AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Jeg tenker mer på tips som gjør at matlagingen kanskje går litt raskere, men hvor maten likevel blir litt mer spennende enn toro gryte. Ingredienser som kanskje er lettvint, men gir mer smak. Jeg bruker f.eks pesto til en del. Kan blande i pesto i creme fraice og ha til fisk. Eller blande sammen med fløte til en saus til kjøtt. Har også blandet i pesto i rømmesaus til hvit pizza. Anonymkode: a6d3e...95a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Kommer langt med godt krydder. Spisskumin, chili, ingefær, curry paste. Sauser som sweet chili, sriracha, o.l. Noe så enkelt og raskt som wok kan varieres i det uendelige med ulike krydre og sauser. Anonymkode: c6681...c51 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Jeg bruker sweet chili en del til fisk. Det er veldig godt sammen med laks, f.eks rørt ut i creme fraiche slik du har gjort med pesto. Et annet tips er å legge laksefileter i en smurt ildfast form. Hvis de har skinn - la skinnsida være ned. Smør raust med sweet chilisaus oppå laksefiletene og stek det i ovnen. Anonymkode: cec8d...11a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Ikke undervurder en dæsj av en god fond i gryta, sausen etc. Anonymkode: 6c817...134 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Umami-krydder. Funker til det mest og øker smaken. Det er mange matvarer som gir umami, så du kan også tilføre umami selv ved å bruke riktige ingredienser. https://no.wikipedia.org/wiki/Umami https://kiwi.no/tema/kjott/disse-matvarene-smaker-mer-enn-du-kan-beskrive/ Anonymkode: 1e973...8c3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Her er tips til en overraskende god saus 🙂. Passer til svinestrimler, biffstrimler, kyllingbiter.... Stek f.eks svinestrimler Bland i 1 boks hakkede tomater og en pose Toro peppersaus. Smak til med hvitløk, salt og paprikapulver. Tilsett 2 dl matfløte. La det putre en stund. Server med ris og salat. Har servert dette til mange i snart 30 år, og alle sier oi, så god saus 😄 Anonymkode: 15e7e...68a 2
flusa Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Bruker soyasaus i det meste, gir så god smak☺ Bruker derav mindre salt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Sopp soyasaus(ingen over ingen ved siden av) og røkt paprikapulver 😍 Anonymkode: dc59e...0df 3
HerKommerMummi Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 Når jeg lager lapskaus og har dårlig tid tar jeg en halv pose potetstappe oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå