Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte på nyhetene idag at Vedum forventer raskere renteøkning for å unngå overoppheting av økonomien.

Norge tjener penger som fy for tiden, faktisk helt vanvittig.

Strøm, drivstoff, mat og nå renter øker.

Hvorfor skal vi leve med så høye utgifter, mange sliter økonomisk allerede og nå skal det bli enda strammere.

Hvorfor er det sånn? Hvorfor kan ikke utgiftene senkes en del så folk kan klare seg økonimisk?

Anonymkode: f0099...980

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg får fortsatt høre hvor idiot jeg er som ordnet meg fastrente i fjor.

Okei, kjære selvutnevnte økonomieksperter, historisk sett taper man som regel på å binde renten. Får se hva historien forteller om 10 år da 😎

Anonymkode: dc379...499

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uten gjeld og med penger i banken er ikke økt rente en økt kostnad for meg.

Anonymkode: 19bdf...b99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hørte på nyhetene idag at Vedum forventer raskere renteøkning for å unngå overoppheting av økonomien.

Norge tjener penger som fy for tiden, faktisk helt vanvittig.

Strøm, drivstoff, mat og nå renter øker.

Hvorfor skal vi leve med så høye utgifter, mange sliter økonomisk allerede og nå skal det bli enda strammere.

Hvorfor er det sånn? Hvorfor kan ikke utgiftene senkes en del så folk kan klare seg økonimisk?

Jeg er ikke økonom, men slik jeg ser det har regjeringen nå et valg mellom pest eller kolera.

De kan subisidiere forbruk og risikere en spiral av høy inflasjon og kjempehøye renter, eller de kan dempe kjøpekraften og håpe at det er tilstrekkelig til å unngå en krise.
Regjeringen har ikke et enkelt valg nå, og selv økonomer er uenige om hva som er det beste å gjøre i en slik urolig situasjon som vi står i nå, men regjeringen har ikke et valg, og uansett hva de velger vil det slå negativt ut for mange.

Vi kan være enige eller uenige i hva de velger, men det er bare fremtiden og resultatet som vil vise om de gjør rett, eller om de tok feil.

Anonymkode: 1ccbb...7eb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ventet 4 renteoppganger i år , og den første kommer  allerede den 24.03. 

Krigen i Ukraina vil påvirke, og endre  vår økonomiske hverdag i overskueleg framtid  m/ høyere strømpriser, bensinpriser, matvarepriser. billetter, etc.   Flyktningstrømmen til Norge, og resten av Europa vil også koste  mye, og mange nordmenn vil  etterhvert få merke renteøkningene på lommboka.

Kjøpefesten er nok over for de fleste, og det er bare å "stålsette"  for trangere økonomisk tider, og følgen av 2 år m/ pandemie, og krigshandlinger i Europa. 

Endret av Skybe
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg får fortsatt høre hvor idiot jeg er som ordnet meg fastrente i fjor.

Okei, kjære selvutnevnte økonomieksperter, historisk sett taper man som regel på å binde renten. Får se hva historien forteller om 10 år da 😎

Raskere renteøkning betyr ikke at det er lurt å binde renta på 3% akkurat 🤪 det er ikke voldsomme økninger, og hyppigere betyr ikke nødvendigvis høyere 😉😉

Anonymkode: 8a3b7...4b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Raskere renteøkning betyr ikke at det er lurt å binde renta på 3% akkurat 🤪 det er ikke voldsomme økninger, og hyppigere betyr ikke nødvendigvis høyere 😉😉

Var betydelig bedre enn 3% prosent å binde i fjor, da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var betydelig bedre enn 3% prosent å binde i fjor, da. 

Da styringsrenta var på 0% var det mange gode fastrentetilbud ja, men nå antok jeg bare at vedkommende er den samme som hele tiden skryter om å ha bundet renta på 3% fordi den personen alltid er inne og kommenterer og flagger med sin gode avgjørelse 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da styringsrenta var på 0% var det mange gode fastrentetilbud ja, men nå antok jeg bare at vedkommende er den samme som hele tiden skryter om å ha bundet renta på 3% fordi den personen alltid er inne og kommenterer og flagger med sin gode avgjørelse 🤪

Hehe, ja skjønner. På den annen side, selv om det ikke er like bra som da renta vår på bånn under pandemien, tror jeg ikke det er så halvgærnt å binde på 3% heller. Særlig hvis man liker økonomisk stabilitet.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du svarte vel på det selv:

"Hørte på nyhetene idag at Vedum forventer raskere renteøkning for å unngå overoppheting av økonomien."

Anonymkode: 4ae6e...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...