Gå til innhold

Feil i Elvia-app - kjøpe HAN-sensor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver å holde litt øye med strømforbruket nå som prisene på strøm er mildt sagt stive. Dette har det selvfølgelig vart en stund, men nå har det vært noen voldsomme pristopper som gjør det dyrere enn noen gang og ikke følge med. Vi prøvde derfor å skru av og på diverse i huset i helga time for time, for å se dette på Elvia-appen påfølgende dag, men måledataene var jo helt på jordet! Vi var også bortreist i forbindelse med middag på lørdag, men i følge appen viste det et typisk forbruk med middagslaging og masse varme på! Altså trodde vi rett og slett at noen hadde vært hjemme hos oss mens vi var borte. Det samme ser vi at skjedde i går. Da ble det bare varmet noen pizzastykker til middag i mikrobølgeovnen, men appen viste igjen skyhøyt forbruk.

Tok derfor kontakt med Elvia i dag, og de sier de har oppdatert noen IT-systemer i helga, og har problemer med målerdata i appen. Det som står i appen er derfor stipulert forbruk. Jeg synes de kan gi beskjed om sånt! Det er faktisk kjempe tydelig på strømforbruket om noen er hjemme eller ikke... og her var vi redd for at noen hadde koblet seg på strømmen vår.

Pga denne opplevelsen så ønsker vi kanskje å koble oss på HAN-porten og få data i sanntid, men jeg ser at det er få løsninger på markedet: Tibber Pulse og Future Home. Vi bruker verken Future Home eller Tibber, og har ikke planer om å bruke dette heller i grunn. Prisene for en sånn sensor var dyrere enn jeg så for meg. Det vil ta lang tid å klare å spare noe inn på å ha en slik sensor, da vi har lite mulighet til appstyring av strømkrevende enheter i hjemmet. Noen som vet om noen andre sensorer enn dette, og som ikke er så dyre?

Anonymkode: 5606f...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...