Million Skrevet 16. mars 2022 #41 Skrevet 16. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 11.04): Dette gjelder svigerfar (80). Han bor hjemme og er delvis pleietrengende (hjemmehjelp og familie). Nå har han fått brev fra DNB om at kontoen hans står i fare for å bli stengt, hvis han ikke legitimerer seg for banken. Problemet er at han ikke har pass eller annen gyldig ID. Han har et førerkort utstedt før 1998 og er da ikke gyldig som legitimsjon (han kjører ikke bil lenger). Det er så og si umulig å få time for pass/id-kort før uti juli/august her vi bor, og han kommer nok aldri til å få bruk for det senere heller. Han kan umulig være den eneste i denne situasjonen, så jeg lurer på om det er noen som har erfaring eller tips til hvordan dette kan løses. Banken virker ganske steil og jeg skjønner jo egentlig at de kanskje må være det. Anonymkode: bf33d...86b Min far er også eldre. Da han skulle skaffe seg gyldig id etter at bankkort med bilde ble faset ut, så bestilte han time for nasjonalt id kort på nett (dette kan noen hjelpe din svigerfar med?). Da timen kom, tok min far med seg det han hadde av utgåtte, gamle id-er og fødselsattesten sin (et gammelt, gulnet papir). Han hadde et pass som var utgått for mange år siden, et utgått bankkort med bilde, samt fødselsattesten. Dette godtok de på politistasjonen for å utstede ny, gyldig legitimasjon i form av nasjonalt id kort. Har din svigerfar slike utgåtte id-er liggende fra gammelt av? Jeg ser du skriver at det er håpløst å få time før til sommeren, men følg med på nettet hver dag. Avbestillinger forekommer. Finnes det evt en mindre besøkt politistasjon som utsteder slikt i kjørbar avstand fra dere? Man kan få time der i stedet, om man er villig til å kjøre litt til et sted med flere ledige timer. Endret 16. mars 2022 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå