Gå til innhold

Noen som vet hva slags rutiner hoteller har for ting folk glemmer på rommet sitt? Blir det bare kastet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på hotell i helgen og da jeg kom hjem i går ettermiddag oppdaget jeg at jeg hadde glemt igjen en bluse på hotellet. Den hang til tørk på badet.

Ringte hotellet og fikk beskjed om å sende dem en epost, så skulle "lost and found" avdelingen se på det og gi meg tilbakemelding. På morgenen i dag fikk jeg svar (det gikk kjapt, det skal de ha); de har ikke funnet noen bluse på rommet jeg hadde og håper jeg finner den igjen "på annen måte". 

Blusen hang på håndkleholderen, jeg så den før jeg gikk til frokost og tenkte på at jeg måtte huske å få den med meg. Så ble det litt hektisk før utsjekk og det gikk i glemmeboka. Jeg har pakket ut og tømt bagen jeg hadde med meg. Der var den ikke, så jeg er helt sikker på at den hang igjen på badet.

Er det noe mer å få gjort med dette, eller er det bare å "avskrive" blusen? Var en helt ny bluse, så er surt at den er borte. Var ikke den dyreste, så ikke noen økonomisk krise, men surt fordi jeg likte den godt og som sagt var den ny, kun brukt en dag.

Anonymkode: 3be21...11c

Videoannonse
Annonse
Gjest StellaNova
Skrevet

Spør en gang til, kan hende den ikke er lagt inn på lost and found enda?

Kanskje stuepiken bare tok den med i skittentøyet? Da havner den på et vaskeri, vanligvis vasker ikke store hoteller tøy selv. Du kan be hotellet spørre vaskeriet, om de ikke vasker tøyet selv? Jeg har jobbet på vaskeri og vi la i allefall sånne plagg som ikke er hotell tøy til siden, vanligvis er det truser, sokker og baby klær 😄 De blir sortert ut i mottaket. Det er i allefall en sjanse for at den er sendt videre 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bodde på hotell i helgen og da jeg kom hjem i går ettermiddag oppdaget jeg at jeg hadde glemt igjen en bluse på hotellet. Den hang til tørk på badet.

Ringte hotellet og fikk beskjed om å sende dem en epost, så skulle "lost and found" avdelingen se på det og gi meg tilbakemelding. På morgenen i dag fikk jeg svar (det gikk kjapt, det skal de ha); de har ikke funnet noen bluse på rommet jeg hadde og håper jeg finner den igjen "på annen måte". 

Blusen hang på håndkleholderen, jeg så den før jeg gikk til frokost og tenkte på at jeg måtte huske å få den med meg. Så ble det litt hektisk før utsjekk og det gikk i glemmeboka. Jeg har pakket ut og tømt bagen jeg hadde med meg. Der var den ikke, så jeg er helt sikker på at den hang igjen på badet.

Er det noe mer å få gjort med dette, eller er det bare å "avskrive" blusen? Var en helt ny bluse, så er surt at den er borte. Var ikke den dyreste, så ikke noen økonomisk krise, men surt fordi jeg likte den godt og som sagt var den ny, kun brukt en dag.

Anonymkode: 3be21...11c

Det kan ta en dag eller to før gjenglemte ting havner på «lost and found». Du kan sende en ny mail/ringe.

Anonymkode: 698bf...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Vi beholder alt i the maaneder. 

Med lap om funnet dato samt romnummer. Alt fra kofferter til sokker. Dette blir ogsaa loggfort i en folder.

Etter tre maaneder blir det kastet ( eller gaar det etter " finder's keeper " - prinsippet. Altsaa den housekeeper som fant gjenstanden.Men kan ikke huske at noen noen gang har ville hatt noe).

Housekeeper kan ha faatt den med i alt annet skittentoy. Det skjer dessverre. Vi sender alt til vaskeri, hva som skjer der, aner jeg ikke.

Anonymkode: 2cb97...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Hittegods!

Anonymkode: cbe5d...6d3

AnonymBruker
Skrevet

Det skal oppbevares 3 måneder. Men som de over her sier, kan det hende den ikke er kommet til lost and found enda, alt ettersom om rommet faktisk er blitt vasket allerede, eller om rengjøringspersonel har lagt det der enda. 

Anonymkode: 155d8...6b7

Skrevet

I alle mine år i hotellbransjen, på tre ulike hoteller var rutinen at dette skulle til husøkonom avdelingen som hadde kontroll på hvor det ble funnet og når. Legges med lapp og sortert, bevares i tre måneder.

Men, ting kan gå litt tapt her også. Dvs i hvert fall midlertidig. Stor sannsynlighet for at rommet ikke ble rengjort i helgen men først i dag. Renholdere kan ha klart å få det med seg med håndkledet feilaktig, forglemme det på tralla eller annet sted i korridoren eller etasjen. Det kan også tenkes at det ble rengjort i går tidlig, og de på jobb da la det i resepsjonen så det skulle ligge klart, men glemte å si noe til neste person på vakt. Dermed ligger det faktisk i resepsjonen og ikke hos husøkonomen enda. 

Som oftest dukket ting opp slik de skal,men må innrømme at i en hektisk hverdag gjøres feil og det har hendt at det tar litt lengre tid og feil har skjedd. En gang hadde ei av stuepikene nødstilfelle og måtte gå fra jobb, i situasjonen hadde hun noe gjenglemt i handa der og da, før hun gikk fra jobb og endte opp med å legge det igjen i garderoben mens hun skiftet. Annen gang vet jeg noen skulle levere til resepsjonen men klarte dra det med hjem og koblet det ikke før det gikk en liten stund. Dette er unntakene da.. Er disse to tilfellene jeg husker. Men..

Også opplevd flere ganger at stuepikene har levert gjenglemte ting direkte til resepsjonen og derfra bare blitt liggende, eller at det ligger på tralla eller lageret i den aktuelle avdeling eller etasje og blir da flyttet til husøkonomens kontor. 

Tipper det dukker opp. Ha litt is i magen, og send en ny e-post etter et par dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte en mobillader en gang. Kontaktet hotellet etter at jeg fant det ut. Og de sendte den i posten til meg. Fikk den etter to dager. Det var et Choice hotell. 

Anonymkode: 582ba...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skal oppbevares 3 måneder. Men som de over her sier, kan det hende den ikke er kommet til lost and found enda, alt ettersom om rommet faktisk er blitt vasket allerede, eller om rengjøringspersonel har lagt det der enda. 

Anonymkode: 155d8...6b7

Det tror jeg og. Evt så ligger den kanskje på vasketrallen de bruker. Vi ventet noen ganger til dagen etter med å levere de til hittegods, siden det rommet var i en annen ende av hotellet enn der vi sluttet for dagen. 
En bluse på en henger ville ikke havnet sammen med håndklærne. Ville sendt en ny Mail i morgen.

Anonymkode: 8756a...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en landsdekkende hotellkjede. Husøkonomavdelingen tar vare på alt som fra rom i 3 mnd, men spesielt etter helg kan det være det tar tid før det registreres inn, siden det er husøkonomen som registrerer det inn og vedkommende jobber mandag fredag. Folk glemmer ting hele tiden. Alt fra livsnødvendige medisiner til pc'er, mobiltelefoner, klær og toalettsaker.

Folk ringer gjerne på søndagskveld da de ikke finner tingen etter å ha kommet hjem etter ei hotellhelg og blir sure over at jeg ikke eventuelt vet om det er funnet eller kan sjekke opp i det på kveldstid. Mange tror vi har et lager i resepsjonen, men det er det ikke plass til så mye som glemmes.

Anonymkode: aba42...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...