Gå til innhold

Kjedelig tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 33 som tilfeldigvis er innom siden her og ser alle bryllups-innleggene nedover...

Og kan ikke la være å tenke "hvordan orker dere"?

Jeg forstår godt at menn blir slitne av sånt snakk for det ser forferdelig kjedelig ut.

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker?

Kjedelig?

:overrasket:

:ler:

Det er dritgøy å lage invitasjoner, planlegge...

Og hvis vi ikke planlegger godt nok, så kan det lett bli mislykka..

Vi snakker ikke med typene våre om bryllup hver dag.

Sjeldent jeg og sambo snakker om det.

Men når vi gjør, er han like gira som meg.

Hvorfor? For det skal liksom være den største dagen i våres liv..;)

Vi er ikke her hver dag og snakker bare bryllup..

Da har du nok misforstått..

Vi prøver få tips, gi tips.. Og dele tanker rundt bryllupet.

Thats it.

Skrevet
Jeg er en jente på 33 som tilfeldigvis er innom siden her og ser alle bryllups-innleggene nedover...

Og kan ikke la være å tenke "hvordan orker dere"?

Jeg forstår godt at menn blir slitne av sånt snakk for det ser forferdelig kjedelig ut.

:roll:

:ler:

Jeg er enig med deg, men skjønner jo at andre føler det annerledes.

Jeg er gift, vi stakk bare innom byfogden. Mannen min hadde dongeri på seg, jeg hadde skjørt (som jeg bruker på jobben).

Skrevet

Jeg er gift, vi stakk bare innom byfogden. Mannen min hadde dongeri på seg, jeg hadde skjørt (som jeg bruker på jobben).

Hmm.. Ja, da er vi ulike.. :ler:

Skrevet

Hver sin lyst.

Jeg må jo inrømme at første gang jeg snublet inn på bryllup ble jeg rimelig :overrasket: over hvor opptatt enkelte er av mye rart - men det er deres dag - og vi velger alle våre egne måter å løse ting på.

Men at det er en del som tar helt av er det vel ikke tvil om.

Skrevet

Ja, DET er sant! ;)

Jeg får perioder når jeg feks lager invitasjoner, siden jeg elsker å designe og være kreativ. Og surfer på nettet etter kjoler..

Men jeg ser ikke på meg selv som overivrig i det hele tatt.

Og tenker sjeldent bryllup om dagene, hvis ikke jeg designer feks menyen, invitasjoner osv..

Er gøy å ha noe kreativt å drive med om dagene, særlig når været er kjipt.

Skrevet

Helt enig. Gift blir man jo uansett. Tror mange planlegger festen mer enn de planlegger selv ekteskapet.

Skrevet

De fleste ønsker at dagen skal bli perfekt og derfor prøver å gjøre den mest mulig perfekt med all planleggingen.

Skrevet

Ja, det forstår jeg. Alle ønsker vel en perfekt dag enten man gifter seg hos byfogden eller i kirken og enten man har nærmeste familie eller 100 til fest. Men når man detaljstyrer så til de grader at man bekymrer seg for hva som ikke matcher fargen på serviettene, hvilken dag invitasjonen er stemplet og hvilket frimerke som skal brukes eller lignende ting, da har man etter min mening mistet litt perspektiv.

Skrevet
Ja, det forstår jeg. Alle ønsker vel en perfekt dag enten man gifter seg hos byfogden eller i kirken og enten man har nærmeste familie eller 100 til fest. Men når man detaljstyrer så til de grader at man bekymrer seg for hva som ikke matcher fargen på serviettene, hvilken dag invitasjonen er stemplet og hvilket frimerke som skal brukes eller lignende ting, da har man etter min mening mistet litt perspektiv.

enig!

Skrevet

Du om det.

Eg bekymrar meg ikkje, men syns heilheten rundt bryllupet er viktig. Det er tross alt den einaste store festen mannen og eg kjem til å arrangere. Vi syns ikkje vi har mista perspektivet likevel, det har heile tida vore ekteskapet og sjølve vigsla som har vore mest i fokus. Godt ein får lov å gjere sin eigen bryllupsfest til det ein ynskjer sjølv, syns eg!!! :)

Skrevet

Må nok si meg litt enig i både det ene og det andre her.

Vi har nettopp arrangert bryllup selv, og det er klart det er lett å blilitt oppslukt av detaljene. Som flere sier, det er moro og det er kanslke den eneste festen av det formatet noen kommer tiul å arrangere. Det blir en slags hobby. Og alle ønsker vel at gjestene skal se tilbake på bryllupet som en flott opplevelse.

Og det er egentlig det det handler om. Vi som brudepar ønsket å lage best mulig ramme for gjestene våre, for festen er det faktisk de som må stå for. Vi kan bare legge grunnlaget.

Og det er vel også der enkelte snubler. De blir så opptatt av detaljer, at de glemmer alt det som ikke kan styres. Og når en ting ikke blir som planlagt, så faller hele dagen i grus...

Og hva er vel vitsen da?

Skrevet
Og det er vel også der enkelte snubler. De blir så opptatt av detaljer, at de glemmer alt det som ikke kan styres. Og når en ting ikke blir som planlagt, så faller hele dagen i grus...

Og hva er vel vitsen da?

Viktig punkt!!! Det er der vi tenker som så, at dersom noko ikkje går som planlagt så er det i alle fall ikkje vi som brudepar sin feil. Alt kan skje på ein stor fest med mange gjester, men det bekymrar oss ikkje det grann. Vi ynskjer å legge tilrette for ein fin dag for oss sjølv og gjestene våre, resten får komme som det kjem! :)

Skrevet

:kjempesinna: Noen planlegger så mye og setter seg sånn i gjeld av bryllupet at mange blir skilt etter kort stund etter mye krangling og at penger som kunne vært brukt til mye mere fornuftig forsvinner på en dag.

Eneste festen i deres liv sier dere:Hva med barnedåper, konfirmasjoner, sølvbryllup og bursdager o.s.v.

Skrevet
:smilyblomst: Hvor mange liv kunne dere ha reddet ved å gi litt til dem som trenger det mest i verden.......istendenfor. Hva med fjernadopsjoner o.s.v.
Skrevet
:kjempesinna: Noen planlegger så mye og setter seg sånn i gjeld av bryllupet at mange blir skilt etter kort stund etter mye krangling og at penger som kunne vært brukt til mye mere fornuftig forsvinner på en dag.

Eneste festen i deres liv sier dere:Hva med barnedåper, konfirmasjoner, sølvbryllup og bursdager o.s.v.

Hehe, blir nok ikkje noko gjeld etter vårt bryllup... Ein av grunnane til at vi brukar ein del tid på planlegging er for at vi skal kunne finne alternative, billigare måtar å arrangere bryllupsfesten på. I barnedåpar og konfirmasjonar og bursdagar og slikt kjem der høgst til å bli 1/3 så mange gjester som i bryllupet vårt, så bryllupet er nok den einaste stoore festen ja...

Skrevet
Hmm.. Ja, da er vi ulike..  :ler:

Må tilføye at jeg elsker å være gjest i brylluper. Liker bare ikke å være midtpunkt selv...

:sjenert:

Skrevet

Alle arrangerer og planlegger slik de selv ønsker det. Dette er en av de største dagene i folks liv og for mange er det viktig å planlegge den. At mange bruker lang tid handler vel så mye om å finne økonomiske riktige løsninger og å spre utgiftene over tid. Det er ikke alle som tar opp lån for å få dagen slik de vil. Mange sparer til det.

Når det gjelder det med fjernadopsjon som ble nevnt her i ett innlegg, så er jo det noe folk må bestemme selv.

Vi ble faktisk PLANfaddere samme året som vi giftet oss.

Jeg synes folk må få være opptatt av det de selv ønsker til en slik dag. I ettertid vil mange se at enkelte detaljer ble uviktige på den store dagen - men man lærer av å erfare, ikke av hva andre har erfart.

Skrevet

Ja, jeg synes også at mange tar helt av. Men jeg har aldri opplevd folk slik før jeg begynte her på KG, så tror det bare er det at de synes litt ekstra her ;)

Jeg håper ikke jeg bruker sååå mye tid og krefter på den ene dagen

Gjest LoisLane
Skrevet

Dette blir jo absolutt arenaen for å ta av! Av innleggene her inne kan det lett se ut som om folk ikke har andre tanker i hodet sitt enn tidsskjemaer og servietter, men husk at bruder lever et liv også ellers! Det synes kanskje ikke så godt her inne.

For min del var KG-sidene en god del av mine forberedelser, og hjalp oss til å få et bryllup slik vi ville ha det. Det er fint å kunne diskutere og utveksle ideer. At noen tar litt vel av, er jeg ellers enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...