Gå til innhold

Flere som studerer i voksen alder? Jeg blir gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert tidligere og forstår ikke hvorfor alle skal bli dratt med på gruppearbeid. Jeg har gruppearbeid i to av tre fag dette semesteret og ingen av de jeg er på grupper med jobber. Det gjør at de vil møtes etter kl 12 på dagen, bare sitte på skolen og bruker mye av tiden vi har på å prate om tull istedenfor å jobbe fokusert og bli ferdige med en gang. Hvordan kan jeg forholde meg til det? Det blir til at jeg ikke får møtt opp fordi jeg er på jobb eller så må jeg dra før de andre siden de kommer altfor seint

Anonymkode: a9bfa...eaa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne å studere i morgen. Valgte nettstudier akkurat av den grunn at jeg jobber 100% og jeg orker ikke studiedrama. Ferdig med å leve som en student.

Anonymkode: 8d167...a25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men om du jobber, og ikke har mulighet til å treffes på dagtid for gruppearbeid, har du jo valgt litt feil studieform. For ja, mange studier har obligatorisk oppmøte, og/eller obligatorisk gruppearbeid. At du ikke kan møtes på dagtid er jo ditt problem, som du har laget for deg selv. 

Da ville jeg heller sett meg etter et studie uten noe sånt. 

Anonymkode: bc99c...aea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har valgt å studere igjen pga pandemien, da veldig mye var nettbasert. Inkludert meg. Jeg hadde ikke kunnet studere videre om opplegget hadde vært slik det vanligvis er. Heldigvis er det mange i min situasjon, og når gruppene skulle settes sammen, så kunne man krysse av for at man bare ville ta det over nett. Men tidspunkter folk kan er ikke så lett. Jeg jobber natt, så jeg er ledig på dagtid, og ønsker mest mulig tid med familie på kvelden, mens andre jobber dag og kveld. Jeg skulle derfor ønske at vi heller kunne benyttet chatten mer, i stedet for å bruke masse ting på å få til felles samling med lyd. Mye vanskeligere å snakke over nett kontra fysisk på gruppesamarbeid. Ikke så mye fjas på vår gruppe, men sliter med dårlig lyd, folk som ikke skjønner, og lite produktivitet generelt. 

Anonymkode: 77299...786

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Stadig mer av høyere utdanning blir organisert som skole, dessverre. Det er for å få bukt med frafallet. Men det går jo utover fornuftige og dedikerte studenter (i alle aldre) som foretrekker å fokusere på studier heller enn sosialt samvær. Gruppearbeid kan absolutt være nyttig for mange, men det bør ikke være obligatorisk, nettopp fordi det gjør det vanskeligere for studenter med familie og jobb. Mye obligatorisk oppmøte og gruppearbeid passer best for studenter som nettopp er ferdig på vgs, og som ikke har andre forpliktelser. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo dekket ditt sosiale behov med jobb og familie. Mange av de andre studentene har ikke det, og de har vært ensomme til nå med mye nettbasert undervisning. Gruppearbeid med fjas og litt sosialt er mer nødvendig for dem, for å bli kjent og treffe folk. De bor ofte alene i nye byer på små hybler. 

Anonymkode: 89b97...7e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har studert tidligere og forstår ikke hvorfor alle skal bli dratt med på gruppearbeid. Jeg har gruppearbeid i to av tre fag dette semesteret og ingen av de jeg er på grupper med jobber. Det gjør at de vil møtes etter kl 12 på dagen, bare sitte på skolen og bruker mye av tiden vi har på å prate om tull istedenfor å jobbe fokusert og bli ferdige med en gang. Hvordan kan jeg forholde meg til det? Det blir til at jeg ikke får møtt opp fordi jeg er på jobb eller så må jeg dra før de andre siden de kommer altfor seint

Anonymkode: a9bfa...eaa

Hør med foreleser om du kan "søke" om å levere alene, bruker å gjøre det selv av samme grunn. Negative med det er at du kan bli overrasket over hvor stor oppgaven er. 

Alternativt finner jeg de som er i lik situasjon som meg, altså voksne i arbeid eller med barn. Mye surr da også men det er i hvertfall litt bedre enn med 19 åringer 

Anonymkode: 5e999...38a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...