Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 6 år siden var jeg i et forhold med en nyseparert mann som jeg var svært forelsket i.

Vi kom i kontakt på en dating side og møttes face to face ganske raskt. Har aldri vært så forelsket før, verken før eller siden.

Vi har begge barn fra før av og han flyttet raskt inn til meg med sine barn. 
Jeg var så fokusert og innstilt på at det skulle fungere, men det var utrolig vanskelig da han var så kald og hard.

Vi var veldig oppdelt som to familier både hjemme og på ferier og han viste lite kjærlighet og kranglet mye. Det var veldig vondt.

i tillegg ble han raskt sint og skrek mye uten grunn, både til meg og barna. Så mye krangling av bagateller hvor jeg stort alltid lå paddeflat og tryglet om å bli elsket.

Han slet mye med bruddet da konen hadde vært utro og flyttet inn til mannen hun var utro med. I tillegg glemte hun barna sine og fokuserte på den nye mannen istedenfor. Så han hadde mye som påvirket han til å være stresset. 

Til slutt dro han fra meg helt ut av det blå og lot meg sitte igjen helt knust. Miste ikke bare han, men også barna hans.

Nå har vi hatt kontakt igjen i ca ett halvt år og i går var jeg hjemme hos han. Vi snakket til langt på natt og fikk sagt alt vi hadde bært på og hadde en fantastisk samtale som gjorde oss begge godt. Det endte med at jeg overnattet og vi hadde sex (vi hadde barnefri begge to).

Han viste så mye kjærlighet og lidenskap, noe jeg savnet sist. Han har lenge ønsket å få meg tilbake, men jeg har ikke ønsket det siden han knuste meg helt.

jeg tenkte først at jeg hadde kontroll, men nå begynner hodet mitt å tenke og kroppen å føle.

Det er 6 år siden vi var et par. Barna er blitt eldre og vi er blitt eldre. Følelsene han hadde for ekskonen er forhåpenligvis gått over og han er mer klar nå enn han var da.

men jeg er sykt redd..

Hva tenker dere? 

Anonymkode: a8057...66a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fool me once - shame on you.

Fool me twice - shame on me!

Jeg tror ikke folk skifter personlighet. Selv ikke etter 6 år.

Anonymkode: b48ed...27a

• Liker 13
Skrevet (endret)

Han er en umoden og egoistisk idiot som er mest opptatt av seg selv. Det forandrer seg ikke på 6 år. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Oiii. Altså. ENESTE mulighet til at det kunne vært i nærheten av å være aktuelt, var om han hadde gått mange timer i terapi siden sist.

Anonymkode: a3c17...e34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

Han fortalte i går at han oppførte seg dust fordi han ikke var klar for et nytt forhold etter konen dro fra han. Han trodde han var klar og hoppet derfor inn med begge beina, men han hadde tatt feil. Han sa videre at hodet var bare rot og at han var veldig stresset og hadde mye følelser i alle retninger. 

Han hadde vært sammen med denne damen (konen) i 20 år og aldri hatt andre seriøse forhold. Så det var vanskelig å gå inn i noe nytt hvor alt ikke var slik han var vant til .

Etter at han dro fra meg hadde han angret på alt, siden jeg var fantastisk både mot han og mot barna. Så han angret, men jeg hadde truffet en ny ett år etterpå.

Jeg forstår at han ikke var klar den gang og at det var en vanskelig periode. Men det er utrolig dumt at det gikk utover meg og ikke minst barna hans og mine. Han burde ikke ha blitt sammen med meg i det hele tatt den gang og iallfall ikke flytte inn til meg med barna, som også måtte bytte skole.

Han har ikke hatt forhold siden meg og jeg ble singel for ett halvt år siden. Men vil ikke ta enda et dårlig valg.

men…. Følelsene ligger å lusker i bakgrunnen og jeg tenker mer på han enn jeg ønsker.

Han sa alle de rette ordene og var utrolig sjarmerende og deilig. Jeg skulle bare besøke han for å snakke om alt dom skjedde, ikke for å gå inn i noe igjen. Søren..

Skrevet

Dette hadde jeg aldri tatt sjansen på.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trådstarter her.

Han fortalte i går at han oppførte seg dust fordi han ikke var klar for et nytt forhold etter konen dro fra han. Han trodde han var klar og hoppet derfor inn med begge beina, men han hadde tatt feil. Han sa videre at hodet var bare rot og at han var veldig stresset og hadde mye følelser i alle retninger. 

Han hadde vært sammen med denne damen (konen) i 20 år og aldri hatt andre seriøse forhold. Så det var vanskelig å gå inn i noe nytt hvor alt ikke var slik han var vant til .

Etter at han dro fra meg hadde han angret på alt, siden jeg var fantastisk både mot han og mot barna. Så han angret, men jeg hadde truffet en ny ett år etterpå.

Jeg forstår at han ikke var klar den gang og at det var en vanskelig periode. Men det er utrolig dumt at det gikk utover meg og ikke minst barna hans og mine. Han burde ikke ha blitt sammen med meg i det hele tatt den gang og iallfall ikke flytte inn til meg med barna, som også måtte bytte skole.

Han har ikke hatt forhold siden meg og jeg ble singel for ett halvt år siden. Men vil ikke ta enda et dårlig valg.

men…. Følelsene ligger å lusker i bakgrunnen og jeg tenker mer på han enn jeg ønsker.

Han sa alle de rette ordene og var utrolig sjarmerende og deilig. Jeg skulle bare besøke han for å snakke om alt dom skjedde, ikke for å gå inn i noe igjen. Søren..

Akkurat .. han sa alle de rette ORDENE  , å dermed var alle tidligere skjenne -prekener  glemt . Han burde nok vist med HANDLING at han har endret seg tenker jeg . En oppfarende personlighet endrer seg sjelden . Å lite troverdig at det var eks-konens feil at han oppførte seg fælt mot deg . ( noen skylder alltid på andre for egne feil ) . Rødt flagg .  Å at du vil eksponere barna dine  på nytt , for et menneske som både overkjørte deg og knuste deg .. . Tenker at han er både sjarmør og tyrann . Du VET jo hvordan det er å leve med han . Opptil deg om du vil inn i en sånn mental mølle atter en gang . 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Love bombing.

Han var vel hyggelig i starten av deres første forhold også, ellers hadde du vel ikke blitt sammen og falt så sterkt for han.
Etterhvert kommer de dårlige sider frem. 

Cycle of abuse 

Anonymkode: 30a71...900

• Liker 6
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

vi har nå vært med hverandre noen helger og blitt enige om å ikke treffe andre. Eksklusive altså!  Følelsene mine begynner å luske seg tilbake, selv om jeg prøver å holde igjen. Han er veldig sikker på oss sier han og gjør mye for at jeg skal slappe av og begynne å glemme alt det vonde i fortiden. Så jeg har begynt å bli veldig bortskjemt både på den ene og andre måten av han. Vi har det med andre ord helt fantastisk sammen, både i seng og utenfor sengen. 

vi skulle ikke involvere barna. Men han har godtatt at barna hans kommer innom når jeg har vært der. Først den yngste, som spurte om hun kunne fortelle resten av familien at jeg var hos pappaen hennes. Mine eks svigers og søsknene hennes trodde ikke på henne og vi måtte sende bildebevis for at de skulle tro på det. Det var ganske rart og litt ubehagelig, samtidig som det var litt herlig. Har nå møtt alle barna hans og vi prater sammen som om vi aldri var vekke fra hverandre. Jeg er den eneste kvinnen som kom inn i livet deres etter moren gikk fra faren. Han har datet og «hatt seg», men ikke noe seriøst. Mine barn vet ikke om at jeg treffer han og det ønsker jeg ikke at de skal vite før jeg velger å satse på det og føler meg trygg.

Jeg er fremdeles usikker på om dette er det rette av meg. Klarer ikke å glemme alle de vonde opplevelsene og vanskelige hverdagene vi hadde. Men ettersom vi snakker mer og mer om de positive minnene våre, så begynner jeg å bli mindre skeptisk og redd.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så jeg har begynt å bli veldig bortskjemt både på den ene og andre måten av han.

Love bobming har startet igjen. Snart skriver du igjen her om hans dårlige behandling av deg, det er mitt bud. Men håper jeg tar feil 

Anonymkode: 30a71...900

• Liker 1
Skrevet

Denne gangen kan dere vel unngå å flytte til hverandre. Heller bare være kjærester. Da er det lettere å dra hvis det skulle skjære seg helt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle ikke involvere barna, men....

Snakket om de GODE MINNENE....

Les deg opp på hoovering og love bombing. Glem de gode minnene en stund og skriv en liste over alle de vonde og stygge tingene som skjedde. Alle disse tingene gjør ikke normale snille folk fordi de er stresset. Og folk forandrer ikke seg magisk etter noen år uten terapi. Når han har lurt deg tilbake igjen, og hverdagen starter, så er helvete løs igjen. Da hjelper det ikke at han er fantastisk i senga!

Anonymkode: b48ed...27a

AnonymBruker
Skrevet

Så han har innvolvert barna sine, selv om dere ikke skulle la noen vite det.
Hans familie er også informert.
Hva med dine venner, din familie og dine barn?
Hvorfor er ikke de informert?
Hva er grunnen til at du skjuler det for din side?
Og hva om de får vite det gjennom hans side?

Og denne gangen, ikke flytt sammen.
Han vil forsøke å snike seg inn, men dere må bo hver for dere slik at det ikke blir det samme som sist.

Vil anbefale deg å ta deg en tenkepause. En helg med bare venner og familie der du har null kontakt med han.
Der du snakker med de som var der for deg sist, de som er glade i deg og bryr seg om deg og ønsker deg kun alt godt.
Om han ikke klarer å gi deg en helg uten å ta kontakt, en helg bare for deg selv, så respekterer han deg ikke, uansett hvor mye han vil påstå at han ikke klarer å la være å kontakte deg fordi han er så glad i deg, han respekterer ikke deg og dine behov, slik han ikke respekterte deg sist dere var sammen.

Anonymkode: de05a...263

AnonymBruker
Skrevet
On 3/13/2022 at 11:33 PM, AnonymBruker said:

For 6 år siden var jeg i et forhold med en nyseparert mann som jeg var svært forelsket i.

Vi kom i kontakt på en dating side og møttes face to face ganske raskt. Har aldri vært så forelsket før, verken før eller siden.

Jeg var så fokusert og innstilt på at det skulle fungere, men det var utrolig vanskelig da han var så kald og hard.

Vi var veldig oppdelt som to familier både hjemme og på ferier og han viste lite kjærlighet og kranglet mye. Det var veldig vondt.

i tillegg ble han raskt sint og skrek mye uten grunn, både til meg og barna. Så mye krangling av bagateller hvor jeg stort alltid lå paddeflat og tryglet om å bli elsket.

Han slet mye med bruddet da konen hadde vært utro og flyttet inn til mannen hun var utro med. I tillegg glemte hun barna sine og fokuserte på den nye mannen istedenfor. Så han hadde mye som påvirket han til å være stresset. 

Til slutt dro han fra meg helt ut av det blå og lot meg sitte igjen helt knust. Miste ikke bare han, men også barna hans.

Nå har vi hatt kontakt igjen i ca ett halvt år og i går var jeg hjemme hos han. Vi snakket til langt på natt og fikk sagt alt vi hadde bært på og hadde en fantastisk samtale som gjorde oss begge godt. Det endte med at jeg overnattet og vi hadde sex (vi hadde barnefri begge to).

Han viste så mye kjærlighet og lidenskap, noe jeg savnet sist. Han har lenge ønsket å få meg tilbake, men jeg har ikke ønsket det siden han knuste meg helt.

jeg tenkte først at jeg hadde kontroll, men nå begynner hodet mitt å tenke og kroppen å føle.

Det er 6 år siden vi var et par. Barna er blitt eldre og vi er blitt eldre. Følelsene han hadde for ekskonen er forhåpenligvis gått over og han er mer klar nå enn han var da.

men jeg er sykt redd..

Hva tenker dere? 

Du sier det selv, nyseparert mann. Han var ikke klar for et nytt forhold. Kanskje han er det nå. Det er veldig mye som foregår inni hodet på menn når de er nyseparert, spesielt når de blir forlatt på den måten der. 

Hilsen gammelseparert mann (1 måned til signering av skilsmissepapirer).

Anonymkode: 6a234...980

Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 23.33):

men jeg er sykt redd..

Hva tenker dere? 

Hadde aldri tatt han tilbake!!

Han holder på med deg fordi han ikke fikk bedre de 6årene etter at han dro fra deg. Men det betyr IKKE at han kommer til å behandle deg bedre nå.

Nå kommer du til å få både den bitre siden hans etter alt med exkona OG de incel-bitre sidene hans fordi han har skjønt at han ikke kan få bedre enn deg.

Seriøst, du er direkte DUM dersom du går tilbake til denne dusjen og dritten av en mann. Ingen forandrer seg på 6år med mindre han har fått heftig psykologisk hjelp og har stor selvinnsikt og forbedringsvilje. Sjansen for det er nesten lik null, da han i tillegg til å ha vist deg mange av sine dårlige siden tidligere også er mann. De er i utgangspunktet mer selvsentrert og egoistiske enn kvinner og 6år er ingenting. Spesielt om han har vært alene og ikke gått i terapi all denne tiden. Noe han garantert ikke har.

Hvis du flytter sammen med denne mannen går det vel max 2 uker før dere er tilbake der dere var sist. Og det er max! Mest sannsynlig ser du det med én gang det er for sent å snu, så de dårlige sidene får du se når han pakker opp flytteeskene tenker jeg. Men han vil unnskylde seg å si noe sånt som at han er bare stressa fordi han holder på å flytte og det er mye å forholde seg til. Så fortsetter han å være en dritt og unnskyldningen blir at han trodde det skulle bli bedre. Eller noe sånt. Det er alltid en unnskyldning.

Det kan også være at han faktisk er mer moden for forhold nå, men jeg hadde ventet lenge med å flytte sammen. Det haster vel ikke uansett. Se an hvordan det går, ikke gjør forhastet beslutninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du sier det selv, nyseparert mann. Han var ikke klar for et nytt forhold. Kanskje han er det nå. Det er veldig mye som foregår inni hodet på menn når de er nyseparert, spesielt når de blir forlatt på den måten der. 

Hilsen gammelseparert mann (1 måned til signering av skilsmissepapirer).

Anonymkode: 6a234...980

Selvfølgelig, det skjønner alle andre som har svart i denne tråden også. 

Det vi også skjønner, er at denne mannen er mest opptatt av seg selv og sitt, og ikke av hvordan hans atferd påvirker andre rundt ham. Hvordan tror du dette var for ts og hennes omgivelser, ikke minst hennes barn, i forrige runde? 

Og hvem sitt ansvar er det å ikke gå inn i et forhold man ikke er klar for? Hvem andre enn han selv er det som skal ta ansvar for det?

Og akkurat disse to punktene - å være egoistisk og å ikke ta ansvar for seg selv - det handler om grunnleggende personlighetstrekk og jeg er dypt skeptisk til at det plutselig forandrer seg på seks år hos en allerede da voksen mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...