Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snakke på mitt andre foreldremøte imorgen,kjenner jeg er nervøs. Jeg prøver å tenke at det ikke er farlig, og at jeg snakker jo med disse foreldrene hver eneste dag. Er bare noe med den greia at alle foreldrene er samlet å ser på meg.

Flere barnehagelærere som er ellers utadvendte som likevel er nervøs før møter?

Anonymkode: aec36...4b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Også noe med den greia at jeg ikke har fast ansettelse enda, kjenner derfor ekstra på presset. Ikke i hverdagen, men på møtet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å snakke foran en forsamling synes jeg var skummelt da jeg gikk på ungdomsskolen… Noen modner vel litt senere

Anonymkode: a1613...3f8

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som sitter der gir faen og vil hjem fortest mulig. Så ikke stress 🤣😅

Anonymkode: 53815...6a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å snakke foran en forsamling synes jeg var skummelt da jeg gikk på ungdomsskolen… Noen modner vel litt senere

Anonymkode: a1613...3f8

Så typisk KG. Bare spar deg. Tenker du er en som tar altfor mye plass.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Naturlig å være nervøs og særlig når man kjenner på et forventingspress. Jeg synes du kan fortsette å være nervøs, men eie nervøsiteten. Prøv å kjenne litt lykke og velbehag i usikkerheten. Vi mennesker lever for berg-og-dalbanen. Spenn deg fast- se hvordan det går. Det er skummelt, men du er trygg!

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Naturlig å være nervøs og særlig når man kjenner på et forventingspress. Jeg synes du kan fortsette å være nervøs, men eie nervøsiteten. Prøv å kjenne litt lykke og velbehag i usikkerheten. Vi mennesker lever for berg-og-dalbanen. Spenn deg fast og se hvordan det går. Det er skummelt, men du er trygg!

Å for et flott svar. Jeg tar skjeembilde,og tar det med meg. Tusen takk 💙

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint! Vi foreldre tenker ikke over at du ikke har fast ansettelse etc. Vis oss bilder av ungene våre, server litt frukt og twist, og avslutt møtet til rett tid, så er vi fornøyde. Det jeg synes hjelper meg når jeg skal lede møter eller holde presentasjoner, er å forberede meg godt. Da pleier det å gå helt fint! 

Anonymkode: 54584...4c2

Skrevet

Dette kommer til å gå helt fint. Eneste foreldrene vil er at barnet skal ha det bra. Hvem læreren er spiller ingen rolle, så lenge personen gjør jobben på en fabelaktig måte :) 
Absolutt alle på denne jordkloden har noe de er nervøse for. Bare vær deg selv! Ikke tenk så mye. :) 

Jeg jobber som pilot. Husker godt min aller første flytur med passasjerer, hadde helt sommerfugler i magen (på en god måte). Jeg tror at nervøsiteten på mange måter viser at man tar jobben seriøst og virkelig bryr seg. Bedre å ha en som er litt smånervøs enn en som gir total blanke. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det går helt fint! Vi foreldre tenker ikke over at du ikke har fast ansettelse etc. Vis oss bilder av ungene våre, server litt frukt og twist, og avslutt møtet til rett tid, så er vi fornøyde. Det jeg synes hjelper meg når jeg skal lede møter eller holde presentasjoner, er å forberede meg godt. Da pleier det å gå helt fint! 

Tusen takk, men jeg tenkte mer press mtp ledelsen når jeg skrev det om fast ansettelse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk, men jeg tenkte mer press mtp ledelsen når jeg skrev det om fast ansettelse.

Prøv å legge bort det, nå skal du fokusere på å lede dette møtet på en god måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men er lærer. Gruer meg alltid til foreldremøter😅. Men pleier å forberede meg godt, og ha litt ekstra på sakslisten enn jeg må. Ting som jeg kan hoppe over hvis det blir dårlig tid, eller som jeg kan snakke om hvis det blir noe tid til overs. Det hjelper mye. 

Jeg tror de fleste gruer seg litt, man skal jo stå foran en gjeng og presentere noe. 

Anonymkode: 84be5...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...