AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Hjalp det å spise mer meieriprodukter? Evt hva andre tips kan øke? Anonymkode: 6b246...bd0
Summeer Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Eh, du kan ikke påvirke om det blir tvillinger sånn. Pergotime som behandler manglende eggløsning kan påvirke det at du slipper mer enn ett egg. Ivf setter ofte inn mer enn ett egg. Men det er en grunn fra naturens side at vi mennesker i de alle fleste tilfellene får ett barn om gangen.... hilsen tvillingmor... 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Hehe. Tvillingen bare kom av seg selv. Det sies det er en mye at det er arvelig på annenhvert ledd. Men det stemmer på meg. Anonymkode: b8391...131
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Generelt tips til å være ekstra fruktbar, er bare å ære mest mulig sunn og sterk da. Men om det direkte gir tvillinger uten arvelig faktor, tror jeg ikke. Anonymkode: b8391...131
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hehe. Tvillingen bare kom av seg selv. Det sies det er en mye at det er arvelig på annenhvert ledd. Men det stemmer på meg. Anonymkode: b8391...131 hva stemte på deg? meieriprodukter ? Anonymkode: 6b246...bd0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Har eneggede da, var ikke så mye å gjøre for det. at jeg var 34 år hjalp kanskje 😂 Anonymkode: 8295f...48d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 De Fleste som får tvillinger får det jo fordi de er stimulert med eggløsningsfremkallende medisiner eller via ivf. Du har ikke større sjans å slippe fler egg om du spiser masse meieriprodukter, tror det bare handler om flax /uflaks eller genetisk når man slipper to egg i naturlige sykluser. I verste fall legger du på deg masse av alle fete meieriprodukter og det hjelper slett ikke på å få eggløsninger. Anonymkode: 3415b...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: hva stemte på deg? meieriprodukter ? Anonymkode: 6b246...bd0 Det står jo i innlegget du siterer! «Det sies det er en myte at det er arvelig på annenhvert ledd. Men det stemmer på meg». Har ingen ting med meieriprodukter å gjøre! Anonymkode: 33f87...342 1
Queen of the North Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 Det der er noe av det mest tullete og håpefulle jeg har lest. Hvis noen tror melkeprodukter har hjulpet så må det ha vært helt tilfeldig att noen inntok mye melkeprodukter rundt eggløsning. Samme med teorien med hostesaft. 2 eggende tvillinger kommer av at man har flere egg som slipper ved eggløsning. 1 eggende skyldes att det ene egget deler seg i identiske deler. 2 eggende tvillinger er forøvrig det som er mest vanlig og de er genetisk sett helt vanlige søsken som tilfeldigvis deler fødselsdag. Av den forskningen som finnes så er den TEORIEN som er mest sannsynlig genetisk arv, hormonnivå og alder. Statistisk sett får kvinner over 30 oftere tvillinger, damer med flere 2 eggende tvillinger i familien har en genetisk faktor og ikke minst hormonnivå som får kroppen til å slippe flere egg. 1
Maleficenta Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hjalp det å spise mer meieriprodukter? Evt hva andre tips kan øke? Anonymkode: 6b246...bd0 er det mulig å planlegge da?
Unn9 Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har tvillinger, 2 eggede. Jeg var over 30, dessuten har moren min også 2 eggede tvillinger.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 Eneste muligheten påvirke er vel egentlig medisiner som påvirker antall egg du slipper eller prøverør med innsetting av flere egg (tror uansett ikke det er vanlig sette inn flere om en er frisk). Flerlingsvangerskap er automatisk risikosvangerskap, så tviler på at leger frivillig hjelper til med det. Om en ikke drar til feks USA, der kan jo kvinner få satt inn sånn ekstremt mange egg virker det som til tider😅 Anonymkode: da82d...a28
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #13 Skrevet 14. mars 2022 Det sies at arveligheten for toeggede tvillinger ligger på mors side, og arveligheten for eneggede ligger på fars side. Det stemte i alle fall med eksen. Jeg var sammen med en enegget tvilling-mann. Ene broren hans (ikke tvillingen) fikk eneggede tvillinger, han også, med kona. Kona hans hadde ingen tvillinger i slekten. Anonymkode: 19c5a...e71
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #14 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hjalp det å spise mer meieriprodukter? Evt hva andre tips kan øke? Anonymkode: 6b246...bd0 Vent til du blir litt eldre. Da øker sannsynligheten Anonymkode: 30f29...af4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #15 Skrevet 14. mars 2022 Dere bør være født i en tvillingfamilie for å få sjanse til tvillinger. Jeg er en tvilling selv. Har to kusiner-tvillinger og to par nieser/nevøer-tvillinger. Dvs 4 par tvillinger i 2 generasjoner. En av tvillingene fødte tvillinger faktisk. Som en tvilling VILLE JEG ALDRI ØNSKET EN TVILLINGLIV TIL BARNA MINE! Anonymkode: 756c5...9fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #16 Skrevet 14. mars 2022 Hvor i alle dager har du det i fra at meieriprodukter skal hjelpe? Det har jeg aldri hørt før. Det er ingenting du selv kan spise for å få tvillinger. For å få toeggede så må du slippe to egg som begge blir befruktet. Det skjer som regel ved høy alder eller bare tilfeldig. For eneggede så må egget dele seg etter kort tid og det kan ikke du påvirke. Anbefaler egentlig ikke tvillinger, det er sykt mye jobb det første året. Bedre å få en om gangen. Hilsen tvillingmor. Anonymkode: 5eebb...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 Hvis du konsentrerer deg under eggløsning, så kan du slippe to egg. Anonymkode: f4e02...800 1
Teardrop Skrevet 14. mars 2022 #18 Skrevet 14. mars 2022 Tvillinger gutt/jente skjer KUN ved at du slipper flere egg samtidlig. Det er arvelig å følger jenta. Eneggede er KUN tilfeldig , da ett egg deler seg. Største sjangen for å få tvillinger er assistert befruktning da de setter inn flere egg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 Queen of the North skrev (7 timer siden): Det der er noe av det mest tullete og håpefulle jeg har lest. Hvis noen tror melkeprodukter har hjulpet så må det ha vært helt tilfeldig att noen inntok mye melkeprodukter rundt eggløsning. Samme med teorien med hostesaft. 2 eggende tvillinger kommer av at man har flere egg som slipper ved eggløsning. 1 eggende skyldes att det ene egget deler seg i identiske deler. 2 eggende tvillinger er forøvrig det som er mest vanlig og de er genetisk sett helt vanlige søsken som tilfeldigvis deler fødselsdag. Av den forskningen som finnes så er den TEORIEN som er mest sannsynlig genetisk arv, hormonnivå og alder. Statistisk sett får kvinner over 30 oftere tvillinger, damer med flere 2 eggende tvillinger i familien har en genetisk faktor og ikke minst hormonnivå som får kroppen til å slippe flere egg. I min familie, på fars side, kryr det av tvillinger. Vi kvinner i den blodslekta har det visst med å slippe flere egg. Alle er toegget. Jeg fikk også. Prøvde ikke. Min søster avsto fra å få et tredje barn, ettersom hun visste at sjansen for tvillinger eller flere er stor i vår familie. En ekstra attpåklatt kunne så fort bli veldig travelt, samt behov for større bil og hus. 😄 Menn som ønsker tvillinger kan altså gå for kvinner i slekter hvor kvinner har tendenser til å slippe flere egg. Tviler på at kvinner kan spise spesielle ting for å bli slik, utover å ta slik behandling som de som skal ha prøverør tar. Anonymkode: 201f9...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå