AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Jeg er en 18 år gammel gutt. Står opp kl 7. Jeg spiser 2 skiver frokost med pålegg ikke så mye. Brødet jeg spiser pleier å være 3/4 grovt. Rundt kl 11 eller 12 på skolen spiser jeg matpakken min. Da har jeg med 4 skiver og en frukt. Men jeg er fortsatt sulten etterpå. Så jeg pleier å finne på å kjøpe meg en varmrett i kantina et par timer etter. Når jeg kommer hjem igjen i 4 tida pleier jeg å spise noen skiver men hvis jeg ikke kjøpte mat i kantina kan det fort gjøres at jeg spiser 1/2 brød (spesielt hvis det er godt og ferskt). Spiser middag rundt 7 og da spiser jeg gjerne 2-3 ganger så stor porsjon som man får på en hovedrett på restaurant. Om jeg har trent den dagen spiser jeg mer enn en dag jeg ikke har trent. Nattmat spiser jeg ikke. Trener 2 ganger i uka, moderat og intensivt. Tar ellers mye buss og går ikke så mye, går relativt lite i løpet av dagen. Men jeg er slank og tynn.Folk blir sjokkert når du hører hvor mye jeg spiser. De tror jeg trener veldig mye, men jeg gjør jo ikke det.Spiser så mye fordi jeg er sulten. Har sjeldent problemer med fordøyelsen. Anonymkode: ac285...505
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Hvis du er normal så er det vel det kroppen din trenger. Snakk gjerne med helsesykepleier på skolen din hvis du ønsker litt veiledning om kosthold. Det er jo slike ting helsesykepleier er der for blant annet. Anonymkode: 5a483...091
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 18 år gamle gutter er vel kanskje de menneskene på planeten som spiser mest 😅 Og i tillegg trener du, da trenger man mat. Høres helt normalt ut, spør du meg. Anonymkode: a4fb3...060 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Bytt ut brød med grønnsaker og proteiner så blir du fortere mett. Ta med deg f.eks noen store gulrøtter på skolen. Anonymkode: 97b5a...472
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bytt ut brød med grønnsaker og proteiner så blir du fortere mett. Ta med deg f.eks noen store gulrøtter på skolen. Anonymkode: 97b5a...472 Jeg mente bytte ut noe av brødet. Anonymkode: 97b5a...472
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bytt ut brød med grønnsaker og proteiner så blir du fortere mett. Ta med deg f.eks noen store gulrøtter på skolen. Anonymkode: 97b5a...472 Man blir vel ikke fortere mett av en gulrot enn av grovt brød? Anonymkode: 26a4a...f36
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man blir vel ikke fortere mett av en gulrot enn av grovt brød? Anonymkode: 26a4a...f36 Hvis man bytter ut en skive med to store gulrøtter så holder man seg mett lenger jo. Og så må man ta nok pålegg på brødet når man spiser så mange skiver så næringsinnholdet blir bredere. Billige pålegg er f.eks leverpostei og makrell i tomat. Og legg på grønnsaker i tillegg. Det er vel ingen som trenger å spise mer enn et helt brød på egenhånd. Anonymkode: 97b5a...472
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 Er du i fin form med overskudd og energi? Hvis ja, og du i tillegg er slank og trener, så er det rett og slett dette kroppen din trenger. Du er jo bare 18 og antakelig enda i vekst.Det gjør og at kroppen trenger mer næring. Vi har ulike behov, jeg har en venninne på 170cm og 50kg. Hun spiser enorme mengder mat, 6-7 skiver til frokost, samme til lunsj, stor middag og så et halv brød til kvelds. Hun har alltid hatt et stort energibehov, og spist minst dobbelt så mye som meg. Likevel er vi samme størrelse. Hun tok det faktisk opp med legen en gang. Da ble hun testet for stoffskifte, cøliaki og i tillegg vitaminer og mineraler. Alt så bra ut. Anonymkode: 26a4a...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå