Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #61 Skrevet 31. oktober 2005 Jo, det er klart, men det må vel likevel være lov til å stille spørsmålstegn ved det man leser. Hun synes det tar helt av, og det må det vel være lov å si noe om? ← Sjølvsagt! Syns det er flott å kunne diskutere eg!!! Men grunnlaget for diskusjon er ofte litt grunn, om eg kan sei det sånn... Eg forstår godt at nokon kan sette spørsmålsteikn til at noko begynner å planlegge tre år før bryllupet, men dersom ein har god tid til planlegginga kan ein faktisk bruke både mindre tid og krefter til bryllups-pjatt enn ein som planlegg intenst over eit kortare tidsrom..
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #62 Skrevet 31. oktober 2005 Det morsomste her er at av alle som svarer så bruker ingen UNORMALT mye tid på bryllup, og INGEN føler seg DIREKTE truffet
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #63 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Det morsomste her er at av alle som svarer så bruker ingen UNORMALT mye tid på bryllup, og INGEN føler seg DIREKTE truffet ← Syns du eg bør føle meg truffe? Eg trur faktisk ingen av oss her inne brukar UNORMALT lang tid på bryllup eg... Men planlegginga kan jo bli ein hobby, sjølv om den ikkje er altoppslukande. Vi kosar oss vi! Endret 31. oktober 2005 av veslo
Gjest Xavia Skrevet 31. oktober 2005 #64 Skrevet 31. oktober 2005 Også tipper jeg at dere får ut mye her på KG, og sikkert ikke er halvparten så engasjerte i virkeligheten. Eller?
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #65 Skrevet 31. oktober 2005 Også tipper jeg at dere får ut mye her på KG, og sikkert ikke er halvparten så engasjerte i virkeligheten. Eller? ← Hehe, stemmer nok det. Pratar kanskje 1/20 så mykje om bryllup IRL enn her på KG, blant likesinna!
Olifant Skrevet 31. oktober 2005 #66 Skrevet 31. oktober 2005 Og kan ikke la være å tenke "hvordan orker dere"? Jeg forstår godt at menn blir slitne av sånt snakk for det ser forferdelig kjedelig ut. ← Jeg er kjempeglad i å pusle og organisere, og synes det er kjempegøy å være med å organisere venners bursdagsfester og middagsselskaper. Da er det vel ikke rart jeg synes det er gøy å planlegge vår livst største fest? Helt enig. Gift blir man jo uansett. Tror mange planlegger festen mer enn de planlegger selv ekteskapet. ← Om jeg bruker 1 time på å planlegge bryllup, såbruker jeg minst 5 på å drømme om resten av livet som skal tilbringes med min drømmemann ved min side! Men når man detaljstyrer så til de grader at man bekymrer seg for hva som ikke matcher fargen på serviettene, hvilken dag invitasjonen er stemplet og hvilket frimerke som skal brukes eller lignende ting, da har man etter min mening mistet litt perspektiv. ← Kan ha både matchende servietter, fine frimereker og tenke på andre ting jeg! Men bryr gjestene seg egentlig om du har valgt kremfarget servietter eller lysegrønne? Har det noe å si for hvor hyggelig festen blir? ← Tror nok ingen gjester koser seg noe mindre i bryllup hvor serviettene ikke matcher! Men jeg tror også det finnes en del mennesker, meg inkludert, som setter pris på et vakkert dekket bord og omtanken som ligger i dette. Dette gjelder for meg like mye i middagsselskap som i bryllup. Det betyr ikke at jeg ikke koser meg dersom jeg blir invitert på pizza med tørkerull som servietter! Det jeg synes er på kanten til hysterik er de som skal gifte seg i 2007 , som har begynt og planlegge nå ← Da er vel jeg hysterisk i dine øyne... selv om jeg tar hele planleggingen med stor ro og kosermeg langsomt medsmå detaljer. Men det krever sikkert mye tid å planlegge alle detaljene. ← Jeg kunne sikkert planlagt bryllup på 4 mnd. Nå har det seg sånn at vi grunnet økonomi og andre bryllup i familien ikke gifter oss før i 2007. Altså har jeg god tid til å håndlage 80 invitasjoner! Det morsomste her er at av alle som svarer så bruker ingen UNORMALT mye tid på bryllup, og INGEN føler seg DIREKTE truffet ← Hva er UNORMALT mye tid å bruke på bryllup? 1 time i uka? 10 timer i uka? Jeg bruker nok gasnke liten tid i forhold til mange andre, men brukte mye tid når jeg var nyforlovet og kommer sikkert til å trappe opp igjen når det nærmer seg, ser ikke noe unormalt i det. For oss er ikke detaljene det viktigste. Vi ønsker å feire kjærligheten vår ved å samle mange mennesker vi er glad i til en skikkelig fest. Vi ønsker å samle mennesker og servere god mat og drikke og kose oss ut i de sene nattetimer. Og jeg nekter å tro at gjestene våre ikke koser deg fordi serviettene matcher! Det er sikkert en del bruder der ute som mister perspektivet, men da tror jeg ikke det skyldes at de planlegger for mye bryllup, men heller andre ting som er grunleggende feil.
Gjest Melk Skrevet 31. oktober 2005 #67 Skrevet 31. oktober 2005 Men det som er interessant er hvordan brudene veldig ofte har fkus på seg selv, uansett om dette er et fristed og kunne ta helt av på planleggings fronten, viser det allikevel at mange bruder kun nevner meg , jeg , bruden etc. ← ...Unntatt når noen av de skal bestemme hva mannen skal ha på seg og hvordan hans forlover og brudens forlover skal kle på seg..... Men det er jo igjen fordi BRUDEN skal være i fokus, og nåde den forlover som da stiller eks i bunaden sin, "for det vil jo bare se helt teit ut på brudebildene etterpå" som en planlegger så overbevisende skrev. Som gjest må jeg si at det har aldri plaget meg at forlovere stiller i bunad, bare så det er sagt, men takk for at noen tenker på slike som meg og ønsker meg mitt beste.
Gjest Melk Skrevet 31. oktober 2005 #68 Skrevet 31. oktober 2005 Tror nok ingen gjester koser seg noe mindre i bryllup hvor serviettene ikke matcher! Men jeg tror også det finnes en del mennesker, meg inkludert, som setter pris på et vakkert dekket bord og omtanken som ligger i dette. Jeg må helt ærlig si at jeg aldri har vært i et bryllup med stygg borddekning. Dette gjelder om de har hatt linservietter med monogram, papirservietter, røde lilla eller hvite, med markblomster, steiner, høstløv eller gress til bordpynt. Forøvrig var jeg i bryllup på lørdag, og hvorvidt serviettene var elfenbenshvite, lys beige, snøhvite eller champagnefarget husker jeg virkelig ikke. Antakeligvis fordi det ikke betydde noe som helst.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #69 Skrevet 31. oktober 2005 ...Unntatt når noen av de skal bestemme hva mannen skal ha på seg og hvordan hans forlover og brudens forlover skal kle på seg..... Men det er jo igjen fordi BRUDEN skal være i fokus, og nåde den forlover som da stiller eks i bunaden sin, "for det vil jo bare se helt teit ut på brudebildene etterpå" som en planlegger så overbevisende skrev. Som gjest må jeg si at det har aldri plaget meg at forlovere stiller i bunad, bare så det er sagt, men takk for at noen tenker på slike som meg og ønsker meg mitt beste. ← Men dette er det kanskje EI brur her inne som har sagt? Tvilar på at fleirtalet bryr seg nemneverdig om kva forlovaren har på seg altså..... Og det er vel ingen som BESTEMMER kva mannen skal ha på seg? Syns det blir trekt fram litt VEL mange skrekk-eksempel som så absolutt ikkje er representative her inne altså...
Gjest Xavia Skrevet 31. oktober 2005 #70 Skrevet 31. oktober 2005 Men dette er det kanskje EI brur her inne som har sagt? Tvilar på at fleirtalet bryr seg nemneverdig om kva forlovaren har på seg altså..... Og det er vel ingen som BESTEMMER kva mannen skal ha på seg? Syns det blir trekt fram litt VEL mange skrekk-eksempel som så absolutt ikkje er representative her inne altså... ← Jeg har i hvert fall hørt flere bruder som har både brydd seg om hva forloveren skal ha på seg, samt bestemt hva mannen skal gå med. Deriblandt min søster. (Jeg gremmes...) Hun hadde nå spurt forloveren om hva hun hadde tenkt å gå med/farge på antrekket. Det er 8-9 måneder til brylupet! Det er også hun som bestemmer hva slags dress og farge mannen skal ha på seg, så det der tror jeg ikke er så uvanlig Veslo.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #71 Skrevet 31. oktober 2005 Det er også hun som bestemmer hva slags dress og farge mannen skal ha på seg, så det der tror jeg ikke er så uvanlig Veslo. ← Hmm.. Det er kan hende litt overkjøring, syns eg.. Men det hender jo at mannen ikkje bryr seg om kva han skal ha på seg då, eller i alle fall overlate myyykje av ansvaret til frua? Kan vere mange tilfelle... Jaja... Min mann får i alle fall velge antrekk sjølv! Hehe...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #72 Skrevet 31. oktober 2005 Sjølvsagt! Syns det er flott å kunne diskutere eg!!! Men grunnlaget for diskusjon er ofte litt grunn, om eg kan sei det sånn... Eg forstår godt at nokon kan sette spørsmålsteikn til at noko begynner å planlegge tre år før bryllupet, men dersom ein har god tid til planlegginga kan ein faktisk bruke både mindre tid og krefter til bryllups-pjatt enn ein som planlegg intenst over eit kortare tidsrom.. ← Njo, men så finnes det jo også eksempler på de som bruker tre intense år da. Syns du eg bør føle meg truffe? Eg trur faktisk ingen av oss her inne brukar UNORMALT lang tid på bryllup eg... Men planlegginga kan jo bli ein hobby, sjølv om den ikkje er altoppslukande. Vi kosar oss vi! ← Jeg synes flere i denne delen av KG er veeeldig opptatt av bryllup. Jeg vil sikkert gifte meg en gang jeg og, men håper ikke jeg tar helt av. Hvem som bør føle seg truffet og ikke er jo opp til hvordan en føler det selv, men du var jo også den eneste som reagerte på akkurat det om å føle seg truffet da Men HVEM jeg synes tar av får vel heller forbli min lille hemmelighet (dessuten modereres det sikkert vekk uansett) Hva er UNORMALT mye tid å bruke på bryllup? 1 time i uka? 10 timer i uka? Jeg bruker nok gasnke liten tid i forhold til mange andre, men brukte mye tid når jeg var nyforlovet og kommer sikkert til å trappe opp igjen når det nærmer seg, ser ikke noe unormalt i det. For oss er ikke detaljene det viktigste. Vi ønsker å feire kjærligheten vår ved å samle mange mennesker vi er glad i til en skikkelig fest. Vi ønsker å samle mennesker og servere god mat og drikke og kose oss ut i de sene nattetimer. Og jeg nekter å tro at gjestene våre ikke koser deg fordi serviettene matcher! Det er sikkert en del bruder der ute som mister perspektivet, men da tror jeg ikke det skyldes at de planlegger for mye bryllup, men heller andre ting som er grunleggende feil. ← Men da gjelder heller ikke denne tråden dehg ...Unntatt når noen av de skal bestemme hva mannen skal ha på seg og hvordan hans forlover og brudens forlover skal kle på seg..... Men det er jo igjen fordi BRUDEN skal være i fokus, og nåde den forlover som da stiller eks i bunaden sin, "for det vil jo bare se helt teit ut på brudebildene etterpå" som en planlegger så overbevisende skrev. Som gjest må jeg si at det har aldri plaget meg at forlovere stiller i bunad, bare så det er sagt, men takk for at noen tenker på slike som meg og ønsker meg mitt beste. ← Jeg må helt ærlig si at jeg aldri har vært i et bryllup med stygg borddekning. Dette gjelder om de har hatt linservietter med monogram, papirservietter, røde lilla eller hvite, med markblomster, steiner, høstløv eller gress til bordpynt. Forøvrig var jeg i bryllup på lørdag, og hvorvidt serviettene var elfenbenshvite, lys beige, snøhvite eller champagnefarget husker jeg virkelig ikke. Antakeligvis fordi det ikke betydde noe som helst. ← Men dette er det kanskje EI brur her inne som har sagt? Tvilar på at fleirtalet bryr seg nemneverdig om kva forlovaren har på seg altså..... Og det er vel ingen som BESTEMMER kva mannen skal ha på seg? Syns det blir trekt fram litt VEL mange skrekk-eksempel som så absolutt ikkje er representative her inne altså... ← Joda, mange bruder gjør akkurat dette. Skrekk-eksempler? Tror ikke det er et lavt antall som faktisk har brydd seg med slikt
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #73 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Veit ikkje om eg kjenner meg truffe eller ei eg, men føler at det blir generalisert noko heilt utruleg, og ynskjer å forklare at vi korkje har mista fokus eller forstanden sjølv om vi har tenkt på både blomar og serviettar..... Men eg forstår jo at det kan sjå annleis ut for utanforståande då..... Endret 31. oktober 2005 av veslo
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #74 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis trådstarter vil se virkelig hysterisk brudemas vil jeg anbefale Confetti - bruk linken til "cafe". De engelske bridezillaene går alle her en høy gang! Stikkord: 10 voksne brudepiker, 10 voksne brudesvenner, matchende ALT, ballonger, glitter, budsjetter på 400K osv, osv...
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #75 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis trådstarter vil se virkelig hysterisk brudemas vil jeg anbefale Confetti - bruk linken til "cafe". De engelske bridezillaene går alle her en høy gang! Stikkord: 10 voksne brudepiker, 10 voksne brudesvenner, matchende ALT, ballonger, glitter, budsjetter på 400K osv, osv... ← Hehe.... Det der var saker gitt!
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #76 Skrevet 1. november 2005 ...Unntatt når noen av de skal bestemme hva mannen skal ha på seg og hvordan hans forlover og brudens forlover skal kle på seg..... Men det er jo igjen fordi BRUDEN skal være i fokus, og nåde den forlover som da stiller eks i bunaden sin, "for det vil jo bare se helt teit ut på brudebildene etterpå" som en planlegger så overbevisende skrev. Som gjest må jeg si at det har aldri plaget meg at forlovere stiller i bunad, bare så det er sagt, men takk for at noen tenker på slike som meg og ønsker meg mitt beste. ← Dette gjelder svææært få tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #77 Skrevet 1. november 2005 Dette gjelder svææært få tror jeg... ← Jeg tror det gjelder et skremmende antall bruder
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #78 Skrevet 1. november 2005 Det plager da ingen at noen planlegger, og såvidt jeg har fått med meg i denne tråden så er det ingen som sier det heller. Men noen synes det er underlig og kanskje til og med unødvendig å bruke så mye tid og krefter på slikt. Det må vel være lov å lure på? ← Det jeg syns er litt merkelig er at andre kan synes det er unødvendig at feks. Veslo (bare et eksempel Veslo) bruker mye tid på planlegging og detaljer. Hadde det vært egen tid det var snakk om så...men andres?
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #79 Skrevet 1. november 2005 Jeg tror det gjelder et skremmende antall bruder ← Det har du rett og slett ingen forutsetningar for å uttale deg om! Det jeg syns er litt merkelig er at andre kan synes det er unødvendig at feks. Veslo (bare et eksempel Veslo) bruker mye tid på planlegging og detaljer. Hadde det vært egen tid det var snakk om så...men andres? ← veit at eg berre vart eit eksempel, men eg brukar faktisk svært lite tid på planlegging altså. Men kjem eg tilfeldigvis over ein idè så noterer eg meg den..
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #80 Skrevet 1. november 2005 Jeg tror det gjelder et skremmende antall bruder ← Jeg har vært rundt mange bruder her, men ingen av dem er det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå