Gjest Pjusk Skrevet 1. november 2005 #121 Skrevet 1. november 2005 Man binder seg til en mann for resten av livet, symbolsk ved å bruke ringene & en romantisk gammeldags måte å vise KJÆRLIGHETEN til den du elsker høyest. Og det kan bare de som skal gifte seg og tror på dette forstå.. De andre får tenke det de vil. Hvorfor fins det bryllup om det er så forbanna meningsløst, som det virker som endel mener her...?????? Jeg har aldri sagt at det å gifte seg er "forbanna meningsløst". Jeg så derimot at jeg skjønner at det er en flott og følelsesladet dag. Jeg skjønner selvfølgelig selve konseptet. Men jeg hadde ikke følt meg noe mindre bundet til "mannen i mitt liv" om vi hadde planlagt et bryllup uten de store bekymringene om (det jeg anser som) meningsløse ting. Jeg gifter meg for jeg har en (kanskje teit for mange her men..) drøm om å stå der som hvit brud og gi mine løfter til min mann, som jeg elsker over ALT på denne jord. Og syns det er fantastisk at han vil DET samme. Egentlig DRITER jeg i om serviettene ikke matcher, MEN.. Det er GØY å drive på med kreative ting, som feks invitasjoner osv.. Jeg mener på ingen måte det er galt å ønske å gifte seg. Jeg mener heller ikke at det er galt om serviettene matcher - selvfølgelig ikke!!! Men ser du ikke forskjellen i at man ønsker å dekke et pent bord til å drive det alt for langt? Hvis ikke så har enten du eller jeg ikke forstått hva vi egentlig diskuterer i denne tråden.... Det er sikkert ingen her som ikke mener at man skal legge ned både omtanke og et minimum av planlegging i et bryllup. Fatter ikke visse folk her. Fins ikke så mange romantiske sjeler her i denne verden lenger..? Og jeg gjentar meg selv: Man måler ikke grad av romatikk i hvordan et bryllup gjennomføres!! Når noen bruder kan bruke votter og vintre på å bestemme seg for fargen på marsipanen på bryllupskaken, så har det ingenting med romantikk å gjøre. Vi diskuterer vel ikke om det er OK eller ei å gifte seg, eller at vi som reagerer på enkelte "Bridezillas" interessefelt er uromantiske?? Jeg ser på bryllupet som en fantastisk dag! Men det gjør ikke at jeg synes de andre dagene sammen med min kjære er sinnsykt kjedelige.. Jeg er gammeldags, ROMANTISK So what? SHOOT ME! ← Hallloooooo!
Caramba Skrevet 1. november 2005 #122 Skrevet 1. november 2005 Jeg gleder meg til å bli gift, men gruer meg til forberedelsene. Er det noen bridzillas her som vil ta over planleggingen for meg? Vi har ikke kommet i gang og det står for meg som et ork... Kan noen sende "moro-å-planlegge-bryllups" vibber til meg, pliiiiiis???? jeg trenger dem!!!! Vi skal gjøre det så enkelt som overhode mulig, med et minimum av gjester. Alikevel satser jeg på at det blir en fantastisk fin dag:-)
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #123 Skrevet 1. november 2005 Jeg var opptatt av god mat og vin og at gjestene koste seg og at rammene var slik jeg og mannen min ønsket oss. ← Ehem.... slik du og mannen ønsket dere? Tok dere hensyn til gjestene da dere planla eller (sorry, måtte bare)
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #124 Skrevet 1. november 2005 Ehem.... slik du og mannen ønsket dere? Tok dere hensyn til gjestene da dere planla eller (sorry, måtte bare) ← er det gjestene sin dag?? oh my GOD! .... nei, nå trekker jeg meg fra diskusjonen her. blir for dumt sikkert mange som er misunnelige på folk som er flinke til å planlegge bryllupet;)
Gjest Markblomsten Skrevet 1. november 2005 #125 Skrevet 1. november 2005 Denne diskusjonen ser ut til å ha tatt litt av. Mange liker å legge masse tid,penger og ressurser ned i bryllupet og planleggingen av dette. So what? Vi lever jo i et land der vi kan ha våre egne meninger, og heldigvis også arrangere våre egne ekteskap. Det må da få lov til å være opp tilhver enkelt hvor mye man legger ned i denne dagen. Man finner ekstremiteter begge veier, selv heller jge nok litt mer mot det som her defineres som "bridezillas", men jeg storkoser meg med planleggingen. Og selv om jeg gjør det, så er det på ingen måte krise om ting ikke blir slik vi hadde tenkt oss det på forhånd. Det viktigste med dagen er jo at man får mannen/kvinnen i sitt liv - det er et fokus det viktig å ikke glemme. Hvorfor skal vi kritisere hverandre for å gjøre det ene eller det andre, når det er like mange oppfatninger at et perfekt bryllup som det er brudepar? Jeg skal hvertfall fortsette med planleggingen, mest for de jeg storkoser meg med det, men også for at gjestene skal føle at det er med på en feiring som på beste måte er lagt til rette slik at alle kan kose seg
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #126 Skrevet 1. november 2005 er det gjestene sin dag?? oh my GOD! .... nei, nå trekker jeg meg fra diskusjonen her. blir for dumt sikkert mange som er misunnelige på folk som er flinke til å planlegge bryllupet;) ← Har du lest hele tråden? Der det blir sagt at det ikke er brudeparets dag alene, men at også gjester er med påå lage dagen perfekt? Det var det jeg siktet til!
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2005 #127 Skrevet 1. november 2005 Så var det igjen det med å kunne være uenige uten å anklage hverandre for både det ene og det andre... Grunnleggende debatteknikk. Det ligger en tråd om dette temaet inne på ris&ros, kanskje noen burde tatt seg en tur inn dit for å ta en titt? Oppfriske litt. Å anklage andre for å være misunnelige hvis de framsetter en mening som kanskje strider med den personlige, blir rett og slett for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #128 Skrevet 1. november 2005 Det blir jo litt ille når folk blir helt fortvila eller sinte pga ting som INGEN legger merke til! Er det positive og hyggelige bryllupsforberedelser? Og stakkars den kommende svigermora som prøver å komme med råd eller vil hjelpe til! Hun får så øra flagrer her inne, ihvertfall, og sikkert i virkeligheten også! Enkelte virker jo som rene psykopater!
sixx Skrevet 1. november 2005 #129 Skrevet 1. november 2005 nei, nå trekker jeg meg fra diskusjonen her. blir for dumt sikkert mange som er misunnelige på folk som er flinke til å planlegge bryllupet;) ← Men hvordan kan en diskusjon bli god med en slik påstand du avslutter med?
Gjest Xavia Skrevet 1. november 2005 #130 Skrevet 1. november 2005 Så var det igjen det med å kunne være uenige uten å anklage hverandre for både det ene og det andre... Grunnleggende debatteknikk. Det ligger en tråd om dette temaet inne på ris&ros, kanskje noen burde tatt seg en tur inn dit for å ta en titt? Oppfriske litt. Å anklage andre for å være misunnelige hvis de framsetter en mening som kanskje strider med den personlige, blir rett og slett for dumt. ←
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. november 2005 #131 Skrevet 1. november 2005 MRSL Ja vi gjorde faktisk det. synes ikke det er så merkelig. Det går da fint at og lage et bryllup hvor man tar litt hensyn til alle. Våre ønsker, hva vi tror gjestene våre vil like etc........ Tro meg Epica , dette har INGENTING med misunnelse og gjøre, jeg er sjele glad jeg ikke styret så fært, som jeg skrev tidligere så tror jeg mange av dere kommer til og slite litt når hverdagen tar over igjen og dere ikke er midtpunktet
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #132 Skrevet 1. november 2005 Det går da fint at og lage et bryllup hvor man tar litt hensyn til alle. Våre ønsker, hva vi tror gjestene våre vil like etc........ Det vil eg tørre å påstå at ALLE som planlegg bryllup gjer altså!
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #133 Skrevet 1. november 2005 MRSL Ja vi gjorde faktisk det. synes ikke det er så merkelig. Det går da fint at og lage et bryllup hvor man tar litt hensyn til alle. Våre ønsker, hva vi tror gjestene våre vil like etc........ Tro meg Epica , dette har INGENTING med misunnelse og gjøre, jeg er sjele glad jeg ikke styret så fært, som jeg skrev tidligere så tror jeg mange av dere kommer til og slite litt når hverdagen tar over igjen og dere ikke er midtpunktet ← Fint
sixx Skrevet 1. november 2005 #134 Skrevet 1. november 2005 Det vil eg tørre å påstå at ALLE som planlegg bryllup gjer altså! ← Men synes du dette utsagnet tyder på det? er det gjestene sin dag??
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #135 Skrevet 1. november 2005 Men synes du dette utsagnet tyder på det? ← Sjølv om det er brudeparet sin dag og ikkje gjestene sin, trur eg faktisk alle prøver å ta LITT hensyn til alle på den store dagen sin!
Caramba Skrevet 1. november 2005 #136 Skrevet 1. november 2005 sikkert mange som er misunnelige på folk som er flinke til å planlegge bryllupet;) ← Vel, det er 100 andre ting jeg er MER misunnelig på en folk som er flinke til å planlegge bryllup. Nå er jeg selv ganske flink til å planlegge, så flink faktisk at jeg håper en ettermiddag i telefonen skal få unna det grøvste. (booke kirke og restaurant). Er jeg veldig naiv nå, eller går det an å gjøre dette enkelt?
sixx Skrevet 1. november 2005 #137 Skrevet 1. november 2005 Er jeg veldig naiv nå, eller går det an å gjøre dette enkelt? ← Nei, du er overhodet ikke naiv. Og selvfølgelig er det ingen som er misunnelig på andre, fordi de selv mener de er så flinke med å planlegge bryllupet sitt fordi de bruker mye tid. Sånne utsagn hører absolutt ikke hjemme i en debatt blant voksne mennesker.
Gjest Gjest_Tari_* Skrevet 1. november 2005 #138 Skrevet 1. november 2005 Tro meg Epica , dette har INGENTING med misunnelse og gjøre, jeg er sjele glad jeg ikke styret så fært, som jeg skrev tidligere så tror jeg mange av dere kommer til og slite litt når hverdagen tar over igjen og dere ikke er midtpunktet ← Jeg planla i 1,5 år og hadde kontroll på hver minste detalj, og når hverdagen kom var alt fortsatt flott! Man planlegger ikke bare en dag, man tenker jo selvfølgelig på fremtiden etter bryllupet også.
Gjest Gjest_Tari_* Skrevet 1. november 2005 #139 Skrevet 1. november 2005 Vel, det er 100 andre ting jeg er MER misunnelig på en folk som er flinke til å planlegge bryllup. Nå er jeg selv ganske flink til å planlegge, så flink faktisk at jeg håper en ettermiddag i telefonen skal få unna det grøvste. (booke kirke og restaurant). Er jeg veldig naiv nå, eller går det an å gjøre dette enkelt? ← Selvfølgelig går det an å gjøre det enkelt! Og, det er ikke mengden planlegging som avgjør hvor fint bryllup man får. Det er uansett i både "enkle" og helt gjennomplanlagte, kanskje også overdådige, bryllup, selve giftemålet som er viktig.
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #140 Skrevet 1. november 2005 Man planlegger ikke bare en dag, man tenker jo selvfølgelig på fremtiden etter bryllupet også. ← Viktig poeng!!!! At nokon velger å gjere noko ekstra ut av inngangen til ekteskapet er heilt forståeleg for meg i alle fall!!!! Det blir trekt fram at mange bekymrar seg for både eitt og hitt, men sjølv om ein har tenkt på korleis serviettane og bordkorta skal vere, så betyr vel ikkje det at ein bekymrar seg? Vi begkymrar ikkje oss for noko som helst i forhold til bryllupet vårt vi, men vil gjerne legge best mogleg tilrette for at det skal bli ein fin dag for oss og gjestene våre, innan for dei rammene vi ynskjer....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå