Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et borettslag og i april i fjor naboleiligheten lagt ut for salg. Det var et totaloppussingsobjekt så var forberedt på at her kom det til å bli mye støy fremover da leiligheten ble solgt. Det viste seg å være et ungt par som kjøpte leiligheten og de skulle gjøre det meste selv, med hjelp av foreldre. Oppussingen ble fra dag én lagt til kvelder og helger, inkludert søndager. I begynnelsen prøvde jeg å være grei, og sa ingenting på dette, selv om jeg synes det er ganske ufint å holde på med boring i betongvegger i 23 tiden og på søndager. Etter er halvt år med dette tok tålmodigheten min slutt og jeg sendte en hyggelig melding der jeg minnet om husordensreglene som går på oppussingstøy. Jeg er svært konfliktsky og sliter med sosial angst så det siste jeg vil ha er noen nabokonflikt, men jeg begynte å bli ganske lei av respektløsheten og at utallige kvelder/søndager med gjester ble helt ødelagt av alt støyet. De svarte ikke på meldingen, men det virket som de skjerpet seg litt og det ble roligere på kveldene og søndagene.

Dette varte ikke så lenge dessverre og da valgte jeg å sende en mail til styret. Fikk svar tilbake om at de «beklaget ulempen» men at de begynte å nærme seg å bli ferdig nå. De var i hvert fall ferdige med det som støyet. (Det er de ikke).

De la også til at de selv har vært plaget av oppussingstøy fra en annen leilighet, og styreleder lurte på om det kanskje var noen andre jeg har hørt.

Det vet jeg at ikke stemmer da de ikke en gang har flyttet inn og kun er i leiligheten når de pusser opp. Det er lytt, så jeg hører når de kommer og at støyen starter da og slutter når de går hjem. Det er heller ingen andre i oppgangen som pusser opp nå.. De har med andre ord løyet til styreleder. Kjenner at jeg blir helt matt.

Det var søndag i dag og de holdt på igjen. Ikke det verste bråket, men langt utover det jeg mener er innenfor på søndager. 
Kjenner jeg har lyst til å ikke gi meg, og fortsette å klage men vil jo ikke at mine nærmeste naboer skal hate meg heller.. noen innspill til hva jeg burde gjøre, eller hva du hadde gjort i samme situasjon?

Anonymkode: e7029...f36

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i et borettslag og i april i fjor naboleiligheten lagt ut for salg. Det var et totaloppussingsobjekt så var forberedt på at her kom det til å bli mye støy fremover da leiligheten ble solgt. Det viste seg å være et ungt par som kjøpte leiligheten og de skulle gjøre det meste selv, med hjelp av foreldre. Oppussingen ble fra dag én lagt til kvelder og helger, inkludert søndager. I begynnelsen prøvde jeg å være grei, og sa ingenting på dette, selv om jeg synes det er ganske ufint å holde på med boring i betongvegger i 23 tiden og på søndager. Etter er halvt år med dette tok tålmodigheten min slutt og jeg sendte en hyggelig melding der jeg minnet om husordensreglene som går på oppussingstøy. Jeg er svært konfliktsky og sliter med sosial angst så det siste jeg vil ha er noen nabokonflikt, men jeg begynte å bli ganske lei av respektløsheten og at utallige kvelder/søndager med gjester ble helt ødelagt av alt støyet. De svarte ikke på meldingen, men det virket som de skjerpet seg litt og det ble roligere på kveldene og søndagene.

Dette varte ikke så lenge dessverre og da valgte jeg å sende en mail til styret. Fikk svar tilbake om at de «beklaget ulempen» men at de begynte å nærme seg å bli ferdig nå. De var i hvert fall ferdige med det som støyet. (Det er de ikke).

De la også til at de selv har vært plaget av oppussingstøy fra en annen leilighet, og styreleder lurte på om det kanskje var noen andre jeg har hørt.

Det vet jeg at ikke stemmer da de ikke en gang har flyttet inn og kun er i leiligheten når de pusser opp. Det er lytt, så jeg hører når de kommer og at støyen starter da og slutter når de går hjem. Det er heller ingen andre i oppgangen som pusser opp nå.. De har med andre ord løyet til styreleder. Kjenner at jeg blir helt matt.

Det var søndag i dag og de holdt på igjen. Ikke det verste bråket, men langt utover det jeg mener er innenfor på søndager. 
Kjenner jeg har lyst til å ikke gi meg, og fortsette å klage men vil jo ikke at mine nærmeste naboer skal hate meg heller.. noen innspill til hva jeg burde gjøre, eller hva du hadde gjort i samme situasjon?

Anonymkode: e7029...f36

Slitsomt. Jeg hade gått ned til dem og sagt ifra !!!!! Best dem holde kjeft Hvis dem holder på utenfør reglene! Men jeg sliter ikke med social angst som du gjør… 😕 Det blir nokk vanskeligt, du kan ringe polti om det skjer på heligdager på kveldstid. Du kan også begynne å spille in så at du har bevis. Eller kanskje begynne å lage helvete med lyder og musikk når nabone flytter in? Hevn. 

Vanskeligt ass. Kanskje du kan be dem om å dekke kostnader for å bo på hotell? Så du får sove eller slappe av ?

dette er super vanskeligt. Kanskje du også bare bør holde ut…. 

Anonymkode: 1c887...9d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har de tenkt å holde på da? Har de gitt noe estimat? Om de tenker typ innen utgangen av mars, hadde jeg nok bitt tenna sammen, og holdt ut. 
Ellers får du bare fortsette gå via styreleder.

Anonymkode: 6c112...e35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan faktisk politianmeldes. Det skal være ro på søndager og helligdager!

Anonymkode: 8954d...270

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe lignende, men her var det rekkehus. Jeg og samboer jobber natt og helg, og de begynte klokka sju på morgenen på lørdager og søndager, det var boring i betongvegger. Jeg brukte ørepropper med støydempende hodetelefoner utenpå, og det gjorde ingen forskjell. Vi spurte om vi kunne ha bedre kommunikasjon rundt når de skulle gjøre det, og de sa de skulle si fra neste gang, men det skjedde aldri.

De holder fortsatt på, men nå bygger de platting ute, så det er ikke så mye lyd. Det har vart i åtte måneder nå.

Anonymkode: 08a66...b58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tar det opp igjen med styret, og ber om at de informerer innflytterne om at husordensregler er til for å holdes. Jeg har selv kjøpt og pusset opp leilighet med hjem fra familie der det måtte gjøres utenom vanlig arbeidstid, men vi bråkte ikke sent på kvelden og i helgene. Søndager kan man bruke til å sparkle, male, montere skap og den slags som ikke lager lyd. Boring i betong bør gjøres før kl 18 på hverdager. 

Anonymkode: a1eb6...c74

• Liker 9
Skrevet

Hadde klikket. Direkte ufint å ødelegge kveldene til folk. Boring bør stanses senest kl 19.00. De kan ta feriedager for dette syns jeg.

Uansett hvor mye du klager holder de på til de ferdige. Så hadde ikke orket å klage mer. 

På den lyse side, så øker de verdien på blokka ved å pusse opp. Iallfall indirekte. Det er jo noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Send ny Mail til styreleder, ingen andre her som pusser opp det er bare dem og selvfølgelig vet du det er de når du ser at de kommer og går o.l… Du kan også minne styreleder på at det er helligdagsfred på søndager og at du eventuelt kommer til å ringe politiet neste gang dette skjer på en søndag eller etter kl 19 på kvelden. 

Da tenker jeg pipen får en annen lyd :) 

Anonymkode: 47b78...e14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere får livskvaliteten ødelagt. Om det går ut over søvnen deres, så er det på linje med terror. 
Det har pågått såpass lenge. Hadde kontaktet styret igjen. Bedt dem kreve en plan fra naboene over tidpunkter de skal jobbe. Så får dere tilpasse dere litt rundt det. 

Anonymkode: ebe0f...2c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere må få en plan for støy og god varsling. 

Anonymkode: 9b634...b8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 23.40):

boring i betongvegger i 23 tiden og på søndager. Etter er halvt år

wow !! 

For noen tullinger som holder på sånn hver søndag og i 11 tiden på kvelden, og i 6 mnd !!! De er jo helt ute å kjører. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...