AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Selv prøver jeg å få til to styrkeøkter i uken. Da går jeg gjennom hele kroppen, men har litt ekstra fokus på mage. Ellers går jeg litt bortover-turer langs vei. Anonymkode: 2edda...38c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Prøver meg på 2 økter på treningssenter og turer, men merker jeg sliter mer med vondter av å gå tur enn å trene styrke så mulig jeg legger inn en økt til i stedet for gåturer. Anonymkode: dba8f...613
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Uke 22 her. Prøver å få til tre økter i uka der jeg jogger 30 min først, og trener 30 min fullkroppstrening styrke etterpå. Går en del tur utenom. Anonymkode: 2521c...8de
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Uke 35. Går tur med hunden hver dag (sakte pga. ekstremt mye kynnere), og har 3 styrkeøkter på 30-45 minutter i uka. Fokus på rygg, rumpe, bein og litt uttøyningsøvelser. Begynte med styrketreningen da bekkenplagene for alvor meldte seg for et par måneder siden, noe som for min del fjernet plagene helt. Anonymkode: 3188c...fa7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Har trent hver dag i begge mine svangerskap. Holdt på den vanlige treningen helt som vanlig så lenge jeg kunne, altså løping 4 dager i uken, styrketrening 3 dager i uken. Måtte tilrette styrketreningen mer og mer, som i å bytte ut øvelser når magen ble i veien, kutte ut øvelser som gjorde vondt, og gå ned litt i vektene så jeg ikke hadde maks buktrykk. Løpingen ble saktere og saktere, og passet på å ikke få makspuls. Måtte bytte ut med spinningsykkel halvveis begge gangene, da ble det for ubehagelig på blæren. Trente helt til fødsel med begge to. Anonymkode: 61f66...496
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Uke 8 + 3 nå. Er så trøtt at jeg knapt har energi til å jobbe og lage mat, ellers bare sover jeg. Men jeg håper at når trøttheten gir seg, så kan jeg trene 3-4 dager i uka igjen som tidligere. Anonymkode: 0fb2a...09c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 1.trimester cirka 4 økter i uka, styrketrening + cardio alt fra 1 time - 2 timer. Passer på å få cirka 8000 skritt minst per dag. I begynnelsen av 2 trimester var jeg dårlig så ble et par uker med kanskje 1-2 økter i uka. Nå er jeg i uke 20 og håper å klare rundt 3 fullkroppsøkter i uka kombinert med gåtur eller annet, samt 1-2 dager med enten ren cardioøkt, pilates, yoga eller liknende. Jeg tar det som det kommer. Forsøker enda på minst 8000 skritt hver dag Anonymkode: bed7c...388
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 1. trimester: Absolutt null, hadde nok med å overleve kjentes det ut som. 2. trimester: Fikk presset meg gjennom 1 økt i uka kun på trass, tror egentlig ikke jeg fikk noe særlig ut av de øktene. Var egentlig dødstrøtt og sliten. 3. Fikk plutselig energien min tilbake. Trener nå så og si hver dag, slik jeg gjorde før graviditet. Men har selvfølgelig tilpasset treningsformen og øvelsene da. Avslutter hver økt med 20-min yoga. Skulle ønske jeg ikke hadde så mye dårlig samvittighet de to første trimesterne. Jeg følte meg så lat og mislykket som ikke «gadd» å trene, men jeg skjønner nå at det ikke var latskap, men at jeg var helt utslitt og dårlig. Anonymkode: e92cb...da5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har tidlig slutta å trene i mine svangerskap. Har blitt ekstremt trøtt og sliten i første trimester, og slutta da jeg hver gang ble svimmel og klarte ikke holde vektstanga under trening. Har jogget litt i andre trimester før bekkenløsningen tok meg. Etter det ble det litt sporadisk svømming, men ingentig fast. Mine største svangerskapsplager var ekstrem trøtthet og utmattelse, og bekkenløsning. Anonymkode: a2527...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Viktig å følge sin egen form, og ikke sammenligne seg med andre. Noen har mer plager enn andre. Man må følge sin egen form. For meg har trening alltid vært veldig viktig, og jeg presset meg derfor gjennom trening selv om formen til tider var elendig. Det betyr ikke at det er det rette for andre å gjøre, eller at det at jeg har trent mye skal gi andre dårlig samvittighet. Anonymkode: 61f66...496
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Trente ikke vverken før, under eller etter svangerskapet. Har alltid gått turer i varierende terreng, 3-4 ganger i uka. Gjorde det under hele svangerskapet og, men var helst flat mark siste trimester da jeg var så sliten. Anonymkode: 68cfa...d27
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Jeg er mer en "tur i skog og mark"-person, så jeg trente sikkert ikke på den måten du spør om. Jeg var ute og gikk stort sett hver dag gjennom svangerskapet, til jeg passerte termin (fødte tre dager over). Jeg slet aldri med bekkenet eller slikt, men slet med utmattelse i varierende grad. I første trimester gikk turene i sneglefart, fordi jeg både var vannvittig kvalm og veldig utmattet. Det var allikevel godt med litt frisk luft. Anonymkode: c89ad...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 Første graviditet holdt jeg meg rimelig aktiv med mye gåturer (løping utgikk ganske kjapt, men fikk opp pulsen ganske greit i motbakker likevel), og gravidyoga. Denne graviditeten satte bekkenløsning inn allerede uke 16, som gjør at jeg er mindre aktiv generelt, men har mer målrettet trening. Gjør øvelser fra fysioterapeut hver dag, og deltar også på bassengtrening en gang i uka. Gikk også på gravidyoga i andre trimester. Det er stor forskjell på form blant gravide, og jeg tror det viktigste er å lytte til kroppen og jobbe ut ifra sine egne forutsetninger. Venninna mi som er løpefrelst endte på krykker halvveis i svangerskapet på grunn av bekkenløsning - det var selvfølgelig kjipt i seg selv, men hun tok det utrolig tungt fordi hun hadde sett for seg at hun skulle være en sånn supersprek og aktiv gravid kvinne. Anonymkode: 7e93c...6da 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 Aldri trent noe særlig, men har alltid vært opptatt av å komme meg ut hver dag. Før graviditeten gikk jeg tur i 1,5-2 timer hver dag. I uke 6 fikk jeg hyperemesis og ble sengeliggende i mange uker. Det satte sitt preg på kroppen. I uke 16 klarte jeg å gå korte turer på 20 min hver dag. Gikk i sneglefart og ble både andpusten, svimmel og kvalm. Nå er jeg i uke 22 og går mellom 1-1,5 time hver dag 😊 Anonymkode: 05bad...7a3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 On 3/14/2022 at 11:53 AM, AnonymBruker said: Uke 22 her. Prøver å få til tre økter i uka der jeg jogger 30 min først, og trener 30 min fullkroppstrening styrke etterpå. Går en del tur utenom. Anonymkode: 2521c...8de Hvordan rekker du et fullkroppsprogram på 30 min? Anonymkode: 82020...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå