Sommer2464 Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 (endret) 2. Mosebok 20:4-6 Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen. Likevel blir Gud fremstilt med et ansikt i filmer og serier og ikke minst i katolske malerier. Som regel fremstilt med skjegg. Og folk flest forestiller seg sikkert Gud som en mann med skjegg. Skjønner dere ikke alvorligheten av dette slutt å se for dere Gud slik. Dere må forstå at bildeforbudet fra Det Gamle testamentet ikke er avskaffet. Endret 14. mars 2022 av Sommer2464 2
sofiemyr Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): 2. Mosebok 20:4-6 Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen. Likevel blir Gud fremstilt med et ansikt i filmer og serier og ikke minst i katolske malerier. Som regel fremstilt med skjegg. Og folk flest forestiller seg sikkert Gud som en mann med skjegg. Skjønner dere ikke alvorligheten av dette jeg frykter dette kan føre dere rett i fortapelsen så slutt å se for dere Gud slik det er fullt mulig han ikke har noe ansikt. Dere må forstå at bildeforbudet ikke er avskaffet. Skulle tro de fleste her inne gir blanke i den potensielle fortapelsen - men ja - det er ironisk at noe som er så tydelig forklart blir så til de grader oversett av de aller fleste grener innen kristendom
Sommer2464 Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2022 sofiemyr skrev (49 minutter siden): Skulle tro de fleste her inne gir blanke i den potensielle fortapelsen - men ja - det er ironisk at noe som er så tydelig forklart blir så til de grader oversett av de aller fleste grener innen kristendom Har endret tråden det er galt å spekulere hvem som går i fortapelsen eller ei.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Du vet da vel ingenting om hvordan andre kristne tenker på Gud? I de tilfeller hvor filmskapere elle andre kunstnere har valgt å fremstille Gud i en menneskelig skikkelse, så får du rette din bekymring for dette mot de det gjelder. Guds kraft er overalt og han kan berøre oss og vise seg for oss gjennom alt fra gresset som gror til et vindpust, et dyr eller en hvilken som helst annen skikkelse. Du skal ikke fordømme andre eller tro at du vet bedre enn noen. Anonymkode: fa7a4...187
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Gud er fantastisk og vi skal bare tilbe Gud og Jesus. Har opplevd mye godt fra Gud. Anonymkode: 7547e...a8f
Sommer2464 Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du vet da vel ingenting om hvordan andre kristne tenker på Gud? I de tilfeller hvor filmskapere elle andre kunstnere har valgt å fremstille Gud i en menneskelig skikkelse, så får du rette din bekymring for dette mot de det gjelder. Guds kraft er overalt og han kan berøre oss og vise seg for oss gjennom alt fra gresset som gror til et vindpust, et dyr eller en hvilken som helst annen skikkelse. Du skal ikke fordømme andre eller tro at du vet bedre enn noen. Anonymkode: fa7a4...187 Huff beklager for dette jeg angrer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Hva som ble skrevet i den boken der er fullstendig meningsløst. Innholdet er plukket og sammensatt som det passet FOLKET på den tiden. Ikke "gud". Anonymkode: b9110...acc 1 1
Sommer2464 Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva som ble skrevet i den boken der er fullstendig meningsløst. Innholdet er plukket og sammensatt som det passet FOLKET på den tiden. Ikke "gud". Anonymkode: b9110...acc Hvordan kan du si sånt om Guds ord.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 Sommer2464 skrev (5 timer siden): Hvordan kan du si sånt om Guds ord. Bibelen er inspirasjon og ikke Guds ord. Man kan bli inspirert av X for deretter å skrive om vedkommende. Det vil ikke si det som skrives om x er guds ord. Hvis gud selv skulle diktere egne ord, så kunne man kalt ordne for guds ord. "Dine ord er dine og alt annet er andres!". Anonymkode: cd7ac...09f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Sommer2464 skrev (5 timer siden): Hvordan kan du si sånt om Guds ord. Fordi det er sant. Konstantinopel reviderte boken fullstendig. Anonymkode: b9110...acc 1
Conal Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Gud er formløs så Gud er ingen bilde eller form, men samtidig er Gud alle bilder og form i den forstand at Gud ble til Alt. Gud er alt. Gud er deg. Du har hørt «Gud er alt» før og det høres så fancy og magisk ut for deg… Vel, det er Sannheten. Absolutt Monisme og Ikke-dualitet er Sannheten. Gud er ALT! ALT! ALT! Gud er Bevissthet (direkte opplevelse eller din visuale felt ) i seg selv. Gud ER DEG! Deg som et begrenset form. Men i Gud’s Ultimate natur, er Gud formløs og Evig og Allmektig og Ubegrenset. Dette er virkelighetens Sannhet. Punktum.
omarel Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Conal skrev (1 time siden): Gud er formløs så Gud er ingen bilde eller form, men samtidig er Gud alle bilder og form i den forstand at Gud ble til Alt. Gud er alt. Gud er deg. Du har hørt «Gud er alt» før og det høres så fancy og magisk ut for deg… Vel, det er Sannheten. Absolutt Monisme og Ikke-dualitet er Sannheten. Gud er ALT! ALT! ALT! Gud er Bevissthet (direkte opplevelse eller din visuale felt ) i seg selv. Gud ER DEG! Deg som et begrenset form. Men i Gud’s Ultimate natur, er Gud formløs og Evig og Allmektig og Ubegrenset. Dette er virkelighetens Sannhet. Punktum. Tror at ved å bruke store ord at du rett og slett mindregjør Gud til det menneskelige. Du skriver at Gud er deg. Hva mener du her? Du skriver at Gud er alt. Betyr det at alle ting er Gud?
Klossmajor Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 Den vanlige tolkningen innenfor kristendom er at moselovene ikke gjelder lenger. Så da blir det egentlig fritt fram. Samtidig sier likevel moselovene noe om hvordan bibelens gud synes om sånt.
Conal Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 omarel skrev (1 time siden): Tror at ved å bruke store ord at du rett og slett mindregjør Gud til det menneskelige. Du skriver at Gud er deg. Hva mener du her? Du skriver at Gud er alt. Betyr det at alle ting er Gud? Jeg mener at Gud er meg, alt og alle. Hvordan vet jeg dette? Fordi Gud sa det til meg 😄😉 Jeg og du er Gud. Dette er Absolutt Sannhet. Du er ikke i en høy nok bevissthetstilstand til å skjønne eller forstå eller vite dette.
Gjest loveli Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 Jeg tror ikke på Gud. Hvertfall ikke noen av de som det er skrevet om i religiøse bøker, ingenting av det som står skrevet gir mening. Allah giftet seg og fikk barn med en 5åring. Den kristne Gud skapte to mennesker og fikk Eva til å lage barn med sønnene sine. Æsj!!!!! Men at det finnes en slags kraft er jeg helt med på.
omarel Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 (endret) Conal skrev (2 timer siden): Jeg mener at Gud er meg, alt og alle. Hvordan vet jeg dette? Fordi Gud sa det til meg 😄😉 Jeg og du er Gud. Dette er Absolutt Sannhet. Du er ikke i en høy nok bevissthetstilstand til å skjønne eller forstå eller vite dette. Hvordan kan et menneske være Gud? Og hva vil det si å være Gud i ditt hode? Hvis Gud har talt til deg og du er Gud, hva har han sagt og hva sier du? 🙃 Er det noe du kan fortelle oss, som vi ikke vet om? 🧠 Endret 15. mars 2022 av omarel
Conal Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 omarel skrev (46 minutter siden): Hvordan kan et menneske være Gud? Og hva vil det si å være Gud i ditt hode? Hvis Gud har talt til deg og du er Gud, hva har han sagt og hva sier du? Du er Gud som spiller dum og ignorant med alle disse spørsmålene. Hvis du vil realisere Gud og hva Gud er, stopp med spørsmål og heller gå og realiser Gud. Du er ikke i øyeblikket i en bevissthetstilstand til å skjønne det fakta at du er Gud og bevissthetstilstand bestemmer ALT, faktisk, virkeligheten i seg selv er en bevissthetstilstand. Jeg har vært så bevisst at mirakler var mulig. Du er ikke lenger menneske på disse bevissthetsnivåene. Folk vil komme etter deg med pistoler og kniver, bokstavelig talt. Ja, jeg gjør dette, jeg virkelig gjør dette 😉
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 Sommer2464 skrev (På 14.3.2022 den 12.48): 2. Mosebok 20:4-6 Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen. Likevel blir Gud fremstilt med et ansikt i filmer og serier og ikke minst i katolske malerier. Som regel fremstilt med skjegg. Og folk flest forestiller seg sikkert Gud som en mann med skjegg. Skjønner dere ikke alvorligheten av dette slutt å se for dere Gud slik. Dere må forstå at bildeforbudet fra Det Gamle testamentet ikke er avskaffet. Kan du fortelle meg hvilke gudebilder jeg har lagd meg? At noe er blitt laget av ANDRE og vist til meg betyr ikke at JEG har lagd disse. Anonymkode: 9b53c...c85
omarel Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 Conal skrev (9 minutter siden): Hvis du vil realisere Gud og hva Gud er, stopp med spørsmål og heller gå og realiser Gud. Men hva skal vi realisere? Det som er i, ved, med og for Han? Så vis oss veien å realisere Gud på, med det som er i, ved, med og for?! Lurer også på hva som er forskjellen mellom din og Guds vilje?😉
Sommer2464 Skrevet 15. mars 2022 Forfatter #20 Skrevet 15. mars 2022 Conal skrev (6 timer siden): Gud er formløs så Gud er ingen bilde eller form, men samtidig er Gud alle bilder og form i den forstand at Gud ble til Alt. Gud er alt. Gud er deg. Du har hørt «Gud er alt» før og det høres så fancy og magisk ut for deg… Vel, det er Sannheten. Absolutt Monisme og Ikke-dualitet er Sannheten. Gud er ALT! ALT! ALT! Gud er Bevissthet (direkte opplevelse eller din visuale felt ) i seg selv. Gud ER DEG! Deg som et begrenset form. Men i Gud’s Ultimate natur, er Gud formløs og Evig og Allmektig og Ubegrenset. Dette er virkelighetens Sannhet. Punktum. Hvorfor vier du ditt liv til blasfemi. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå