Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange vakter er det lengste du har jobbet på rad, uten en fridag mellom? Hvilken type vakter? 

Anonymkode: 128cd...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på sykehjem. Hadde på det meste 7 vakter på rad mellom to fridager. Dette var i forbindelse med helg, og hadde både dag- og aftenvakter.  

AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (3 minutter siden):

Jeg har jobbet på sykehjem. Hadde på det meste 7 vakter på rad mellom to fridager. Dette var i forbindelse med helg, og hadde både dag- og aftenvakter.  

Hva tenker du om 15 vakter på rad, er det ekstremt mye? 

Skrevet

Er det snakk om at de står i en turnus? For det er nok ikke lov. Om man jobber som tilkallingsvikar og må ta det man får er det noe annet. Man skal min. ha fri hver 3. søndag. 

AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (1 minutt siden):

Er det snakk om at de står i en turnus? For det er nok ikke lov. Om man jobber som tilkallingsvikar og må ta det man får er det noe annet. Man skal min. ha fri hver 3. søndag. 

Har ikke så mange på rad på turnusen nei, men blir det til sammen med ekstravakter. 

Skrevet

Er nok ikke ulovlig. Om det er klokt er en annen ting. Er det du eller leder som har bestemt/ønsket dette?

Jeg tenker jo at når det er skikkelig krise er det greit. Men ellers sliter man seg jo ut ved å drive rovdrift på seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

11. Dagvakter, noen langvakter.

15 stk er ikke lov som planlagt, fordi man skal ha x antall timer sammenhengende hvile på ei uke. Med 15 vakter bryter man den vernebestemmelsen. 

Anonymkode: d1a16...96f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva tenker du om 15 vakter på rad, er det ekstremt mye? 

Tidligere jobbet jeg som regel mye av fridagene mine så var oppe i 17 vakter på rad. Men lurt er det ikke

Skrevet

13 nattevakter på rad. Var som en zombie etterpå, var krise på arbeidsplassen, gjør det aldri igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått over 20 nattevakter på rad på sykehus, det var svært mange sykemeldte og helt krise etter folk. Skal sies at jeg bor alene, har null problemer med å snu døgnet og sover svært godt etter natt. Det gikk egentlig greit selv om jeg var sliten når den perioden var over, det jeg egentlig savnet mest var at jeg ikke var sosial utenom jobb på nesten en mnd pga dette. Kommer dog ikke til å gjøre det igjen. Ironien er at dette var greit fordi ledelsen trengte å løse bemanningsproblemer, da jeg noen uker etter trengte å bytte en nattevakt med en kollega som gjorde at både jeg og han fikk 5 netter på rad, da var det plutselig uforsvarlig og ikke greit med mer enn 3 netter på rad....

Anonymkode: a88d1...91e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...