Gå til innhold

Det å blåse på mat som andre skal spise. Gjør du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så på siste sesong av Hele Sverige baker og der var det en som sølte melis på noen makroner.

Han forsøkte å blåse det bort.

Dommerne måtte da bedømme uten å smake.

Så idag på matprogrammet på Discovery som foregår i Toscana.

Den ene personen som var i duell tok for mye ost på retten og blåste på maten for å få bort noe av osten. 

Og begge dommerne smakte.

Man gjør vel ikke sånn?

Anonymkode: 17c15...5a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så på siste sesong av Hele Sverige baker og der var det en som sølte melis på noen makroner.

Han forsøkte å blåse det bort.

Dommerne måtte da bedømme uten å smake.

Så idag på matprogrammet på Discovery som foregår i Toscana.

Den ene personen som var i duell tok for mye ost på retten og blåste på maten for å få bort noe av osten. 

Og begge dommerne smakte.

Man gjør vel ikke sånn?

Tror det bare ligger litt i instinktet

Anonymkode: cfaeb...4cf

Skrevet

Nei. Med dagens kjennskap til mathygiene så gjør man ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Men her er det kamerafolk og andre rundt som også så dette.

Jeg mener de burde sagt ifra til dommerne.

Jeg hadde ikke smakt på mat som andre blåser på.

• Liker 2
Skrevet
Hippogriff skrev (1 minutt siden):

Nei. Med dagens kjennskap til mathygiene så gjør man ikke det. 

Ikke så mange år siden både barn og voksne satt og blåste ut lys på bursdagskaker.

Rart å tenke på nå, at man skal spytte på en kake før alle får et stykke. Jeg tror den tradisjonen har fått en knekk etter covid.

• Liker 3
Skrevet
Cuntzilla skrev (Akkurat nå):

Ikke så mange år siden både barn og voksne satt og blåste ut lys på bursdagskaker.

Rart å tenke på nå, at man skal spytte på en kake før alle får et stykke. Jeg tror den tradisjonen har fått en knekk etter covid.

Veldig enig med deg der! :)  Må likevel innrømme at det ikke var den «forblåste» kaken jeg helst forsynte meg av før covid heller ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Blåser bare på egen eller babyen min sin mat :)

Anonymkode: 03451...0e0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg hadde ikke vært redd for å spise mat andre hadde blåst på. Vi omgir oss med bakterier hele tiden, tar på penger og dørhåndtak og varer andre har tatt på (sannsynligvis uten å vaske hendene først, men etter å ha klødd seg i rumpa, pillet seg i nesa eller hostet i hånden), vi spiser frukt med skallet på uten å sterilisere det og vi klemmer og tar på andre mennesker og hva verre er. 99,9% av bakterier har vi ikke vondt av, tvert i mot hadde vi blitt langt sykere og oftere syk hvis vi aldri ble eksponert for bakterier og andres bakterieflora. Vi kan ikke bli så hysteriske av koronapandemien at vi slutter å leve normalt fornuftig. 

Anonymkode: ce7c0...788

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en problemstilling jeg aldri har tenkt over. Spiser det jeg blir servert, og stoler på at de jeg omgås ikke blåser på mat hvis de er syke. Hvis de er friske har det ikke noe å si. 

Anonymkode: 15f99...744

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det får da være grenser for hysteri.

Anonymkode: 723af...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg gjorde det gjerne før covid, men nå vet man jo bedre. 

Her har vi tatt ett og ett lys av bursdagskakene til ungene, og latt dem blåse dem ut UTEN å sprøytlakkere kakene med spytt. 

Anonymkode: 40a1b...cd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...