Gå til innhold

Du skal ikke lage deg noe gudebilde!

Sommer2464

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 hours ago, loveli said:

Jeg tror ikke på Gud.

Hvertfall ikke noen av de som det er skrevet om i religiøse bøker, ingenting av det som står skrevet gir mening. Allah giftet seg og fikk barn med en 5åring. Den kristne Gud skapte to mennesker og fikk Eva til å lage barn med sønnene sine. 

Æsj!!!!!

Men at det finnes en slags kraft er jeg helt med på. 

Godt poeng! 

Anonymkode: 454e1...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (20 minutter siden):

Hvorfor vier du ditt liv til blasfemi.

Fordi han er mot Gud og fornekter Han slik som djevelen. Derfor filosoferer han for å villede. De kommer som regel alltid til kort.

Anonymkode: cd7ac...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Klossmajor skrev (4 timer siden):

Den vanlige tolkningen innenfor kristendom er at moselovene ikke gjelder lenger. Så da blir det egentlig fritt fram. Samtidig sier likevel moselovene noe om hvordan bibelens gud synes om sånt.

Bildeforbudet er også i De 10 bud som de kristne følger, men de kristne har fjernet bildeforbudet fra budene. Veldig spesielt om du spør meg, men det er mye spesielt i Bibelen...

Anonymkode: 5f6d2...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke på Gud.

Hvertfall ikke noen av de som det er skrevet om i religiøse bøker, ingenting av det som står skrevet gir mening. Allah giftet seg og fikk barn med en 5åring. Den kristne Gud skapte to mennesker og fikk Eva til å lage barn med sønnene sine. 

Æsj!!!!!

Men det var ikke Allah som gjorde dette det var Muhammad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke på Gud.

Æsj!!!!!

Femåring er feil. Blant muslimske lærde og referansene de viser til så er spennet alt mellom 12 år til 16 år. Dette var akseptert kultur og derfor var det allment akseptert. Tilsvarende aksept og kultur hadde vi i også i  europa.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omarel skrev (1 time siden):

Men hva skal vi realisere? Det som er i, ved, med og for Han?

Så vis oss veien å realisere Gud på, med det som er i, ved, med og for?!

Lurer også på hva som er forskjellen mellom din og Guds vilje?😉

Bare du vet hvordan.

Sommer2464 skrev (50 minutter siden):

Hvorfor vier du ditt liv til blasfemi.

Jeg er Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Sommer2464 skrev (39 minutter siden):

Men det var ikke Allah som gjorde dette det var Muhammad.

Same shit different wrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Femåring er feil. Blant muslimske lærde og referansene de viser til så er spennet alt mellom 12 år til 16 år. Dette var akseptert kultur og derfor var det allment akseptert. Tilsvarende aksept og kultur hadde vi i også i  europa.

Men en gud burde da vite bedre enn mennesket, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (42 minutter siden):

Bare du vet hvordan.

Jeg er Gud.

Min Gud sier at Han skapte solen, slik at kommer fram i øst og ned i vest. Kan du få den til å komme fra vest og gå bort i øst?

Hvis du ikke klarer det så er ikke du noe Gud, men en klovn som holder folk for narr.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (1 minutt siden):

Men en gud burde da vite bedre enn mennesket, eller hva?

Muhammad var jo ikke Gud.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

De giftet seg vel da jenta var 5 år, men hadde først sex etter jenta fikk mensen. Så spennet er vel fra 9 år og oppover når det kommer til sex. 

Og man må gjerne si at det var "akseptert kultur". Men det er fortsatt sykt å bygge en religion på en mann som gifter seg med en 5 åring og som hadde sex med barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De giftet seg vel da jenta var 5 år, men hadde først sex etter jenta fikk mensen. Så spennet er vel fra 9 år og oppover når det kommer til sex. 

Og man må gjerne si at det var "akseptert kultur". Men det er fortsatt sykt å bygge en religion på en mann som gifter seg med en 5 åring og som hadde sex med barn. 

Femåring eksistere ikke i noe troverdige kilder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Troverdige kilder? 😅 Vi snakker religion her, og skrifter som er tolket og omskrevet hundrevis av ganger...

Det eneste vi vet er at babyer dør fordi voksne menn voldtar de så de dør av indre skader, og ca alle andre grusomme ting som skjer. Hvor er denne guden som skal beskytte oss egentlig? Hva er vitsen med å be en bønn? Det skjer jo ingenting uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

omarel skrev (20 minutter siden):

Min Gud sier at Han skapte solen, slik at kommer fram i øst og ned i vest. Kan du få den til å komme fra vest og gå bort i øst?

Hvis du ikke klarer det så er ikke du noe Gud, men en klovn som holde folk for narr.

Min Gud, Han som er i meg, er din Gud.

Han som sier jeg er Han, Han er deg også.

Han er den eneste Sanne Gud.

Legg fra boken din og realiser Gud.

Har du opplevd Gud? 

Forklar meg hvordan du har opplevd Gud og hvordan du kjenner Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (40 minutter siden):

Min Gud, Han som er i meg, er din Gud.

Han som sier jeg er Han, Han er deg også.

Han er den eneste Sanne Gud.

Legg fra boken din og realiser Gud.

Har du opplevd Gud? 

Forklar meg hvordan du har opplevd Gud og hvordan du kjenner Gud?

Før vi begir oss på sekundære ting må du bevise din påstand om at du er Gud. Vi kan vente til i morgen for å se at du kan utføre dine allmektige vilje ved å bringe solen fra vest. Dersom du ikke klarer det så er det ikke vits i å ta deg på ordet om at du er Gud. Og heller ikke diskutere noe med deg. Alt du sier er da svada, uten innhold eller substans.

Hvis du ikke klarer å utføre noe guddommelig så er ikke du annet enn et narr.

Vi venter på å se din såkalte guddommelighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omarel skrev (19 minutter siden):

Før vi begir oss på sekundære ting må du bevise din påstand om at du er Gud. Vi kan vente til i morgen for å se at du kan utføre dine allmektige vilje ved å bringe solen fra vest. Dersom du ikke klarer det så er det ikke vits i å ta deg på ordet om at du er Gud. Og heller ikke diskutere noe med deg. Alt du sier er da svada, uten innhold eller substans.

Hvis du ikke klarer å utføre noe guddommelig så er ikke du annet enn et narr.

Vi venter på å se din såkalte guddommelighet!

Du er en religiøs nuthead bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Conal skrev (11 minutter siden):

Du er en religiøs nuthead bro.

Jeg er ikke din bror! Men vi kan vurdere relasjonen hvis du beviser at du er Gud! Kanskje du kan fikse noe der også!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men seksåring eksisterer i mange troverdige kilder.

From the 20th century onwards, a common point of contention has been Muhammad's marriage to Aisha, who was said in traditional Islamic sources[113] to have been six when betrothed to Muhammad,[27][28][29] and nine when she went to live with Muhammad and the marriage was consummated,

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Muhammad#Age_of_3rd_wife_Aisha

Skjønner ikke denne flisespikkingen, det er likegyldig om Muhammad giftet seg med en femåring eller seksåring og han er pedofil  om man har sex med en niåring. 

Det blir også helt feil når de setter spennet fra mellom 12 og 16 når spennet jenta kan ha vært halvparten så gammel som det du oppgir. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anonymkode: 5f6d2...a5a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omarel skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke din bror!

Og heller ikke vet du hva Gud er.

Så klart, det er en distinkt forskjell mellom Gud-hodet og alle ting/former som Gud har tatt i seg.

Alt av form er begrenset, som et menneske for eksempel, derfor kan ikke jeg bringe solen fra vest or whatever, men Gud i seg selv (Gud-hodet) er Allmektig og uten begrensninger og kan bringe solen fra øst til vest, hva som helst Gud vil.

Om du bare fikk et glimt av Gud-hodet, ville du bli så forferdet at du hadde kalt det for døden. Det er det mest skremmende du kan forestille deg. Det er det siste du kan ønske deg.

Men det er GUD.

Og du realiserer…

Gud er KJÆRLIGHET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...