Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt har blitt så tørt i det siste. Brusete og rart også. 

Jeg har veldig langt og tykt hår. Har noen en hårkur e.l. som ikke koster en formue? Og som ikke er så mye bal å bruke? Jeg er småbarnsmor, og det er vanskelig nok å få tid til å vaske håret som det er... 

Nå vasker jeg det med 4-5 dagers mellomrom. Bruker balsam. Ingen produkter (dvs, om det går 5 dager mellom hårvask bruker jeg batiste tørrshampo). 

Anonymkode: ed58e...aee

Videoannonse
Annonse
Gjest StellaNova
Skrevet

Oi, det ble et stort bilde 😄 Denne koster 59 kr på Lyko, og er en av de beste kurene jeg har prøvd, om du vil gå litt opp i pris er maria nila sin true soft verdt pengene (ca250 kr) Kanskje en olje, for eksempel ren arganolje fra the ordinary, den er under 100 lappen og kjempegod.

Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter mask 300 ml

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håret mitt har blitt så tørt i det siste. Brusete og rart også. 

Jeg har veldig langt og tykt hår. Har noen en hårkur e.l. som ikke koster en formue? Og som ikke er så mye bal å bruke? Jeg er småbarnsmor, og det er vanskelig nok å få tid til å vaske håret som det er... 

Nå vasker jeg det med 4-5 dagers mellomrom. Bruker balsam. Ingen produkter (dvs, om det går 5 dager mellom hårvask bruker jeg batiste tørrshampo). 

Du har nok krøller. Les om «curly girl method». 

Anonymkode: 94799...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har nok krøller. Les om «curly girl method». 

Nei, jeg har helt rett hår. Men pga småbarn og livet generelt har jeg det som regel alltid flettet, og får da bølger i håret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (7 minutter siden):

Oi, det ble et stort bilde 😄 Denne koster 59 kr på Lyko, og er en av de beste kurene jeg har prøvd, om du vil gå litt opp i pris er maria nila sin true soft verdt pengene (ca250 kr) Kanskje en olje, for eksempel ren arganolje fra the ordinary, den er under 100 lappen og kjempegod.

Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter mask 300 ml

Takk for tips :) Bruker man denne før eller etter balsam..?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg har helt rett hår. Men pga småbarn og livet generelt har jeg det som regel alltid flettet, og får da bølger i håret.

Samme hår som meg. Jeg visste ikke at jeg hadde krøller før en frisør påpekte det (der jeg satt i stolen med rett, men tørt hår…) 

Men - jeg får frem krøllene når jeg tørker det på riktig måte. Uansett om du ikke vil ha krøllene bør du bruke noen av de produktene (fuktighet til håret) 

Gjest StellaNova
Skrevet

Takk for tips :) Bruker man denne før eller etter balsam..?

Mellom sjampo og balsam :) Jeg håndkletørker håret og setter det opp, går rundt med denne i håret en stund før jeg skyller ut noen ganger, jo lengre den er i jo bedre 😄 

Du kan bruke olje før sjampo om du ikke har tid til å kure åså. Eller ha oljen i over natten. Jeg synes det er kjempe effektivt.

AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (3 minutter siden):

Mellom sjampo og balsam :) Jeg håndkletørker håret og setter det opp, går rundt med denne i håret en stund før jeg skyller ut noen ganger, jo lengre den er i jo bedre 😄 

Du kan bruke olje før sjampo om du ikke har tid til å kure åså. Eller ha oljen i over natten. Jeg synes det er kjempe effektivt.

Hvilken olje bruker du da? Og har du den i hodebunnen også? Eller bare typ fra-øret-og-ned?

Gjest StellaNova
Skrevet

Hvilken olje bruker du da? Og har du den i hodebunnen også? Eller bare typ fra-øret-og-ned?

Ja fra ørene og ned 😊 Denne finner du over alt nesten, vita, lyko, bli vakker osv. Ca 90 kr. 

The Ordinary 100% Organic Cold Pressed Moroccan Argan Oil 30ml

AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (12 minutter siden):

Ja fra ørene og ned 😊 Denne finner du over alt nesten, vita, lyko, bli vakker osv. Ca 90 kr. 

Takk for tips, utrolig greit med produkter som er såpass billig at man kan bruke litt av det uten å bli ruinert.. (og ikke minst prøve seg litt frem..)

Skrevet
Sh999 skrev (Akkurat nå):

EEFEA9EE-957B-4801-82F9-86AB5BA05D80.png

Denne har reddet mitt hår. Litt dyr, men absolutt verdt det ☺️

AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (16 minutter siden):

:handle: Oo, den skal jeg også prøve!:jepp: 

Jeg har brukt Briogeo sin "Don't Despair Repair Deep Conditioning Mask" en stund nå, som pleier å koste fra 250-329 på blivakker.no (ofte på salg). Og den syntes jeg er bra :) Bruker den en gang i uken bare. Men jeg tror jeg skal prøve med olje også, for håret mitt kan ofte være litt tørt. 

Anonymkode: faeac...a18

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken shampoo bruker du, ts? For meg har det også hjulpet å styre unna shampoo som har sls i seg. Nå bruker jeg Sebamed sin fra apotek, da jeg har sensitiv hodebunn. Også bruker jeg heller balsam som lukter godt, som jeg da unngår å ta i hodebunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken shampoo bruker du, ts? For meg har det også hjulpet å styre unna shampoo som har sls i seg. Nå bruker jeg Sebamed sin fra apotek, da jeg har sensitiv hodebunn. Også bruker jeg heller balsam som lukter godt, som jeg da unngår å ta i hodebunnen.

Bruker Elvital anti-breakage ettellerannet. Jeg ser ikke akkurat det på innholdslisten. 

Håret mitt er veldig var på shampo og balsam, jeg har prøvd ørten merker, og mange av dem gjør håret helt håpløst å børste :s 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring av å bruke en oljemaske i håret før jeg vasker det :) Grer inn olje til håret er fett nok til at man ikke har superlyst til å ta en snartur på butikken, men heller ikke drypper av olje. Tar håret i en dott og lar det virke i håret i 3-9 timer (sover gjerne med det i håret om jeg har mulighet til å vaske håret om morgenen). 

Arganolje er en veldig fin olje for dette, men jeg gjør det enda billigere og bruker kaldpresset(!) extra virgin olivenolje fra matbutikk 

Anonymkode: 52f17...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...