AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Har slitt med psykisk sykdom i mange år. Hadde da jobb i restaurantbransjen i flere år. Så kol Covid og jeg ble fulltidsledig, men brukte tiden til å få hjelp. Så ble det en liten periode på nav og aap, fikk god hjelp. Søkte jobber ved siden av og fikk en jobb på dagen innen noe jeg ikke var erfaren med. Har det mye bedre men dette er bare deltid så jeg søker på andre i tillegg. Men det er litt skummelt mtp at folk vil bli minimalistiske og kanskje handler mindre etter hvert. Selv om det ofte er folk hos oss. Jeg er 30 og burdte jeg egentlig ha hatt høyere utdannelse i stedet? Er jeg sett på som sløv fordi jeg jobber i butikk? Anonymkode: f43d7...745
Brunello Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Nei, noen må jobbe i butikk også. Det viktige er at du trives. Og at du er hyggelig mot kundene. Da er de hyggelig tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Jeg ser absolutt ikke ned på folk som jobber i butikk. Anonymkode: 50ab7...0db 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Nei, hvem mener du skulle hatt jobben i stedet for deg? Noen må da jobbe i butikk også. Min samboer jobber som butikksjef. Pga pandemien har jeg hjulpet å fylle på varer og ryddet i butikken iblant (normalt er d ikke lov å ansette nær familie, men under covidpandemien har de sett gjennom fingrene på det). Jeg er til vanlig sykepleier og syns det var herlig å bare fylle på varer uten å måtte tenke på samme måte. Lønnen til butikkansatte er heller ikke så ulik sykepleierlønna. Det viktigste er at du har en jobb du trives med. Høyere utdanning betyr ikke nødvendigvis høyere lønn, det kan jeg skrive under på! Anonymkode: 3420f...ccb 1
sicario Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jobb andre har. Heller ikke potensielle partnere/kjærester osv.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Selvfølgelig ikke! 😊 Finnes jo dømmende mennesker men jeg har ikke hørt noen se ned på butikk ansatte, men bryr seg om hva de dømmende idiotene mener? Prøver ikke imponere dem likevel 😄 Anonymkode: 24a7c...260
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Så bra du jobber og betaler skatt. Jeg ser aldri ned på folk som forsørger seg selv. Det er drøssevis med flinke folk som jobber i varehandelen og jeg er sikker på du er en av dem! Anonymkode: 7828e...4a0 1
ltfutt Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er 30 og burdte jeg egentlig ha hatt høyere utdannelse i stedet? Er jeg sett på som sløv fordi jeg jobber i butikk Jeg tenker bare hvor utrolig greit og koselig det ser ut å jobbe i en butikk.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 Nei, butikkjobb er ok, og her jeg bor (fint bystrøk) er særlig interiørbutikk og finere klesbutikker ansett som attraktiv jobb for ressursterke damer. Anonymkode: 0e534...85e
Ginny Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Ser ikke ned på folk som forsørger seg selv med ærlig arbeid 😃 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har høyere utdannelse og har aldri sett ned på noen som jobber i butikk, vasker gulv eller noe som helst. Noen må gjøre de oppgavene og. Tenker at man må ha komplekser hvis man ser ned på andre Anonymkode: ef26f...767 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 Interiørbutikk kunne nok ikke jeg ha jobbet i, hadde kjøpt alt for mye!!! Nei, jeg ser ikke ned på noen som jobber, uansett hva de jobber med. Anonymkode: 3e3a0...b1b 1
Lorieen Skrevet 14. mars 2022 #14 Skrevet 14. mars 2022 Absolutt ikke! Du jobber og betaler skatt. Kjempebra! 1
Antonetta Skrevet 14. mars 2022 #15 Skrevet 14. mars 2022 Det er alltid noen som ser ned på andre, det ser jeg ofte som helsefagarbeider også. Likevel er jeg stolt over arbeidet mitt og synes arbeidet mitt er viktig. Synes du også skal vere stolt av arbeidet du gjør👍 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #16 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har slitt med psykisk sykdom i mange år. Hadde da jobb i restaurantbransjen i flere år. Så kol Covid og jeg ble fulltidsledig, men brukte tiden til å få hjelp. Så ble det en liten periode på nav og aap, fikk god hjelp. Søkte jobber ved siden av og fikk en jobb på dagen innen noe jeg ikke var erfaren med. Har det mye bedre men dette er bare deltid så jeg søker på andre i tillegg. Men det er litt skummelt mtp at folk vil bli minimalistiske og kanskje handler mindre etter hvert. Selv om det ofte er folk hos oss. Jeg er 30 og burdte jeg egentlig ha hatt høyere utdannelse i stedet? Er jeg sett på som sløv fordi jeg jobber i butikk? Anonymkode: f43d7...745 Nei er du gal, jeg hadde vært dødsglad for å ha jobb i det hele tatt, jeg. Anonymkode: 779a0...8fc
Nysgjerrig_bris Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har slitt med psykisk sykdom i mange år. Hadde da jobb i restaurantbransjen i flere år. Så kol Covid og jeg ble fulltidsledig, men brukte tiden til å få hjelp. Så ble det en liten periode på nav og aap, fikk god hjelp. Søkte jobber ved siden av og fikk en jobb på dagen innen noe jeg ikke var erfaren med. Har det mye bedre men dette er bare deltid så jeg søker på andre i tillegg. Men det er litt skummelt mtp at folk vil bli minimalistiske og kanskje handler mindre etter hvert. Selv om det ofte er folk hos oss. Jeg er 30 og burdte jeg egentlig ha hatt høyere utdannelse i stedet? Er jeg sett på som sløv fordi jeg jobber i butikk? Anonymkode: f43d7...745 Nei, vi trenger sånne som deg for å kunne handle i interiørbutikker. Jeg ser ikke på deg som sløv, jeg hadde kanskje tenkt at dette var noe du var mer interessert i enn f.eks enn akademisk retning. Høyere utdanning er ganske overrated spør du meg, og jeg har gått 5 år på økonomistudie. Helt ærlig, bare drit i hva folk syns, ta eierskap til at du er der du er. Jeg syns det er kult og heier på deg
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #18 Skrevet 14. mars 2022 Jeg opplevde å bli sett ned på da jeg jobbet i butikk, men det var heldigvis sjeldent. Det var typ damer på 40-50 som oppførte seg som om jeg var mindre intelligent. Veldig slitsomt. De fleste var imidlertid greie. Anonymkode: 98907...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #19 Skrevet 14. mars 2022 Jeg tenker at du kan en del om interiør og at du sikkert har det fint hjemme 😊 Det ser hyggelig ut å jobbe i butikk! Anonymkode: 38bc2...b5e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #20 Skrevet 14. mars 2022 Nei. Det er ærlig arbeid å jobbe i butikk. Anonymkode: e988d...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå