Gå til innhold

Er dette en fraværende/dårlig mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en mamma som ikke er særlig flink til å lage middag fra bunnen av. Mammaen og pappaen er skilt. Det er særlig en enkeltsituasjon som jeg har litt kjennskap til. I denne situasjonen hadde hun kjøpt inn én boks fra KNORR, og dette var middagen til sønnen denne dagen. Sønnen var hjemme alene for å spise dette. Selv dro hun i et bryllup hvor hun fikk servert meget attraktiv mat og alkohol ved siden av. 

Selv mener jeg at hun er en dårlig mor som ikke gidder å kjøpe inn og tilberede skikkelig mat til sønnen sin. KNORR sine produkter inneholder meget lite næring, noe som igjen medfører at kroppen ikke får tilstrekkelig med næring. 

Hva bør gjøres videre? Bør jeg sende melding til BV? 

Anonymkode: 8eeb2...277

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva om han ønsket seg slik mat da?

Anonymkode: e67dc...149

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du bør feie for egen dør

Anonymkode: 45d37...cf7

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet får jo mat? 

Anonymkode: 7257c...4df

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner en mamma som ikke er særlig flink til å lage middag fra bunnen av. Mammaen og pappaen er skilt. Det er særlig en enkeltsituasjon som jeg har litt kjennskap til. I denne situasjonen hadde hun kjøpt inn én boks fra KNORR, og dette var middagen til sønnen denne dagen. Sønnen var hjemme alene for å spise dette. Selv dro hun i et bryllup hvor hun fikk servert meget attraktiv mat og alkohol ved siden av. 

Selv mener jeg at hun er en dårlig mor som ikke gidder å kjøpe inn og tilberede skikkelig mat til sønnen sin. KNORR sine produkter inneholder meget lite næring, noe som igjen medfører at kroppen ikke får tilstrekkelig med næring. 

Jeg håper virkelig du tuller nå? Du tror ikke BV har viktigere ting å bruke tid på enn folk son er dårlige til å lage mat? I såfall så står de vel snart på døren min også for jeg serverte mr lee nudler til middag i dag.. skjerp deg.

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Maten er vel ikke noe reagere på, det er vel ikke verre en de som kjøper en grandis ungen kan steke. Regner med ungen er stor nok til at det kan være alene hjemme. 

Anonymkode: 9e169...a95

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Underernæring er ikke et problem i Norge, dine holdninger til mat er derimot syke.

Anonymkode: d5ebb...684

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Trolleri trolleraaaa. Nice try. 

Anonymkode: 09723...344

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan nesten ikke melde til barnevernet fordi mor gir dårlig middag en dag😅

Da tror jeg barnevernet ville fått litt vel mye å gjøre. Hun er ikke nødvendigvis en dårlig mor fordi hun ikke kan lage mat. Dersom du mener gutten ikke får det han skal ha ernæringsmessig tar du dette opp med mor på en fin måte. Kanskje kan du hjelpe henne, og lære henne og lage noen næringsrike enkle retter? 

Anonymkode: 2e2ad...2d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
gretchenlowell skrev (4 minutter siden):

Jeg håper virkelig du tuller nå? Du tror ikke BV har viktigere ting å bruke tid på enn folk son er dårlige til å lage mat? I såfall så står de vel snart på døren min også for jeg serverte mr lee nudler til middag i dag.. skjerp deg.

Ja, det er bare trolling :) 

Anonymkode: b2cea...919

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bør ikke gjøre noe!!!! Herregud la folk være ifred! 

å vare perfekt fungerer ikke , sen er det ikke farligt å spise knorr eller ferdigmat. En dør ikke av det. Jeg spiste selv ferdigmat når jeg va barn iblant! Og har skilte foreldrer. Dette er ikke farligt!

Anonymkode: 26dab...de8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Feilernæring, og underernæring gjerne med overvekt er et preoblem selv i norge. Det er hovedsaklig helsestasjonen, fastlegen og eventuelt sykehus som er de instansene som følger det opp. Det er i ekstreme tilfeller barnevernet kobles på når det kommer til barns kosthold. Barnevernet og familien vil uansett behøve tett oppføging fra lege/ syehus/ helsesykepleiere, og de har meldeplikt. Jeg jobber i barnevernet. Du skriver ikke hvor gammelt barnet er. Du skriver at det var en engangshendelse som du kjenner til hvor barnet fikk Knorr mat.  Vi som jobber i barnevernet er som folk flest, vi har travle dager, tidsklemma og tro det eller ei, det er ikke all mat vi lager fra bunnen vi heller. Ferdigmat og raskeløsninger må til innimellom for å rekke å spise før lavt blodsukker ødelegger hele ettermiddagen i huset.  Selv om vi jobber i barnevernet kan noen av oss ha kresne barn som helst vil ha nuggets, pommes frittes, og ketchup hver dag (jeg sier ikke at barna får det, la meg understreke det).  Det du beskriver er ikke en barnevernssak, la den moren og barnet få fred 🙂

Anonymkode: ea8b6...1cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utdanning innen barnevernspedagogikk og jeg kjenner familien godt. Så da kommer jeg nok til å melde inn saken! 

AnonymBruker
Skrevet

Om dette er ALT du har å ta henne på, denne ene middagen, så er det litt tynt, TS! 😅

Anonymkode: 2c3f0...b74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok troll, men likevel et i-landsproblem og fullstendig smakløst å ta opp i dagens situasjon 

Anonymkode: 64ef4...589

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har utdanning innen barnevernspedagogikk og jeg kjenner familien godt. Så da kommer jeg nok til å melde inn saken! 

Og det glemte du i HI?? Hvorfor spør du her om du allerede har bestemt deg?  

Anonymkode: 02998...a2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Også KNORR! 😱 ring barnevernet med en eneste gang, dette er en høyprioritetssak!

Anonymkode: 582a2...951

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også KNORR! 😱 ring barnevernet med en eneste gang, dette er en høyprioritetssak!

Anonymkode: 582a2...951

Ja, herregud. Hadde det enda vært Toro.

Anonymkode: b2cea...919

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skjerp deg. Dette har du ingenting med å gjøre. Fei for din egen dør, og pass på dine egne saker. Slutt å bry bv med sånne tåpelige ting.

Anonymkode: 76e94...fe3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

"måtte bare sjekke om kg var enig" 

Anonymkode: 7257c...4df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...