Gå til innhold

Levis bukse, kan noen hjelpe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har så lyst å bestille denne Levis buksen, men usikker på hvilken str jeg skal gå for? Er 165cm høy og 56kg. Blir denne veldig vid på meg? Hva tror dere?

https://www.zalando.no/levis-ribcage-straight-ankle-jeans-straight-leg-middle-road-le221n082-k13.html

Anonymkode: cf906...cb4

Tenker at w24 kanskje vil passe fint? og L27/29 avhenger jo av hvor kort du vil ha den,

Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt både w23,24 og 25 i den lengden du vil ha også sendt tilbake de 2 som ikke passer🙂

Anonymkode: a0732...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 17.53):

Tenker at w24 kanskje vil passe fint? og L27/29 avhenger jo av hvor kort du vil ha den,

Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt både w23,24 og 25 i den lengden du vil ha også sendt tilbake de 2 som ikke passer🙂

W24 er nest minste størrelsen, noe jeg tror vil bli for trangt til ts mtp vekt ift høyde. Til sammenligning så er datteren min på 19 år 175 lang og 50kg, og hun bruker W23. 

Ts; ville bestilt W25 i midjestørrelse og 28/29/30 i lengde, alt etter hvor lang du vil ha den. Har du en butikk som selger Levis i nærheten så kan du jo stikke å prøve ulike størrelser før du bestiller. Eller du kan bruke et målebånd og ta et midjemål (denne buksen er highwaist, så du må måle rett over navlen) og et mål fra skrittet og ned til ønsket lengde. Regn deretter målene du får om fra cm til tommer 

Anonymkode: 4e52d...917

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

W24 er nest minste størrelsen, noe jeg tror vil bli for trangt til ts mtp vekt ift høyde. Til sammenligning så er datteren min på 19 år 175 lang og 50kg, og hun bruker W23. 

Nja jeg er nesten samme størrelse som TS, jeg er 163cm og 53kg og bruker w23 og 24. Spørs jo også hvor trangt man vil at buksa skal sitte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nja jeg er nesten samme størrelse som TS, jeg er 163cm og 53kg og bruker w23 og 24. Spørs jo også hvor trangt man vil at buksa skal sitte

Det handler ikke om hvor trangt en vil at buksen skal sitte om man ikke får det på seg. 23 er den minste størrelsen og selges ikke alltid i fysiske butikker og noen butikker tar det ikke i. Opplever ofte at Levis-butikker ikke tar inn så små størrelse som 23, da må man ofte bestille på nett. Jeg er tynn, og veier en god del mindre enn deg og bruker str 24. Syns for øvrig ikke at det ser bra om med for trange busker, bukser som en så vidt får på seg, ser ikke bra ut og føles ikke bra. Må nevnes at noen Levis jeans er veldig store i størrelsen, som feks mom jeansen og da tror jeg til og med 23 blir litt for stort for meg. 501 cropped i 23 er liten i størrelsen. En må nok bare prøve seg fram, for vi har ulike kroppstyper…

Anonymkode: b86c2...7d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det handler ikke om hvor trangt en vil at buksen skal sitte om man ikke får det på seg. 23 er den minste størrelsen og selges ikke alltid i fysiske butikker og noen butikker tar det ikke i. Opplever ofte at Levis-butikker ikke tar inn så små størrelse som 23, da må man ofte bestille på nett. Jeg er tynn, og veier en god del mindre enn deg og bruker str 24. Syns for øvrig ikke at det ser bra om med for trange busker, bukser som en så vidt får på seg, ser ikke bra ut og føles ikke bra. Må nevnes at noen Levis jeans er veldig store i størrelsen, som feks mom jeansen og da tror jeg til og med 23 blir litt for stort for meg. 501 cropped i 23 er liten i størrelsen. En må nok bare prøve seg fram, for vi har ulike kroppstyper…

Nettopp, var derfor jeg skrev til TS at hun burde kjøpe flere forskjellige størrelser også sende tilbake de som ikke passer😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nøyaktig samme vekt og høyde som Ts og bruker w27 i Levi's. Kunne vel presset meg inn i w26, men w23-24 hadde jeg ikke hatt sjans til å få på meg. Jeg har typisk timeglassfigur med rumpe, hofter, lår og pupper, men slank midje, armer, ankler og legger.

Min personlige erfaring at jeg ser teit ut i så vide bukser, de ser bedre ut på de som er høye eller har veldig lite hofter. Hofter og korte bein i en slik bukse syns jeg ser veldig rart ut.

Anonymkode: 5e06f...2c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp, var derfor jeg skrev til TS at hun burde kjøpe flere forskjellige størrelser også sende tilbake de som ikke passer😊

Men det er stor sannsynlighet for at TS ikke passer inn i str 23 og 24, om hun da ikke vurderer feks mom jeansen. Det er de minste størrelsene. Ikke så god følelse å bestille noe som tilsvarer size 0 uten å vite det og føle seg stor som normalvektig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 170 og 58 kg. Bruker W25 som er stramt når jeg kjøper, men jeg synes den er vid etter jeg har gått med den i to timer. Anbefaler å beholde den du "akkurat ikke" klarer å lukke knappen på, fordi den sitter som et skudd etter en time. De blir vide!

Anonymkode: 72a33...838

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er stor sannsynlighet for at TS ikke passer inn i str 23 og 24, om hun da ikke vurderer feks mom jeansen. Det er de minste størrelsene. Ikke så god følelse å bestille noe som tilsvarer size 0 uten å vite det og føle seg stor som normalvektig. 

Nå aner vi jo ikke noe om TS sin kroppsform. så har bare gått ut i fra meg selv😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er 170 og 58 kg. Bruker W25 som er stramt når jeg kjøper, men jeg synes den er vid etter jeg har gått med den i to timer. Anbefaler å beholde den du "akkurat ikke" klarer å lukke knappen på, fordi den sitter som et skudd etter en time. De blir vide!

Det spørs hvilken type jeans det er snakk om, farge, materialer, hvor mye bomull de inneholder, osv. Noen er veldig lite stretchy, mens andre utvider seg en del. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå aner vi jo ikke noe om TS sin kroppsform. så har bare gått ut i fra meg selv😊

Skjønner😊 Men jeg tror ikke det er så vanlig å passe inn i slike størrelser som normalvektig. Jeg er undervektig, men tviler på at jeg hadde passet inn i str hvis jeg veide 10 kg mer, men noen jeans utvider seg en del. Det beste er nok å prøve jeansen. 

Skrevet

Hva med å bruke strørrelseguiden som ligger på nettsiden?

Hvilken størrelse bruker du på andre bukser?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den metoden der har fått kritikk for å være ekstremt miljøfiendtlig. Det skaper utrolig mye lastebiltrafikk å returnere alle de ekstra klærne folk bare slenger på bestillingen fordi det "er jo gratis uansett". Man bør forsøke å minimere returene sine, og ikke bestille altfor mye klær.

Anonymkode: b5d02...224

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 14.13):

Har så lyst å bestille denne Levis buksen, men usikker på hvilken str jeg skal gå for? Er 165cm høy og 56kg. Blir denne veldig vid på meg? Hva tror dere?

https://www.zalando.no/levis-ribcage-straight-ankle-jeans-straight-leg-middle-road-le221n082-k13.html

Jeg er samme som deg omtrent og bruker 25 i levis bukser. Men det er vanskelig å si, det beste er om du får prøvd ei slik bukse. Carlings har de jo inne, om du har en slik butikk i nærheten.

Anonymkode: 1019e...f8e

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det spørs hvilken type jeans det er snakk om, farge, materialer, hvor mye bomull de inneholder, osv. Noen er veldig lite stretchy, mens andre utvider seg en del. 

Jeg har samme jeans som TS spør etter i alle fargene 😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (2 timer siden):

Hva med å bruke strørrelseguiden som ligger på nettsiden?

Hvilken størrelse bruker du på andre bukser?

Kommer helt an på, noen er 24, noen 25 og noen 26, alt ettersom hva slags bukse det er. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 17.53):

Det vil jeg helst ikke gjøre, liker ikke bestille flere str av samme vare, for å prøve hvem som passer best. Har nylig sett på tv2 hjelper deg hvor det handlet om zalando og folk som returnerer klær som ikke passer, og det er ikke bare bare. Men takk for dine råd, uansett, setter pris på det.

ts

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det vil jeg helst ikke gjøre, liker ikke bestille flere str av samme vare, for å prøve hvem som passer best. Har nylig sett på tv2 hjelper deg hvor det handlet om zalando og folk som returnerer klær som ikke passer, og det er ikke bare bare. Men takk for dine råd, uansett, setter pris på det.

ts

Hva skjedde med de varene som ble returnert? Anbefaler deg å ta målebånd rundt hoftene for å måle deg nøyaktig, da kan du gå utafra størrelsesguiden du ser på Zalando. Ellers så Levis bukser originale og perfekte i størrelsene sine, ikke som på H&M hvor man må gå opp eller ned f.eks

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er merkelig for jeg er like høy og veier like mye som deg, og jeg bruker W28 i Levis

Anonymkode: 4c35f...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...