Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #101 Skrevet 1. november 2005 Spiller det egentlig noen rolle hva andre måtte mene? Det er deres bryllup, og om du brukte 24/7 på det, er det ditt valg. Hva andre måtte mene burde være totalt Uinteressant ← Jo, du har i grunnen rett...
Murf Skrevet 1. november 2005 #102 Skrevet 1. november 2005 fordelen med å planlegge er at ting er gjennomført. Har vært i flere brylluper, både ultraplanlagte og ikke så gjennomplanlagte; men trekker frem flere skrekkeksempler der jeg som gjest har måttet brette opp ermene og trå til og jobbe flere timer i finstasen fordi det ikke var tenkt på at noen måtte rydde etterpå, pakke OPP gavene, pakke VEKK gavene, brette kirkeprogram 1 time før vielsen for det hadde ingen tenkt på osv eller at ingen hadde tenkt på sånn ca hvor lenge middagen kom til å bli, så vi kaffegjester slapp ikke til før kl 23 og måtte vente timesvis et annet sted? Planlegging er å få dagen til å gå opp, om ikke alt er på skinner så er det greit og kan være sjarmerende, men ikke så gøy å plutselig måtte jobbe i finstasen? planlegging er like mye for gjestenes del; at folk kan slappe av den dagen fordi alt er gjort ferdig på forhånd.At man slipper overraskelser som at versågod; du må ta oppvasken. Eller at brudeparet må gjøre det dagen etter. Om så noen bruker 3 år og andre bruker 3 uker? Bryllupsforumet er et flott sted der en kan tusle med sånne ideer, jeg syntes det var et fint sted å koble av på og diskutere med noen i samme situasjon, men nå et år etter bryllupet er det ikke interessant lenger. Murf
Gjest Xavia Skrevet 1. november 2005 #103 Skrevet 1. november 2005 Jo, du har i grunnen rett... ← :klø: Mente du det ironisk?
Gjest Xavia Skrevet 1. november 2005 #104 Skrevet 1. november 2005 trekker frem flere skrekkeksempler der jeg som gjest har måttet brette opp ermene og trå til og jobbe flere timer i finstasen ← Har du vært i flere slike bryllup altså? -Utrolig!
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #105 Skrevet 1. november 2005 :klø: Mente du det ironisk? ← Oj, er det ironi det kvite flagget heiter... Hmmm.. tenkte berre å vifte med det kvite flagget for fred eg liksom.....
Murf Skrevet 1. november 2005 #106 Skrevet 1. november 2005 Har du vært i flere slike bryllup altså? -Utrolig! ← 2 stykker. Hmm, nå virker det som om jeg klager over at jeg må jobbe... hjelper gjerne til! Men det er jo greit å få vite om på forhånd? Murf
Gjest Wasabi Skrevet 1. november 2005 #107 Skrevet 1. november 2005 fordelen med å planlegge er at ting er gjennomført. Har vært i flere brylluper, både ultraplanlagte og ikke så gjennomplanlagte; men trekker frem flere skrekkeksempler der jeg som gjest har måttet brette opp ermene og trå til og jobbe flere timer i finstasen fordi det ikke var tenkt på at noen måtte rydde etterpå, pakke OPP gavene, pakke VEKK gavene, brette kirkeprogram 1 time før vielsen for det hadde ingen tenkt på osv eller at ingen hadde tenkt på sånn ca hvor lenge middagen kom til å bli, så vi kaffegjester slapp ikke til før kl 23 og måtte vente timesvis et annet sted? Planlegging er å få dagen til å gå opp, om ikke alt er på skinner så er det greit og kan være sjarmerende, men ikke så gøy å plutselig måtte jobbe i finstasen? planlegging er like mye for gjestenes del; at folk kan slappe av den dagen fordi alt er gjort ferdig på forhånd.At man slipper overraskelser som at versågod; du må ta oppvasken. Eller at brudeparet må gjøre det dagen etter. Om så noen bruker 3 år og andre bruker 3 uker? Bryllupsforumet er et flott sted der en kan tusle med sånne ideer, jeg syntes det var et fint sted å koble av på og diskutere med noen i samme situasjon, men nå et år etter bryllupet er det ikke interessant lenger. Murf ← Jeg føler meg skikkelig truffet av denne diskursjonen - men jeg bryr meg ikke!! Jeg brukte 8 måneder på å planlegge drømmebryllupet og jeg brukte masse tid og energi på det. Jeg elsker detaljer og pynt og ville aldri overlatt f.eks bordpynten til tilfeldighetene. Og vi hadde en stor og gøy bryllupsfest som folk har snakket om i år etterpå. Men takk gud for at vi er forskjellige dere - tenk så kjedelig om vi hadde vært i de samme type bryllupene - DA hadde vi jo ikke hatt NOE å diskutere her inne!!
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #108 Skrevet 1. november 2005 None liker mora - andre liker dattera - sånn er det og sånn vil det alltid være. Hvorfor skal den som liker mora kritisere de som liker dattera? Det er hver sin smak. Å planlegge i tre år tror jeg det er de færreste som gjør. Men kanskje de som planlegger lenge liker å planlegge, de koser seg med det. Og kanskje de i tillegg på den måten får spredt utgiftene til det drømmebryllupet de ønsker seg? Det kan være mange flere grunner til at folk gjør som de gjør.
Gjest Pjusk Skrevet 1. november 2005 #109 Skrevet 1. november 2005 Jeg synes det er viktig å planlegge et bryllup i den grad man selv er komfortabel med. Og jeg skjønner at det er mange detaljer som skal på plass. Men jeg har desverre liten forståelse for de som tar helt av. Dette er en litt "eksotisk" verden for meg, så jeg leser noen av innleggene på bryllup. Og det er ikke få ganger jeg flirer av utsendelse av invitasjoner 6 mnd. i forveien og deretter "påminnelse" om invitasjonen til bryllupet litt senere, og disse skal gjerne være postlagt på symbolske dager. Jeg klør meg i hodet av bekymringer mht. hva gjestene skal ha på seg, om 40 kaker er nok til 60 gjester ("for det er vanlig i vår landsdel", om alle smågavene som skal legges ved tallerkener, kurvene på toalettene, om ønskede/uønskede taler/sanger, om at bruden ble bedt om å gratulere en av gjestene med bursdagen hans samme dag ("Var det virkelig nødvendig på hennes stooore dag. Kunne det ikke ventet til en annen dag? Hun kjente ham nesten ikke engang" *stønn*) osv. osv. osv. Og hvorfor snakker så mange om at bryllupet er "Den største dagen i ens liv"? For egen del skjønner jeg ikke dette.... Men jeg skjønner at det er en flott og følelsesladet dag! Hvorfor er ikke isteden den største dagen i ens liv den dagen dere traff hverandre, hvis termen "største dagen i ens liv" henspiller seg til kjærligheten til mannen??
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #110 Skrevet 1. november 2005 Jeg synes det er viktig å planlegge et bryllup i den grad man selv er komfortabel med. Og jeg skjønner at det er mange detaljer som skal på plass. Men jeg har desverre liten forståelse for de som tar helt av. Dette er en litt "eksotisk" verden for meg, så jeg leser noen av innleggene på bryllup. Og det er ikke få ganger jeg flirer av utsendelse av invitasjoner 6 mnd. i forveien og deretter "påminnelse" om invitasjonen til bryllupet litt senere, og disse skal gjerne være postlagt på symbolske dager. Jeg klør meg i hodet av bekymringer mht. hva gjestene skal ha på seg, om 40 kaker er nok til 60 gjester ("for det er vanlig i vår landsdel", om alle smågavene som skal legges ved tallerkener, kurvene på toalettene, om ønskede/uønskede taler/sanger, om at bruden ble bedt om å gratulere en av gjestene med bursdagen hans samme dag ("Var det virkelig nødvendig på hennes stooore dag. Kunne det ikke ventet til en annen dag? Hun kjente ham nesten ikke engang" *stønn*) osv. osv. osv. Og hvorfor snakker så mange om at bryllupet er "Den største dagen i ens liv"? For egen del skjønner jeg ikke dette.... Men jeg skjønner at det er en flott og følelsesladet dag! Hvorfor er ikke isteden den største dagen i ens liv den dagen dere traff hverandre, hvis termen "største dagen i ens liv" henspiller seg til kjærligheten til mannen?? ←
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. november 2005 #112 Skrevet 1. november 2005 Stående appalaus fra meg Pjusk
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #113 Skrevet 1. november 2005 (endret) Og hvorfor snakker så mange om at bryllupet er "Den største dagen i ens liv"? For egen del skjønner jeg ikke dette.... Men jeg skjønner at det er en flott og følelsesladet dag! Hvorfor er ikke isteden den største dagen i ens liv den dagen dere traff hverandre, hvis termen "største dagen i ens liv" henspiller seg til kjærligheten til mannen?? ← Man binder seg til en mann for resten av livet, symbolsk ved å bruke ringene & en romantisk gammeldags måte å vise KJÆRLIGHETEN til den du elsker høyest. Og det kan bare de som skal gifte seg og tror på dette forstå.. De andre får tenke det de vil. Hvorfor fins det bryllup om det er så forbanna meningsløst, som det virker som endel mener her...?????? Jeg gifter meg for jeg har en (kanskje teit for mange her men..) drøm om å stå der som hvit brud og gi mine løfter til min mann, som jeg elsker over ALT på denne jord. Og syns det er fantastisk at han vil DET samme. Egentlig DRITER jeg i om serviettene ikke matcher, MEN.. Det er GØY å drive på med kreative ting, som feks invitasjoner osv.. Fatter ikke visse folk her. Fins ikke så mange romantiske sjeler her i denne verden lenger..? Jeg ser på bryllupet som en fantastisk dag! Men det gjør ikke at jeg synes de andre dagene sammen med min kjære er sinnsykt kjedelige.. Jeg er gammeldags, ROMANTISK So what? SHOOT ME! Endret 1. november 2005 av Epica
Eliza Doalot Skrevet 1. november 2005 #114 Skrevet 1. november 2005 (endret) Si meg, er det bare meg her som bruker utrykk som "største dagen i livet", "det beste jeg veit", "det verste jeg veit" og for den saks skyld "alle", med en viss rundhåndethet? Altså ikke nødvendigvis HELT bokstavelig? Forøverig veldig bra innlegg, Epica Endret 1. november 2005 av Eliza Doalot
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #115 Skrevet 1. november 2005 Altså ikke nødvendigvis HELT bokstavelig? ← Akkuratt det jeg mener!
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. november 2005 #116 Skrevet 1. november 2005 (endret) Fatter ikke visse folk her. Fins ikke så mange romantiske sjeler her i denne verden lenger..? Jeg ser på bryllupet som en fantastisk dag! Men det gjør ikke at jeg synes de andre dagene sammen med min kjære er sinnsykt kjedelige.. Jeg er gammeldags, ROMANTISK So what? SHOOT ME! ← Jeg giftet meg forrige lørdag, har aldri drømt og stå hvit brud Gjorde heller ikke det )og har kun planlagt i ca 4-5 mnd. Jeg blåste i invitasjoner, servitter, ville helst ikke ha kake. Jeg var opptatt av god mat og vin og at gjestene koste seg og at rammene var slik jeg og mannen min ønsket oss. Det var kjempe romantisk og en fantastisk dag som jeg altid vil huske men det gjør ingenting at den er over, ser tilbake med glede også forsetter hverdagen. Ha i bak hodet at hverdagen kan komme til og bli tom for dere som planlegger styrer i flere år. Hva gjør dere når dere ikke er midtpunktet lengere? Endret 1. november 2005 av Gamle Alex
Arkana Skrevet 1. november 2005 #117 Skrevet 1. november 2005 Fins ikke så mange romantiske sjeler her i denne verden lenger..? Det går an å gifte seg, synes at det er kjemperomantisk og ønske at det skal være en perfekt dag, uten at man trenger å henge seg opp i ubetydelige detaljer. Jeg vil gifte meg, jeg synes det er romantisk. Men jeg har ikke noe behov for å planlegge 2 år i forveien, jeg bryr meg ikke om serviettfargen eller hva forloverne har på seg, og jeg har ikke behov for å bruke hjertefrimerker og sende invitasjonene akkurat på Valentine's Day og andre ting som er ubetydelige i mine øyne. Likevel kommer bryllupsdagen min til å bli absolutt perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #118 Skrevet 1. november 2005 Bryllupet vårt er det mest romantiske jeg har vært i! Vi hadde ingen hvit kjole, kake eller blomster.. Vi bestilte oss time på en ambassade og en ukes ferie til denne byen. Vi tok med oss nyinnkjøpt pentøy og reiste ned. De første dagene hygget vi oss sammen, men bestilte også en frisørtime, en fotograf og et bord på en flott restaurant. Dagen kom og vi pyntet oss, giftet oss, fotograferte oss og spiste god mat.. ved et pent dekket bord der dekorasjonene matchet serviettene De siste par dagene reiste vi ut av byen og ut til kysten og hadde "bryllupsreise".. Ah.. Det kaller jeg romantisk, det!!
Gjest Xavia Skrevet 1. november 2005 #119 Skrevet 1. november 2005 Fins ikke så mange romantiske sjeler her i denne verden lenger..? ← *Rekker hånda i været* Jeg er da romantsik fordi om jeg valgte å gifte meg med mindre planlegging enn deg.
Smashing Skrevet 1. november 2005 #120 Skrevet 1. november 2005 Jeg har giftet meg og ble ærlig talt drittlei alt. Har aldri vært den som har drømt særlig mye om et bryllup heller. Helt greit liksom. Bare jeg får mannen min bryr jeg meg ikke så særlig mye om hvilken farge, vinkel og fasong serviettene er....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå