AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Del Skrevet 13. mars 2022 Vi har hatt problemer med å bli gravide i noen år, er under behandling og har hatt noen mislykkede ivf-forsøk. Dette sliter mye på oss begge. Vi er begge i full jobb. Han elsker jobben sin, og når han er på reiser klarer han å legge av seg mye av de vonde tankene rundt barnløsheten og de mislykkede forsøkene. Jeg på min side føler jeg tenker mer på det all den tiden han ikke er her. Det blir mange lange kvelder alene, og mye av kontakten med leger, svar på prøver osv.faller også på meg og jeg må håndtere det alene når han er på jobbreiser. Jeg ble litt irritert på han nylig, for vi snakket om at prøvingen videre ville blitt enklere om han fikk en jobb der han var mer hjemme. Både mtp selve behandlingen og at vi står sammen om alt, både opp- og nedturer. Han har hatt flere muligheter til å få jobb uten så mye reising i samme firma men ønsker ikke dette. Det er han helt bestemt på. Føler det er litt egoistisk. Er jeg urimelig som tenker at han burde vurdere en annen jobb? Hva tenker dere? Anonymkode: d4f06...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg ville ikke bedd min mann om å bytte jobb pga. prøvingen. Det blir helt feil synes jeg. Det er mange andre måter han kan være mer støttende på enn å måtte finne seg ny jobb. Skjønner godt at situasjonen tynger dere. Kanskje det et mulighet for at han kan reise litt mindre en periode? Eller at han kan ta seg av noe av det praktiske, feks legekontakt. Anonymkode: 594cb...5a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 13. mars 2022 #3 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke bedd min mann om å bytte jobb pga. prøvingen. Det blir helt feil synes jeg. Det er mange andre måter han kan være mer støttende på enn å måtte finne seg ny jobb. Skjønner godt at situasjonen tynger dere. Kanskje det et mulighet for at han kan reise litt mindre en periode? Eller at han kan ta seg av noe av det praktiske, feks legekontakt. Anonymkode: 594cb...5a3 Hvordan skal han kunne være tilstedeværende pappa med det antallet reisedøgn? Han er jo ikke annet enn sæddonor. TS: beklager virkelig å si dette - men han er ikke klar til å bli forelder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Del Skrevet 13. mars 2022 Min mann fant ut selv at det ikke fungerte med reisejobb og små barn. Men han byttet etter at barnet var født da, og takket være korona ble det ikke noe reising etter at barnet var født. Vi tenkte ikke på at det skulle være et problem med reisingen før barnet var der. Mulig det går opp for din mann da også. Ellers tenker jeg av ivf nesten må være lettere enn ved naturlig unnfangelse med så mange reisedøgn? Vil ikke sæden lagres der evt? Anonymkode: ffbb0...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Del Skrevet 13. mars 2022 Ja, det synes jeg er urimelig. Dere er bare prøvere. Man bytter ikke bort en jobb man elsker tilfelle man skal få barn en dag. Det får vente til det evt blir realitet. Men da vil det jo være spesielt å være borte 200 dager i året vil jeg si. Håper heller dere har snakket om den delen, og om han egentlig ønsker seg en familie eller ikke. Altså, om han DA er villig til å bytte jobb… Anonymkode: b23a3...fff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det blir mange lange kvelder alene, og mye av kontakten med leger, svar på prøver osv.faller også på meg og jeg må håndtere det alene når han er på jobbreiser. Anonymkode: d4f06...008 Du synes dette er ille å håndtere alene. Hva med hvis det faktisk kommer et barn? Da må du håndtere det livet alene med barnet. Anonymkode: fd0d5...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Del Skrevet 13. mars 2022 Fløff skrev (9 minutter siden): Hvordan skal han kunne være tilstedeværende pappa med det antallet reisedøgn? Han er jo ikke annet enn sæddonor. TS: beklager virkelig å si dette - men han er ikke klar til å bli forelder. For meg blir det noe annet når det er et faktisk barn. Da vil nok de fleste se at mange reisedøgn blir vanskelig. Er også de som får det til å fungere med mange reisedøgn. Er ikke noe rett eller galt her. Men å skulle bytte jobb fordi man prøver, det blir litt ekstremt synes jeg. Man vet jo strengt talt ikke om man får til i det hele tatt, eller hvor lang tid det blir å ta. Anonymkode: 594cb...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars 2022 #8 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg blir det noe annet når det er et faktisk barn. Da vil nok de fleste se at mange reisedøgn blir vanskelig. Er også de som får det til å fungere med mange reisedøgn. Er ikke noe rett eller galt her. Men å skulle bytte jobb fordi man prøver, det blir litt ekstremt synes jeg. Man vet jo strengt talt ikke om man får til i det hele tatt, eller hvor lang tid det blir å ta. Anonymkode: 594cb...5a3 Det er jeg helt enig i, men han sier seg uvillig til å vurdere det (det fremstår iallefall slik for meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Del Skrevet 14. mars 2022 Fløff skrev (21 minutter siden): Det er jeg helt enig i, men han sier seg uvillig til å vurdere det (det fremstår iallefall slik for meg). Da får du jo ta en vurdering på om du kan leve med at han har den jobben om dere får barn. Hvis ikke bør dere jo droppe barn 🤷🏻♀️ Anonymkode: ffbb0...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars 2022 #10 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da får du jo ta en vurdering på om du kan leve med at han har den jobben om dere får barn. Hvis ikke bør dere jo droppe barn 🤷🏻♀️ Anonymkode: ffbb0...711 Jeg er ikke TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Del Skrevet 14. mars 2022 Fløff skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke TS Ah, min feil. Men samme beskjed til ts da 😊 Anonymkode: ffbb0...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå