Gå til innhold

Har noen her erfaring eller kunnskaper om Amfetaminbruk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om en person har tatt amfetamin. Hvor mange timer etter inntak kan det være mulig å se på en person om h*n har inntatt dette stoffet? Er det mulig å se det på pupillene etter 15 timer, da inkl noen timers søvn?

Prøver å finne ut om personen det gjelder lyver for meg. Han sier han tok litt amfetamin på fest i går natt kl 02. Jeg ser tydelig utvidede pupiller kl 21 kvelden etter, samt mer oppmuntret adferd enn ellers. Har jeg grunn til å mistenke at han kan ha tatt noe etter han stor opp i dag?

Anonymkode: e552f...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forlat denne mannen og beskytt barna dine. 

Anonymkode: 3e0ce...2ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Forlat denne mannen og beskytt barna dine. 

Ikke har TS sagt de er i forhold.

Ikke har TS sagt de har barn sammen.

😂

Anonymkode: ddae5...32f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han tok en høy dose kan tusen vare opp imot et døgn. 

Anonymkode: 2ba17...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pleid å ha så store pupiller så lenge etterpå. Selv om det har vært store mengder. Men selve humøret, energien osv kan fint vare så lenge, men da skulle det jo være vanskelig å sove på den tiden også da. Jeg sover ikke før jeg lander. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke har TS sagt de er i forhold.

Ikke har TS sagt de har barn sammen.

😂

Anonymkode: ddae5...32f

TS har skrevet en annen tråd og hvor det står at hun har barn med denne mannen, så ingen grunn til latteremoji her 👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge jeg er gira kan jeg ikke sove. På amfetamin er jeg i "hamsterhjul" konstant til jeg kræsjer helt, og da jeg jeg utkjørt og utafor og klarer å sove. 

Anonymkode: 79888...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Purple_Pixiedust skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke pleid å ha så store pupiller så lenge etterpå. Selv om det har vært store mengder. Men selve humøret, energien osv kan fint vare så lenge, men da skulle det jo være vanskelig å sove på den tiden også da. Jeg sover ikke før jeg lander. 

Dette bekrefter såfall mistanken min. At han aldri sov etter den festen slik han sa og kanskje heller tok litt mer for å klare dagen..Han sa han hadde sovet mellom kl 05-12…

Og hadde altså store pupiller og litt annerledes adferd kl 21..

Hadde det vært mulig om han hadde sovet dette tidsrommet? Eller sovet noen timer? Ville han fortsatt vært litt ruset da han våknet? For han kan jo ikke ha tatt så mye at det viste kl 21 om han hadde klart å sovet litt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

at folk tørr å holde på med sånt🤷‍♀️

Anonymkode: 644d7...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om en person har tatt amfetamin. Hvor mange timer etter inntak kan det være mulig å se på en person om h*n har inntatt dette stoffet? Er det mulig å se det på pupillene etter 15 timer, da inkl noen timers søvn?

Prøver å finne ut om personen det gjelder lyver for meg. Han sier han tok litt amfetamin på fest i går natt kl 02. Jeg ser tydelig utvidede pupiller kl 21 kvelden etter, samt mer oppmuntret adferd enn ellers. Har jeg grunn til å mistenke at han kan ha tatt noe etter han stor opp i dag?

Jeg syns veldig synd på deg som har havnet i denne situasjonen. Og du er sikkert glad i han og håper i det lengste at han blir bra. Men det gjør han dessverre ikke på flere år. Selv med hjelp tar det minst ett til to år, + tiden før han går med på at han trenger behandling og går til legen. = minimum et halvt år

så spørsmålet ditt burde sørgelig nok vært; hvordan forlater jeg og bryter med en rusmisbruker 🥺   

Anonymkode: 60e5e...fcb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette bekrefter såfall mistanken min. At han aldri sov etter den festen slik han sa og kanskje heller tok litt mer for å klare dagen..Han sa han hadde sovet mellom kl 05-12…

Og hadde altså store pupiller og litt annerledes adferd kl 21..

Hadde det vært mulig om han hadde sovet dette tidsrommet? Eller sovet noen timer? Ville han fortsatt vært litt ruset da han våknet? For han kan jo ikke ha tatt så mye at det viste kl 21 om han hadde klart å sovet litt?!

Jeg har aldri fortsatt vært ruset og energisk etter å ha sovet etter å ha tatt amfetamin. Når jeg først får sove, så har jeg jo begynt å lande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg syns veldig synd på deg som har havnet i denne situasjonen. Og du er sikkert glad i han og håper i det lengste at han blir bra. Men det gjør han dessverre ikke på flere år. Selv med hjelp tar det minst ett til to år, + tiden før han går med på at han trenger behandling og går til legen. = minimum et halvt år

så spørsmålet ditt burde sørgelig nok vært; hvordan forlater jeg og bryter med en rusmisbruker 🥺   

Trenger ikke ta så lang tid å bli rusfri. 

Det kan man klare på noen uker, men de færreste klarer det så fort. Men mulig er det. Hvis han er blitt avhengig så trenger han sannsynligvis behandling. Hvor lenge kommer an på hvor omfattende bruket er. Det er alt fra 3-12 måneder som er vanlig med rusbehandling i institusjon. Noen går bare poliklinisk, men da har de gjerne ikke havnet fullstendig utpå. 

Men det viktigste er jo faktisk at personen er motivert. Uten motivasjon har man ikke sjans, og selv med motivasjon har den rusavhengige odsen i mot seg. Da snakker jeg om de som har utviklet diagnosen avhengighetssyndromet. Ikke alle som ruser seg har det. 

TS kan vurdere å sette et ultimatum. At enten får han hjelp og nyktrer opp eller så er det å flytte ut. Og da også gjennomføre det hvis det ikke blir motivasjon nok for mannen. Hvis det er barn i bilde må han selvsagt flytte ut med en gang fram til han er nykter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Det trenger ikke å ta lang tid. Jeg var avhengig av kokain og tok også amfetamin og flere andre rusmidler. En dag kasta jeg alt jeg hadde i do og har ikke rørt det siden. Det er 12 år siden.

Men man MÅ ta valget selv. Det skjer ikke ved krav fra andre, for da prøver man bare å finne på smartere måter å lyve om det, og det er ekstremt slitsomt. Jeg prøvde å være sammen med en som løy om dop, vi prøvde å jobbe med det, men det funket bare ikke. Det var bare slitsomt. Da jeg selv sluttet, var jeg ekstremt bestemt på at dette ikke var livet jeg ønsket meg, jeg ville endre meg totalt. Jeg kuttet totalt kontakt med alle venner som tok dop og langere jeg kjente, slettet alle telefonnumre.

Anonymkode: bf2c3...284

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...