7 uker på vei), så blødde jeg som en normal mens. Og ble gravid førstkommede eggløsning (altså 14 dager akkurat etter selve aborten), og hadde ingen mens mellom! Det barnet leker i stuen her nå, to år gammelt :) 

Anonymkode: aea03...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort etter MA. Det var egentlig over på én heftig dag, blødde så bare helt minimalt (nok med truseinnlegg) en ukes tid. En uke etter aborten startet jeg på ny å blø mer. Blødde ut noen koagler som tydeligvis var igjen den dagen, så sluttet jeg helt å blø etter at de var kommet ut. 

Anonymkode: d0fc7...ce7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har opplevd flere, men etter den der jeg måtte ta medisinsk abort (men jeg var bare 7 uker på vei), så blødde jeg som en normal mens. Og ble gravid førstkommede eggløsning (altså 14 dager akkurat etter selve aborten), og hadde ingen mens mellom! Det barnet leker i stuen her nå, to år gammelt :) 

Anonymkode: aea03...b9f

Så flaks! Misunner deg. Har hatt abort nå, uke 12, håper jeg kan ha like flaks.

Leste at noen blør ut flere bind de første dagene, men jeg blødde kun mye selve abortdagen. Dagen etter veldig lite, trengte ikke bytte bind. Er det normalt? Kan jeg forvente at det fosser ut masse i dagene som kommer?

AnonymBruker
Skrevet

Tatt medisinsk i uke 10 med foster alder 6. da blødde jeg heftig i 2 dager og vanlig mens i 1 uke. Deretter småblødninger med truseinnlegg som nok i en uke til. 

Anonymkode: b74b2...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Blødde som en vanlig mens + en dag eller to de gangene jeg opplevde tidlig abort, rundt uke 5-6. Tok provosert abort for mange år siden, da var jeg vel en 10-11 uker på vei og kan ikke huske at jeg blødde noe mer enn en menstruasjon da heller. Men dette er jo helt individuelt, da. Når jeg har født (to ganger) har jeg hatt 4-5 uker med renselse, mens andre rundt meg et ferdig etter 2-3 uker.

Anonymkode: 19bea...242

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 14.42):

Har et foster som har sluttet å vokse, og skal ta medisinsk abort denne eller neste uke, uke 11 eller 12 vil fosterets alder være da.

Bekymrer meg når jeg leser om de som har blødd i ukesvis, kanskje et par måneder etter aborten. Er det noe jeg må forvente? At det da kan ta flere måneder før vi kan prøve på nytt?

Det varierer fra person til person hvor lenge man blør. Blødningen er ikke avgjørende for fruktbarheten, eggløsning får du først når hCG er nesten helt ute av kroppen. 

Anonymkode: ea182...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...