Gå til innhold

En grandiosa på deling av 2, liten middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regnes en grandiosa som deles av 2 til middag som en liten middag? Eller er det vanlig størrelse og nok til å bli mett av for de fleste?

Anonymkode: 7557c...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det er litt lite. Jeg er en liten dame på 52 kg og jeg blir passelig mett av en halv pizza. To normale mennesker blir ikke mett av det

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det vært alt for lite. Om man er en sånn som foretrekker ørten småmåltider om maten er det kanskje greit, men når man spiser tre-fire ganger om dagen vil det gjerne være for lite. 

Anonymkode: f2cab...c5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske liten (bmi på 20) og trenger en hel grandis alene, hvis jeg skal bli skikkelig mett. En halv er i hvert fall ikke nok. 

Anonymkode: 45210...c84

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne greit ha spist opp en HEL sånn Grandiosa, helt på egen hånd. 

er nesten ikke noe "mat" i det hele tatt på en sånn pizza...   

Anonymkode: 93006...354

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Spiser er grandis men helt klart en frossenpizza i samme dim alene 

Anonymkode: 2903b...5a2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg KAN spise en hel, men da blir jeg jo kjempemett. 

Kalorimessig er en halv grandiosa nok til middag for en person. Det er vel sånn 1200 kcal I en hel grandiosa. 600 kcal til hverdagsmiddag er nok. Forutsatt at man spiser normalt ellers gjennom dagen. 

Men man holder seg jo ikke så lenge mett på slik pizza. 600 kcal fra feks kylling, grønnsaker og ris/eggnudler metter bedre.

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har du endel salat til, så holder det med en halv. Blir mye sunnere også! 

Anonymkode: 60201...b9b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er nok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å dele slik at jeg spiser ca 1/4 av pizzaen med salat til, og mannen spiser resten uten salat ved siden av.

Anonymkode: 9234b...a4e

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor langt er et tau? Noen blir mett av 1 stykke, noen spiser en hel pizza alene.

Uansett, Grandiosa kvalifiserer ikke akkurat til å være en fullverdig middag.. i beste fall magefyll med kalorier. 
Så man bør spise ordentlig mat ellers i løpet av dagen, og sørge for næringsrike måltider til både lunsj og kveldsmat.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Regnes en grandiosa som deles av 2 til middag som en liten middag? Eller er det vanlig størrelse og nok til å bli mett av for de fleste?

Anonymkode: 7557c...c42

Det spørs på personene som skal spise og hvilken Grandiosa det er snakk om. Er det en vanlig «orginal» Grandiosa, kunne 2 stk av meg fint delt en, k30 år. Men ikke 2 stk av min bror.

Men 2 stk av min bror kunne nok del Grandiosa Hjemmelaga, 1,2kg med mat om jeg husker riktig 😄

Men 2 stk av meg kunne ikke delt en Grandiosa Tynn Bunn og blitt mett.

Anonymkode: 874db...d81

AnonymBruker
Skrevet

Maks en firedel Grandiosa. Ellers altfor mye karboh.

Anonymkode: c5578...a22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan fint spise en hel grandis selv, men jeg bruker å lage masse salat i tillegg og da kan det holde med en halv grandis.

Anonymkode: 97ca6...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke Grandiosa, men jeg hadde lett spist en hel alene. 

Anonymkode: 6086f...ea5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grandiosa som middag? Nei. 

Anonymkode: 54d87...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser en halv max, men jeg er en relativt småspist kvinne.

Når jeg deler frossenpizza med menn så steker vi to. 

Anonymkode: f4000...de5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite i metthet, mye i kalorier.

En halv grandis er vel rundt 550-650 kcal (kommer an på typen). Slik type ultraprosessert mat skaper som regel lite metthet per kalori. Det kan hjelpe å spise en liten salat ved siden av. 

Anonymkode: 23139...28c

Skrevet

Kalorimessig er det mer enn nok, men volummessig er det litt for lite til at jeg blir mett. Vi er to voksne, og hvis vi skal ha Grandis til middag må vi steke to. Han spiser en hel alene. Jeg spiser litt mer enn en halv. (Vanligvis 5/8 for å være nerdete nøyaktig. :fnise: )

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde blitt mett, men folk er jo forskjellige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...