Gå til innhold

Nå som matprisene øker, hva gjør DU?

Anbefalte innlegg

Gjest Lunaris
Skrevet

Som overskriften: hva er DINE gode tips på å holde matbudsjettet på samme nivå nå til tross for den høye økningen i matprisene?

La oss lage en tråd med gode tips og hvor vi diskuterer mat-tilbud! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ca en times kjøring fra Sverige, så jeg reiser innom der ca 4 ganger i året og storhandler. Ellers har jeg begynt å spise mer vegetar, og lager ofte plantebaserte erstatninger for kjøtt. Butikkene her har ofte veldig velfylte og gode 40% disker på mandager, så jeg reiser alltid innom Meny og Jacobs her og ser gjennom. Jeg kjøper holdbare ting som hermetikk og melk i bulk når det er på tilbud, og er blitt mye mer obs på å se/lukte/smake før jeg kaster noe. 

Anonymkode: 97995...717

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal en tur til Sverige neste helg, men vet ikke hvordan matprisene der er nå, eller om man sparer så mye 😅

Tilbudsaviser er nok mitt beste tips akkurat nå. Følg med på gode tilbud! 

Anonymkode: 8d4b8...bd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen planer om å holde matbudsjettet på samme nivå. Jeg har ikke noe mål om å bruke minst mulig på mat - jeg prioriterer å bruke penger på mat fra lokale småskalaprodusenter.

Anonymkode: 17b62...d53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: e793f...6fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å bytte ut kjøtt med bønner, linser og erter. Og så må en del "unødvendig" ting reduseres. Hvetemel spiser jeg ikke, så den slipper jeg unna.  

Anonymkode: 7f82d...0f4

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lunaris skrev (12 minutter siden):

Som overskriften: hva er DINE gode tips på å holde matbudsjettet på samme nivå nå til tross for den høye økningen i matprisene?

Jeg følger Silje sandmæl på Instagram å snapper opp triks fra henne på egentlig alt når det gjelder økonomi. Har også mat-tilbud appen på mobilen. Ukeshandler, flink til å bruke rester osv. Men dette er sånn jeg har gjort hele tiden. 

Endret av Antonetta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal en tur til Sverige neste helg, men vet ikke hvordan matprisene der er nå, eller om man sparer så mye 😅

Tilbudsaviser er nok mitt beste tips akkurat nå. Følg med på gode tilbud! 

Sparer ikke mye nå som diesel/bensinprisene er som de er. 

Anonymkode: 93aaf...2e2

• Liker 1
Skrevet

- Sjekker alltid datovarehylla.

- Planlegger ukeshandel, tanken er å bli flinkere til å kjøpe det vi trenger og ikke så mye annet dill.

- Har dyrket litt småtterier i hagen tidligere år, i år tror jeg vi skal sette poteter og så gulrøtter og litt annet. 

- Opparbeide oss en liste med greie hverdagsmiddager som er basert på rimelige ingredienser. Som f.eks hodekål:rodmer: godt, sunt og billig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør ikke noe jeg ikke har gjort før, å følge med på tilbud og slikt er en liten hobby jeg har. Bor man i by og sentralt så har man som regel de fleste butikkene innenfor rekkevidde så jeg kjøper det som er på tilbud. Nå høres jeg skikkelig kjip ut altså men er ikke det, er bare glad i tilbud. 😄 Kjøper en del lokal mat hos slakteren og på torget og altså men hvis jeg kan få brokkoli til 10 enn 25  så gjør jeg det. :P 

Denne uken er det tilbud hos Meny så da kjøper jeg nok en del der. 

Lager som regel middag etter hva som er på tilbud, denne uken er det billig laks og avocado på Rema så da har vi nok det til en middag og to. ¨Kylling er på tilbud, da blir det nok kyllinggryte og indisk til middag osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Kronemarked på Meny og Spar neste uke 😊

Anonymkode: 7ddca...31f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slutte å spise og overleve på fettreservene jeg har bygget opp! 

Endret av litago2
  • Liker 3
Gjest Lunaris
Skrevet

Mattilbudappen bruker jeg også, sparer mye på den. 

AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (15 minutter siden):

Synes mat har blitt billigere på kiwi, er kun kjøtt som Koster flesk. En får vel spise litt mindre kjøtt og mindre mat. Og kjøpe det som er billigt. Evt kjøpe sån helofresh matpose eller spise i kantina på jobb. 

Anonymkode: 84a53...fdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke meg som betaler bensin. Moren min inviterte meg med, hun sa jeg ikke trengte å betale noe for selve bilturen :)

Skrevet

Hamstrer det som vi bruker mye av når det er tilbud.

• Liker 1
Skrevet
litago2 skrev (9 minutter siden):

Slutte å spise og overleve på fettreservene jeg har bygget opp! 

:ler:Det burde jeg og gjøre men guttungen har ikke samme evne til å spare opp 😄 Så da blir det til at jeg må lage mat som jeg og da trykker i meg. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av oss har el-bil..........

Anonymkode: 46917...062

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen av oss har el-bil..........

Anonymkode: 46917...062

Ja, for strømmen er jo så billig nå...

Anonymkode: d94b4...713

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for strømmen er jo så billig nå...

Anonymkode: d94b4...713

Synes ikke 23 øre per kWh er så voldsomt mye ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...