AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Del Skrevet 14. mars 2022 Hvor mye er nok? Jeg har et helt skap fullt og kjenner at jeg har kommet til dagen da det må sorteres ut og fjernes noe, men hva som skal kastes blir vanskelig. Det må bare skje noe. Bort med alle de lange dukene som jeg ikke bruker. Kanskje beholde en penduk i tilfelle? Pyntehåndklær og veldig store badelaken, jeg bruker det ikke. Har planer om å bruke dem, for det ser jo pent ut på et nystelt bad, men jeg bruker det aldri. Jeg har fire forskjellige gardinvarianter, men bruker egentlig bare en av dem. Vasker dem, stryker og henger opp igjen, altså vil jeg beholde dem og en variant til og resten skal ut. Jeg vil ha plass i hyller, skuffer og skap. Vårryddingstrangen begynner å komme her. Er det slik hos deg også? Hva har du tenkt å gjøre med det? Hva er din plan? Anonymkode: 61d20...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 14. mars 2022 #2 Del Skrevet 14. mars 2022 Ihvertfall dobbelt opp av alt. Håndklær har jeg ennda flere av. Bruker alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Del Skrevet 14. mars 2022 Vi har ikke noe vi ikke bruker. Har aldri sett poenget i å ha skapet fullt av ørten sett sengetøy og håndklær. Vi har tre sett (par) sengetøy. Da har vi til overnattingsgjester, og ekstra om et sett er til vask. Aner ikke hvor mange håndklær vi har, men nok til at vi kan ha en full maskin, og likevel ha nok rene til alle. Har ikke en eneste duk. Og hvorfor i alle dager skal man ha flere sett gardiner...? Svigermor styrer med julegardiner, men det gjør ikke vi. Anonymkode: 1ec95...182 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Del Skrevet 14. mars 2022 Gardiner - Jeg har bare de som henger oppe. Ser ingen grunn til å skifte gardiner, før de er falmet eller utslitt. Sengetøy - Jeg har to sett, men tre laken fordi det var 3 for 2 når jeg kjøpte nye. Håndklær - Alt for mange! Anonymkode: 5373f...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. mars 2022 #5 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg har nok håndklær til å kunne fylle en maskin + noen til å bruke mens de andre henger ute til tørk. Har ganske mange sengesett, men bruker alle. Noen i flanell som brukes om vinteren, noen i krepp som brukes om sommeren og noen i vanlig bomull dom brukes vår og høst. Har 3 sett gardiner - sommer-, vinter- og julegardiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Del Skrevet 14. mars 2022 Her har alle tre sett med sengesett og 2 ekstra som kun brukes av gjester. Hånduker? De har vi nok av, de som begynner å bli gamle brukes på sommeren til bading og strandliv før de kastes. Gardiner bruker jeg ikke lenger, kun på hytta, der har jeg to par jeg bytter på-type sommer/vinter. Anonymkode: e46f6...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvorfor i alle dager skal man ha flere sett gardiner...? Svigermor styrer med julegardiner, men det gjør ikke vi. Anonymkode: 1ec95...182 Noen av oss er så instruert av alle de eldre damene i familien fra barndom og oppvekst, at man faktisk har diverse sett i forskjellige farger som følger årstiden, gult i påsken og rødt i desember, pastellfarger i sommerhalvåret og hvitt rundt st.hans. Det blir mye enheter av det og derfor tar jeg oppgjør med det i mitt hjem og legger familiens tillærte tingfiksering bak meg. Jeg vil leve et annet liv. Lyst og lett, med de tingene jeg trenger, resten får gå til gjenbruk og andre får dra nytte av det. Jeg er i ferd med å frigjøre meg selv fra tillærte regler og rutiner. Hvis jeg trenger et nytt sengesett om ti år, så kjøper jeg et da. Anonymkode: 61d20...271 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Del Skrevet 14. mars 2022 Gardiner - kun de som henger oppe. Sengetøy- til vår seng har vi ett sett ekstra, altså to. Veksler mellom dem. Så har vi ett sett til hver gjesteseng også, ingen ekstra. Har 6 store håndkler som holder i ca 2 uker, som er tiden mellom hver håndklevask. Holder fint til gjester også, og har ca 8 mellomstore. Anonymkode: b8802...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Del Skrevet 14. mars 2022 Vi har ingen gardiner 😬 Sengesett, en til hver seng + to til gjester. Vasker, tromler og setter det samme på igjen 🤷♀️ Om noen skulle kaste opp eller noe samtidig som vi har gjester må de klare seg med teppe eller sovepose. Har mer håndklær, kanskje fire per person. Vi har to «normal@ størrelse og et skikkelig stort per person og noen gamle i tillegg. Alle i familien har en farge hver. Vi voksne kunne klart oss med mindre, men ungene dusjer borte flere ganger i uka, og jeg liker å vaske etter bortebruk. Anonymkode: e9d8e...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har ikke noe vi ikke bruker. Har aldri sett poenget i å ha skapet fullt av ørten sett sengetøy og håndklær. Vi har tre sett (par) sengetøy. Da har vi til overnattingsgjester, og ekstra om et sett er til vask. Aner ikke hvor mange håndklær vi har, men nok til at vi kan ha en full maskin, og likevel ha nok rene til alle. Har ikke en eneste duk. Og hvorfor i alle dager skal man ha flere sett gardiner...? Svigermor styrer med julegardiner, men det gjør ikke vi. Anonymkode: 1ec95...182 Samme her Anonymkode: 63e21...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Del Skrevet 14. mars 2022 Sengesett har vi mye av, samme med håndklær. Akkurat hvor mye av hvert har ikke jeg tall på. Pyntehåndkle finnes ikke i heimen. Gardiner har vi bare det som henger oppe, duker har vi to store til spisebordet. Anonymkode: 1e649...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #12 Del Skrevet 14. mars 2022 Så rart at nesten alle bare har det de trenger og kanskje en eller to i reserve. Hvordan får butikker det til å gå rundt hvis ingen handler? Jeg er veldig lei av Kid og Princess-reklamer på tv. En skal inspireres til å kjøpe alt en ikke trenger hele tiden og noen gjør jo også dette, ellers hadde ikke butikkene eksistert. Ingen som blir fristet til å "fornye" og glemmer å kaste det gamle? Anonymkode: 61d20...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #13 Del Skrevet 14. mars 2022 Gardiner - de som henger opp Håndklær - Vi er to i husholdningen og jeg har i løpet av de siste årene byttet ut/klippet til filler gamle håndklær og erstattet med nye i super kvalitet. Har vel 10 store og 10 små Sengetøy - Også her er det kvalitet som gjelder. Svindyre, men SÅ deilig å bruke. Har fire sett til sammen og det rekker til oss og gjester Av duker eier jeg to... En hvit damask og en hvit linduk. Har også linservietter. Begynte med å kvitte oss med ting da pandemien satte inn, og herlighet så deilig det er å eie færre ting og kun ting man liker og som har god kvalitet. I vår skal kjelleren med boder renses (har et hus med 3 etasjer) Anonymkode: 5a9b0...76d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #14 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg kjenner folk som har mengder av alt, inkludert de største servisene med alle varianter av det man trenger til frokost og middag og ekstrating til spesielle årstider og de jeg har flyttet for her noen ganger, hadde fire digre sett som de brukte kun ved den ene spesielle anledningen og innimellom var det hverdagsservise som var i bruk. Alt annet var pakket bort til neste gang, en gang i året. Jeg kjenner tydeligvis mange som har ekstremt mye. Anonymkode: 61d20...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #15 Del Skrevet 14. mars 2022 Gardiner, ett sett. Skulle gjerne hatt enda flere sengesett og håndklær. Det blir jo slitt etterhvert og vi er 5 personer i huset. Anonymkode: e8dc4...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #16 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så rart at nesten alle bare har det de trenger og kanskje en eller to i reserve. Hvordan får butikker det til å gå rundt hvis ingen handler? Jeg er veldig lei av Kid og Princess-reklamer på tv. En skal inspireres til å kjøpe alt en ikke trenger hele tiden og noen gjør jo også dette, ellers hadde ikke butikkene eksistert. Ingen som blir fristet til å "fornye" og glemmer å kaste det gamle? Anonymkode: 61d20...271 Fordi jeg så meg ferdig med kjøpe vare "for å kjøpe" fir 5 år siden og ble minimalist jeg har det jeg trenger, men ikke mye ekstra. Såklart kjøper jeg ved behov, som når vi flyttet og trengte nye gardiner pga andre mål. Men jeg kjøper ikke nye sengesett bare fordi fargen på soverommet endrer seg, for eksempel. Kjøper når det er slitt, og da går det gamle ut av huset. En inn, en ut. Personlig skjønner jeg ikke hvordan man glemmer å kaste det gamle, men nå har jeg oversikt over hva jeg eier. Det hadde jeg ikke før, og da kan jeg skjønne hva du mener. Anonymkode: b8802...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #17 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg har det settet med gardiner som henger oppe. Et sett sengetøy til hver seng, pluss to ekstra. Av håndklær har jeg 5 store, 10 små (for mange), og 5 strandhåndkle/badelaken. Jeg har en del duker, men jeg skal jammen ta en runde å rydde i dem, for de er fint lite i bruk. Anonymkode: 0347e...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #18 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så rart at nesten alle bare har det de trenger og kanskje en eller to i reserve. Hvordan får butikker det til å gå rundt hvis ingen handler? Jeg er veldig lei av Kid og Princess-reklamer på tv. En skal inspireres til å kjøpe alt en ikke trenger hele tiden og noen gjør jo også dette, ellers hadde ikke butikkene eksistert. Ingen som blir fristet til å "fornye" og glemmer å kaste det gamle? Anonymkode: 61d20...271 Fordi det er de som er "flinke" og ikke har mer enn de trenger som svarer I slike tråder. Anonymkode: edb08...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #19 Del Skrevet 14. mars 2022 Ett sett sengesett til hver seng. Vaskes og tromles samme dagen. Omtrent seks håndklær. Har de gardinene som allerede henger oppe. Håper på å få råd til flere sengesett, laken og håndklær med tiden. Blir mange vasker iløpet av en uke. Gardinene ser jeg ikke poenget i å ha flere sett av, tar de jevnlig ned og vasker en for en for å holde de fritt for støv. Anonymkode: 6d541...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 14. mars 2022 #20 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg har 3 håndkler. 2 som jeg tok med fra mamma da jeg flyttet, da hun har mer enn nok fra før og 1 som jeg kjøpte nytt. Har 4 sengesett hvor 2 er tatt med fra mamma, 1 som jeg kjøpte nytt fordi det var fint (de jeg tok med fra mamma var bare for at jeg skulle ha da jeg flyttet men de er ikke min stil)+ 1 som jeg kjøpte fordi det skal være bedre for hud og hår. Ansiktsklut derimot har jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå