Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har verdens beste samboer, og vi har det tilsynelatende bra. Saken er den at vi krangla i dag morges, og etter det har hun vært totalt iskald. Har vært flere tilfeller der jeg har sagt unnskyld, og sagt flere ganger i løpet av dagen at jeg elsker henne. Senest for et par timer tilbake sendte jeg henne en melding og fortalte hvor høyt jeg elsker henne, men hun bare så den og svarte ikke. Før vi la oss sa jeg «elsker deg» igjen, og da fikk jeg heller ingen respons av hun. Hun svarer liksom ikke. Så spurte jeg henne litt tidligere, « kan du si at du elsker meg?» og da sa hun svakt «elsker deg, men jeg må gjøre maten ferdig. Hva vil du ha å spise» iiiiskaldt. Hun svarte meg heller ikke på melding. Normalt sett er hun ikke slik. Når vi krangler så pleier hun faktisk å bli lei seg og vi skværer opp, men nå er hun ikke villig til å møte meg på midten på en gang 

Anonymkode: a0f06...00e

Videoannonse
Annonse
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Mulig at hun bare er sliten. Gi henne bare litt rom

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som klarer å skru på happy go go like etter noe kjipt. Min kjære er også slik. Trenger tid på å bli nær og kjær igjen etter en uenighet, mens jeg er ferdig med saken så fort den er ferdig. 

Tidligere stresset jeg som deg. Nå bruker jeg hans tid til å fordøye og "bli seg selv igjen " på å være meg selv. Tar meg ikke nær av det. Vet han er slik. Trenger bare tid. 

Da jeg stresset som deg ble det gjerne forlenget i det at jeg presset, eller ny krangel, fordi jeg ble såret av hans "kulde". Å forstå at han bare trenger tid og ro, og gi det, har gjort alt lettere for oss begge. 

Ikke mas. Slapp av. Hun var glad i deg i går og er nok glad i deg i dag også. I morgen er hun trolig klar til å stå for det igjen. Om du bare gir henne tid. 

Anonymkode: ffc4b...2f5

Skrevet

Gi henne tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier må du gi henne litt space. Fokuser på deg selv, jobb, dine hobbyer osv uten å desperat prøve å gjøre henne glad. Det gjør det bare verre.

Anonymkode: 07a07...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om hun elsker deg og hvorfor sier du det tusen ganger når du ikke får respons?

La henne være i fred.

Spør heller hvorfor hun er kald mot deg, prøv å kommunisere med henne, ikke bli needy og masete for det hjelper virkelig ikke. Hvor gamle er dere? 16?

Anonymkode: 50331...b6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som "jeg elsker deg" er noe du sier til henne for å få henne til å elske deg, ikke fordi du faktisk elsker henne. Manipulativt.

Anonymkode: c7e66...30e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært mann og du TS hadde vært kvinne, så hadde KG ropt ut at det var silent treatment med én gang, og at du ikke skulle finne deg i det.

Det kan hende at noe har skjedd og at hun trenger tid til å roe seg, men hun klarer tydeligvis å få ord ut av munnen sin, så da klarer hun også å si det; "Jeg er veldig sint / lei meg akkurat nå. Jeg trenger ro, og ønsker ikke å snakke, så jeg sier noe jeg angrer på. Jeg ER fortsatt glad i deg. Jeg trenger bare fred til å roe meg til f.eks i kveld"

Anonymkode: 55060...910

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som "jeg elsker deg" er noe du sier til henne for å få henne til å elske deg, ikke fordi du faktisk elsker henne. Manipulativt.

Anonymkode: c7e66...30e

Hadde jeg ikke elsket henne, hadde jeg pakka tingene mine og dratt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er noe som plager henne. Iallefall om hun ikke pleier å være sånn. Ta en prat med henne du.

Anonymkode: b849d...6b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hadde dette vært mann og du TS hadde vært kvinne, så hadde KG ropt ut at det var silent treatment med én gang, og at du ikke skulle finne deg i det.

Det kan hende at noe har skjedd og at hun trenger tid til å roe seg, men hun klarer tydeligvis å få ord ut av munnen sin, så da klarer hun også å si det; "Jeg er veldig sint / lei meg akkurat nå. Jeg trenger ro, og ønsker ikke å snakke, så jeg sier noe jeg angrer på. Jeg ER fortsatt glad i deg. Jeg trenger bare fred til å roe meg til f.eks i kveld"

Anonymkode: 55060...910

Det er silent treatment, det å være så kald er også stonewalling, man bare setter opp en mur og ingen får komme forbi.

Ts er mest opptatt av å få frem at de elsker hverandre og alt er bra, det er konfliktsky og han overser hele problemstillinga. 

Jammen er jeg lei av to ting på kg, innlegg som beskriver folk med dårlig oppførsel, men kjapt ute med å understreke at "det er verdens beste", og folk som sier "gi det tid, trenger tydeligvis tid" som råd til noen som skal gi det til noen som ikke har bedt om det.

Voksne folk får bruke ordene sine, det er forskjell på å gjøre ting fordi man trenger det, og ikke vil straffe den andre, da sier man det.

Det som gjør noe til silent treatment er at den ene part stenger ute og overser den andre til de har vært flink tankeleser og gjort det som den stille part ønsker, i stede for å si hva man føler. 

Anonymkode: 1825f...4fb

• Liker 3
Skrevet

Kan hende dette var dråpen for henne, vanskelig for oss å si uten å vite hvorfor dere kranglet og hva du sier under kranglene. Kanskje du er en sånn som sier sårende ting og tror alt er greit etterpå, men sagt er sagt.

Det er ikke greit å bruke silent treatment, men kanskje er hun bare ferdig. Håper for din skyld at jeg tar feil, men det kan komme til et punkt der folk er så lei at de ikke gidder å krangle en gang og bare melder seg ut. 

Uansett er det IKKE et godt tegn, så selv om dere skulle få det bra igjen er dette noe dere bør ta tak i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har verdens beste samboer, og vi har det tilsynelatende bra. Saken er den at vi krangla i dag morges, og etter det har hun vært totalt iskald. Har vært flere tilfeller der jeg har sagt unnskyld, og sagt flere ganger i løpet av dagen at jeg elsker henne. Senest for et par timer tilbake sendte jeg henne en melding og fortalte hvor høyt jeg elsker henne, men hun bare så den og svarte ikke. Før vi la oss sa jeg «elsker deg» igjen, og da fikk jeg heller ingen respons av hun. Hun svarer liksom ikke. Så spurte jeg henne litt tidligere, « kan du si at du elsker meg?» og da sa hun svakt «elsker deg, men jeg må gjøre maten ferdig. Hva vil du ha å spise» iiiiskaldt. Hun svarte meg heller ikke på melding. Normalt sett er hun ikke slik. Når vi krangler så pleier hun faktisk å bli lei seg og vi skværer opp, men nå er hun ikke villig til å møte meg på midten på en gang 

Hva skjedde under krangelen da? 

Anonymkode: 6ffd0...79f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sa du noe spesielt under krangelen? For meg virker det som du har såret henne på en måte som stakk dypt. Og når du søker den bekreftelsen som du tydeligvis gjør, så gjør du alt vondt verre. 
Jeg har vært i et forhold der vi diskuterte mye, men det ordnet seg alltid. Til den ene dagen han sa noe jeg aldri klarte å tilgi. Selv om man diskutere/krangler, må man veie sine ord. Man må stå for det man sier, og ta konsekvensene ut av det, for begeret blir faktisk fullt til slutt. 

Anonymkode: e3e32...154

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sa du noe spesielt under krangelen? For meg virker det som du har såret henne på en måte som stakk dypt. Og når du søker den bekreftelsen som du tydeligvis gjør, så gjør du alt vondt verre. 
Jeg har vært i et forhold der vi diskuterte mye, men det ordnet seg alltid. Til den ene dagen han sa noe jeg aldri klarte å tilgi. Selv om man diskutere/krangler, må man veie sine ord. Man må stå for det man sier, og ta konsekvensene ut av det, for begeret blir faktisk fullt til slutt. 

Anonymkode: e3e32...154

Jepp, lurer også på hva krangelen gikk ut på og hva TS sa. Det er ikke fint å bedrive silent treatment, men noen ganger er man så såret og sjokkert at det er vanskelig å la være. Rett og slett, krangelen har skadet relasjonen så mye. Antar at samboeren til TS ikke gjør det til vanlig.

Anonymkode: a82c7...e4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer med å bli kald og avvisende på den måten når noen har såret meg dypt og det gjør vondt. Det er et instinkt, det er ikke en bevisst oppførsel. For min del  betyr at noen har såret meg så dypt at jeg trenger tid på å jobbe meg gjennom det, og mange slike for meg gjør at forholdet ryker.

Anonymkode: 5c9b4...525

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...