Gå til innhold

Kjedelig tema

Fremhevede innlegg

Skrevet
:smilyblomst: Hvor mange liv kunne dere ha reddet ved å gi litt til dem som trenger det mest i verden.......istendenfor. Hva med fjernadopsjoner o.s.v.

Hvorfor flytter du ikke ut i et telt i hagen, og gir pengene fra huset til fjernadopsjon?? :grine2:

Det er det TEITESTE jeg har hørt.

De du bør si det til, er de som vasser i luksus i Hollywood!

Videoannonse
Annonse
Gjest epia i.i
Skrevet
Dette blir jo absolutt arenaen for å ta av! Av innleggene her inne kan det lett se ut som om folk ikke har andre tanker i hodet sitt enn tidsskjemaer og servietter, men husk at bruder lever et liv også ellers! Det synes kanskje ikke så godt her inne.

For min del var KG-sidene en god del av mine forberedelser, og hjalp oss til å få et bryllup slik vi ville ha det. Det er fint å kunne diskutere og utveksle ideer. At noen tar litt vel av, er jeg ellers enig i.

:klappe: Enig!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at noen gidder å irritere seg over at noen bruker mye tid på planlegging. :sjenert:

Det må jo være opp til hver enkelt, noen velger små enkle bryllup, andre store kalaser som er planlagt til minste detalj.

Forumet her er jo glimrende til å dele tanker og ideer til bryllup. Og sikker veldig lurt i stedenfor å øse alt på forloveden...

Skrevet

Det som overrasker meg mest når jeg ser hvordan kommende bruder planlegger bryllupet er at de ikke gjør all denne planleggingen for gjestenes skyld. Det er tross alt gjestene som gjør mye av stemninga, og hvis ikke de trives vil jeg si det har vært et mislykket bryllup. Det snakkes om hvordan det skal bli den perfekte dagen for brudeparet, og det viktigste er da om serviettene matcher brudebuketten :overrasket:

Jeg har vært i et bryllup der alt var planlagt ned til siste detalj, og jeg må si jeg ikke hygget meg særlig. Var livredd for å gjøre noe feil, så jeg ødela den gjennomplalangte "perfekte" dagen til bruden. Hadde tildels en følelse av å være en rekvisitt for å gjøre dagen vellykket.

Har også vært i et bryllup der alt var så mye mer avslappet, og alle vi gjestene pratet og hygget oss. Brudeparet hadde det kjempehyggelig sammen med oss gjestene, denne bruden satt nemlig ikke med skjemaet klart hva som skulel kje hvert minutt. For meg var dette et vellykket bryllup, en dag som alle, både gjester og brudepar kan se tilbake på med glede.

Mine foreldre giftet seg hos byfogden, kun foreldrene til stede. De har tross alt holdt ut med hverandre i over 30 år nå, så jeg må da si at det har gått bra selv om de ikke hadde den store festen. Og selv om de ikke hadde noen bryllupsfest, så har de da holdt selskaper! De liker godt å invitere til selskaper uten å egentlig ha noen stor begivenhet å feire. Men de valgte altså å ikke ha denne festen hvor alt nødvendigvis må bli så "perfekt", og alt må klaffe der og da. Synes da dette er en bedre løsning, enn denne venninen min som giftet seg med pomp og prakt med stort selskap, for deretter låse seg inne sammen med ektemannen (har aldri invitert til fest etter hun giftet seg..)

Men folk får jo bare holde på med bryllupsplanlegging til de stuper, men jeg vet hva slags brylupper jeg foretrekker å være gjest i. Og så lenge jeg slipper å høre på noe bryllupsmas kan bare "bridezillaene" holde på :forvirret:;)

Skrevet
Det som overrasker meg mest når jeg ser hvordan kommende bruder planlegger bryllupet er at de ikke gjør all denne planleggingen for gjestenes skyld. Det er tross alt gjestene som gjør mye av stemninga, og hvis ikke de trives vil jeg si det har vært et mislykket bryllup. Det snakkes om hvordan det skal bli den perfekte dagen for brudeparet, og det viktigste er da om serviettene matcher brudebuketten :overrasket:

Jeg har vært i et bryllup der alt var planlagt ned til siste detalj, og jeg må si jeg ikke hygget meg særlig. Var livredd for å gjøre noe feil, så jeg ødela den gjennomplalangte "perfekte" dagen til bruden. Hadde tildels en følelse av å være en rekvisitt for å gjøre dagen vellykket.

Har også vært i et bryllup der alt var så mye mer avslappet, og alle vi gjestene pratet og hygget oss. Brudeparet hadde det kjempehyggelig sammen med oss gjestene, denne bruden satt nemlig ikke med skjemaet klart hva som skulel kje hvert minutt. For meg var dette et vellykket bryllup, en dag som alle, både gjester og brudepar kan se tilbake på med glede.

Mine foreldre giftet seg hos byfogden, kun foreldrene til stede. De har tross alt holdt ut med hverandre i over 30 år nå, så jeg må da si at det har gått bra selv om de ikke hadde den store festen. Og selv om de ikke hadde noen bryllupsfest, så har de da holdt selskaper! De liker godt å invitere til selskaper uten å egentlig ha noen stor begivenhet å feire. Men de valgte altså å ikke ha denne festen hvor alt nødvendigvis må bli så "perfekt", og alt må klaffe der og da. Synes da dette er en bedre løsning, enn denne venninen min som giftet seg med pomp og prakt med stort selskap, for deretter låse seg inne sammen med ektemannen (har aldri invitert til fest etter hun giftet seg..)

Men folk får jo bare holde på med bryllupsplanlegging til de stuper, men jeg vet hva slags brylupper jeg foretrekker å være gjest i. Og så lenge jeg slipper å høre på noe bryllupsmas kan bare "bridezillaene" holde på  :forvirret:  ;)

:klappe:

Skrevet

Har aldri vært inne på det forumet. Så emnet nå under nye innlegg. Er gift - snart 20 år siden- og vi planla nok da og, men......

Har ellers vært i 2 eventyrbrullup" der alt var planlagt ned til minste detalj. Fantastisk! Helt fantastisk..........Brudepiker, brudesvenner, alt nøye avstemt 100 gjester på flott hotell. Veldig romantisk...

Det ene paret ble separert etter 1 år, det andre etter 2 1/2. det hadde naturligvis ingenting med brullupet å gjøre, men det mistet litt av glansen etterpå.

Håper naturligvis alle dere som planlegger blir lykkelige. Selv hadde jeg neppe giftet meg i dag. Ville hatt mannen og delt seng og bord og barn med han, men tror ikke jeg hadde giftet meg. I såfall hadde jeg gjort det helt enkelt. :)

Gjest Gjest_godt_gift
Skrevet

Men folk får jo bare holde på med bryllupsplanlegging til de stuper, men jeg vet hva slags brylupper jeg foretrekker å være gjest i. Og så lenge jeg slipper å høre på noe bryllupsmas kan bare "bridezillaene" holde på  :forvirret:  ;)

Noe av det viktigste vi lagt vekt på under vår planleggingsfase var nettopp at gjestene skulle ha det hyggelig. Dette ble lagt vekt på når utarbeidet bordplassering, underholdning og gjesteliste. Planleggingen var altså ikke for vår del.

Som flere andre har påpekt er et bryllupsforum stedet der gifteklare kan diskutere bryllup med likesinnede. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette skal irritere deg. Hvis du ikke liker bryllupsplanlegging bør du unngå å gå inn på et forum med navnet bryllup.

Jeg syns det var godt å kunne få tips og inspirasjon fra andre her inne uten. På denne måten unngikk jeg å plage kolleger og venner med detaljer og spørsmål.

Når dette er sagt vil jeg nevne at vi holdt en rimelig lav profil med bryllupet vårt. Vi brukte tid på planlegging, men klarte likevel å ha en avslappet fest. En godt planlagt fest er med andre ord ikke et antonym til å ha en avslappet fest.

Skrevet

Er enig i veldig mye av det som er skrevet her allerede. Klart noen tar helt av, men det er den viktigste dagen i ens liv (iallfall i mitt sålangt, jeg skal gifte meg med og love ære og troskap mot mannen jeg elsker høyest på jord), og da vil man jo gjerne at det skal være så perfekt som mulig.

Selv er jeg ikke så opptatt av serviettene eller hvordan bordet vil se ut, vi skal ha det veldig avslappet og ikke altfor høytidelig, med tanke på at ingen av oss liker slike selskap der alt er så høytidelig at man er redd for å åpne munnen og si noe feil.

Men folk gjør jo som man vil og folk prioriterer forskjellig, det er slik det er med alt her i livet - også bryllup.

Det vises også bedre her inne på KG alle de som snakker masse om bryllup, fordi veldig mange av oss bruker forumet som en arena for å komme med forslag og tips til hverandre, råd fra andre og synspunkter på ditt og datt fra andre. Jeg snakker ikke på langt nær så mye bryllup irl som jeg skriver om bryllup her - snakker svært lite om det annet enn de praktiske tingene min kjære og jeg diskuterer.

Når det er sagt skjønner jeg ikke hvorfor noen gidder å gå innom her i det hele tatt hvis de synes bryllupsplanlegging er så kjedelig - det finnes masse andre ting å lese på her på KG ;)

Skrevet

Ja, jeg planlegger ned til minste detalj. Jeg synes det er gøy. Jeg er opptatt av at blomstene matcher serviettene. Hvorfor det? Jo, fordi jeg vil det skal se pent og smakfullt ut. Jeg vil ikke at gjestene skal komme til et bord som ser ut som det er slengt på kvelden i forveien. Nøye planlegging utelukker ikke at festen kan bli avslappet og at gjestene har det fint.

Bryllupet trenger ikke være høytidlig fordi om serviettene matcher med duken vel? Og ekteskapet trenger ikke gå i dass fordi brudeparet hadde en større fest? Det ene behøver virkelig ikke utelukke det andre.

En annen grunn til at jeg (oooooooog min samboer) bruker en del tid på planleggingen, er at vi av naturlige årsaker ikke driter penger. Vi kan ikke plukke av øverste hylle. Vi må lete etter de rimeligste, men fortsatt akseptable tilbudene vi kan finne. Og det tar tid. Vi har ikke tatt opp lån til dette, derfor har vi et stramt budsjett å forholde oss til. Det at gjestene våre skal ha det best mulig har vi også brukt mye tid på. Kort sagt har jeg ikke lyst på et halvslarvet bryllup, det tror jeg ikke gjestene hadde likt heller.

En annen ting som slår meg: Jeg var ikke klar over at folk avskydde bryllupssnakk i den grad folk tydeligvis gjør. Lurer på hva det bunner i? Hvorfor er det mer akseptabelt å snakke om helgens siste ONS, men med en gang en rødmende brud begynner å fortelle om siste gode ideen sin, så er hun en gal bridezilla som skal latterliggjøres?

En oppegående person er i stand til å fatte at vi på bryllupsforumet bruker dette forumet til , ja nettopp, å snakke om bryllup. Vi har et liv utenom også, vi skjøtter arbeidet vårt og betaler vår skatt. Det er jo ikke sånn at forumet vi er på gjenspeiler hele livet vårt. Eller tror dere at vi stort sett ligger på sengen, propper i oss konfekt og leser brudemagasin hele dagen? Like mye som folk på sexforumet har analsex hele dagen, like mye som folk på hud og velvære sminker seg og smører seg inn med kremer hele dagen?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg giftet meg forrige lørdag og vi har ikke planlagt i flere år.

Vi organsierte det som måttes, men tok mye hensyn til pris og hva vi trodde gjestene ville like.

Jeg er overhode ikke opptatt av om servietter matcher blomster eller duk. Borddekrasjoner så jeg ikke engang før selve dagen, menyen ble bestemt i samarbeid med kokkene ( for de vet faktisk best).

Vi ville forsøke og holde middagene relativt kort ( 3 1/2 t) og talene korte og få. jeg har vært i bryllup hvor vi har sittet tilbords i 5-6 timer og hørt på ørten taler, sikkert koselig for brudeparet men gud så kjedelig for gjestene.

Det vi brukte lengst tid på var bordplassering, for dette var viktig i forhold til gjestene våre.

Jeg synes det er mange jenter som tenker på dette som SIN dag, ikke VÅR dag.

Dette ble VÅR dag, alt var ikke planlagt til minste detalj, men alt gikk knirkefritt alikevel, vi storkoste oss og gjestene koste seg og SLAPPET av og det synes vi var viktig.

Det ble VÅR dag- min, mannen min sin, familien vår og vennene våre sin

Skrevet

Jeg forstår godt at menn blir slitne av sånt snakk for det ser forferdelig kjedelig ut.

:roll:

Så kjekt da at vi har KG hvor vi finner likesinnede som faktisk gidder og har interesse av all denne detaljplanleggingen, så slipper mennene våres å høre på gnålet. ;)

Skrevet
Jeg er opptatt av at blomstene matcher serviettene. Hvorfor det? Jo, fordi jeg vil det skal se pent og smakfullt ut. Jeg vil ikke at gjestene skal komme til et bord som ser ut som det er slengt på kvelden i forveien.

Sorry, må bare le av utsagn som dette. :ler:

Ja, det ser jo for jævlig ut om ikke blomster og servietter matcher. ;)

Skrevet

Jeg giftet meg for noen uker siden.

En avslappet bryllupsfeiring, hvor jeg ikke hadde tenkt på hverken servietter eller blomster. Jeg stolte på at restauranten gjorde dette stilig og lekkert, og jammen klarte de det ikke også ;)

For oss var selve vielsen det viktigste, samt at vi hadde en hyggelig feiring av den store begivenheten i koselige omgivelser med nydelig mat. Dagen ble perfekt, og faktisk mye bedre enn det jeg hadde kunne håpet på.

Bryllupsnakk kjeder meg. Men jeg er da høflig nok til å kunne høre på når feks søstera mi setter i gang. Hun skal ha et stort bryllup, hvor hun detaljplanlegger til den store gullmedalje. Jeg slkjønner ikke at hun gidder, men vi er forskjellige. Det respekterer jeg.

Men at gjestene våre fikk en følelse av at de kom til et bord som var slengt sammen kvelden før, nei det tror jeg ikke. :ler: Selv en vanlig hverdagslig middag her hjemme kan jeg kjapt gjøre stilig og elegant, så at restauranten også klarte det var jeg ikke overrasska over.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg har vært i flere av disse store sirkusbryllupene hvor bruden er så stresset ang. detaljer at hun sitter som på pinne hele dagen. For gjestene blir det direkte ukoselig når bruden er så på tuppa. Har også vært i brylluper hvor de har lagt alle pengene i pynt så maten er dårlig, de går tomme for drikkevarer så gjestene må drikke vann og bandet er pinlig dårlig så ingen har lyst til å danse.

Noe av det mest groteske jeg har lest om var et bryllup hvor gjestene kun hadde fått servert grøt og saft til "middag" og at svært mange av gjestene senere hadde dratt til den lokale beninstasjonen for å kjøpe egen mat.

Jeg har allerede lært masse om hvordan ting IKKE skal gjøres.

Skrevet

Jeg forstår godt at det både kjeder og sjokkerer å lese om "serviettplanlegging", men ingen er jo NØDT til å lese om det...?

Skrevet
men ingen er jo NØDT til å lese om det...?

Selvsagt er man ikke nødt til det.

Men nå var vel ikke bare denne diskusjonen om det vordende bruder skrev om på KG. Det var vel vel så mye i real life.

Skrevet
Sorry, må bare le av utsagn som dette. :ler:

Ja, det ser jo for jævlig ut om ikke blomster og servietter matcher. ;)

Forstår ikke helt hvorfor det er så grusomt å matche servietter og blomster??

Mulig jeg legger noe annet i det enn dere gjør?

Vi hadde hvite duker, hvite tøyservietter og grønt, hvitt og litt lilla i blomstene.

Hvis vi skulle hatt fargede servietter ville det vel vært litt rart med f.eks orange...

Gjorde det meg til bridezilla?

Skrevet
Forstår ikke helt hvorfor det er så grusomt å matche servietter og blomster??

Mulig jeg legger noe annet i det enn dere gjør?

Vi hadde hvite duker, hvite tøyservietter og grønt, hvitt og litt lilla i blomstene.

Hvis vi skulle hatt fargede servietter ville det vel vært litt rart med f.eks orange...

Gjorde det meg til bridezilla?

Overhodet ikke, er vel mer myntet på de som lever og ånder for bryllup fra de er fem... :ler:

Selvfølgelig kan man ha et pent bord etc., og man kan også gjerne ta den helt ut dersom man vil det, man velger jo selv, men noen tar litt mye av da - og det registreres jo

Skrevet

Er helt enige at enkelte tar fullstendig av i planlegging og detaljstyring. Og som jeg skrev tidligere, er det vel der en del bommer. Det skjer så mye den dagen som ikke kan styres at å prøve, blir bare å ødelegge for seg selv.

Men at det blir satt likhetstegn mellom ekstrem detaljstyring og det å ønske et bord som matcher, kunstneriske invitasjoner osv synes jeg er rart.

Får på en måte et inntrykk av at alle som ønsker å gjøre litt ekstra ut av det blir stemplet som bridezilla, og det blir feil.

Hvis noen ønsker å gifte seg uten den minste planlegging, så gjerne for meg. Men at de er mer aktverdige enn oss som planlegger litt (eller mye) er jeg ikke med på.

Jeg kan med hånda på hjerte si at når vi planla, var det like mye for at gjestene våre (mange langveisfra) skulle få en hyggelig og god opplevelse de også.

Skrevet
Jeg kan med hånda på hjerte si at når vi planla, var det like mye for at gjestene våre (mange langveisfra) skulle få en hyggelig og god opplevelse de også.

Vi også!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...